printlogo


کد خبر: 218899تاریخ: 1399/2/11 00:00
اخبار

همرزم سردار سلیمانی به عنوان شهید شاخص ورزش کشور معرفی شد
سازمان بسیج ورزشکاران کشور و وزارت ورزش و جوانان، شهید تکواندوکار را به عنوان شهید شاخص ورزش کشور در سال 1399 انتخاب و معرفی کردند. به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، از سوی وزارت ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران کشور، شهید تکواندوکار وحید زمانی‌نیا به عنوان شهید شاخص ورزش کشور در سال 1399 معرفی شد. شهید وحید زمانی‌نیا اهل شهرری و متولد سال 1371 بود. وی آموزش تکواندو را از نونهالی و با حضور در باشگاه سوم خرداد زیر نظر استاد حمید اسداللهی شروع و مدارج آن را تا اخذ کمربند مشکی دان یک طی کرد. پاسدار شهید وحید زمانی‌نیا از همراهان شهید سرافراز سپهبد قاسم سلیمانی بود که 13 دی‌ماه سال 1398 در حمله تروریستی آمریکا در بغداد به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
***
بیوه خاشقجی: نگذارید سعودی نیوکاسل را بخرد
نامزد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی کشته‌شده توسط رژیم این کشور از لیگ برتر انگلیس خواست مانع انتقال مالکیت باشگاه نیوکاسل به این حکومت شود. به گزارش ورزش 3، بیوه جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی که در سفارت این کشور در استانبول به طرز فجیعی به قتل رسید از لیگ برتر انگلیس خواست مانع انتقال مالکیت باشگاه نیوکاسل به حاکمیت عربستان شود. درحالی که یک کنسرسیوم عربستانی قدم به قدم به خرید باشگاه نیوکاسل به مبلغ 300 میلیون پوند نزدیک می‌شود، خدیجه چنگیز، نامزد ترکیه‌ای جمال خاشقجی با ارسال نامه‌ای برای سازمان لیگ برتر انگلیس از این سازمان خواست به دلیل نقش حکومت عربستان در انجام و لاپوشانی جنایت علیه همسرش در سال 2018 مانع انتقال مالکیت باشگاه نیوکاسل به این حکومت شود. در این نامه که وکلای خانم چنگیز برای لیگ برتر ارسال کرده‌اند چنین آمده است: «خانم چنگیز از هیات‌مدیره لیگ برتر انگلیس می‌خواهد برای جلوگیری از انتقال مالکیت باشگاه نیوکاسل هر اقدامی که لازم است انجام دهد. این برای شما و لیگ برتر اقدامی درست، مناسب و قانونی خواهد بود، بویژه با توجه به اتفاقات فاجعه‌باری که برای نامزد خانم چنگیز رخ داده است». در ادامه این نامه آمده است: «کسانی که در چنین اقدام شنیعی دخالت داشته‌اند نباید در لیگ برتر و فوتبال انگلیس جایی داشته باشند. این برخلاف روح و نص منشور لیگ برتر و قوانین این لیگ است و اصول و ارزش‌های بنیادینی که جامعه بر آنها استوار است را مورد تهدید قرار می‌دهد».
***
مارادونا: دست خدا باید از کرونا نجات‌مان دهد
سرمربی آرژانتینی تیم خیمناسیا د لاپلاتا اعلام کرد «دست خدا» می‌تواند به بحران کرونا پایان دهد. به گزارش روزنامه آ.اس، فدراسیون فوتبال آرژانتین سه‌شنبه اعلام کرد لیگ این کشور به پایان رسیده است و تیمی به دسته پایین‌تر سقوط نخواهد کرد. افراد زیادی نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند که در این میان دیگو آرماندو مارادونا نیز صحبت کرد. سرمربی خیمناسیا د لاپلاتا که از باقی ماندن تیمش در سوپرلیگ آرژانتین خوشحال است، گفت: لغو پلی‌آف تیم‌های سقوط کرده و لیگ پایانی نبود که خواهانش باشیم. البته AFA (فدراسیون فوتبال آرژانتین) تصمیم خوبی گرفت. ما خوشحالیم که توانستیم نجات پیدا کنیم. این یک جایزه برای هواداران خیمناسیاست. ما لغو پلی‌آف را جشن نمی‌گیریم. ما تنها برای کاری که انجام می‌دهیم جشن می‌گیریم. ستاره سال‌های دور فوتبال آرژانتین این شرایط را با گلی که با دست برابر انگلیس در جام‌جهانی ۱۹۸۶ مکزیک به ثمر رساند مقایسه کرد و گفت: امروز این اتفاق برای‌مان رخ داد و خیلی‌ها می‌گویند یک «دست خدا»ی جدید است. با این حال من درخواست می‌کنم «دست خدا» برای پایان دادن به این فراگیری ما را نجات دهد تا مردم بتوانند  با سلامتی و شادی به زندگی خود ادامه دهند.
***
راهکار باشگاه پرسپولیس برای رهایی از پرونده‌های شکایتی
باشگاه پرسپولیس راهکار جدیدی را برای رهایی از پرونده‌های متعدد شکایت در نظر گرفت. به گزارش تسنیم، باشگاه پرسپولیس با پرونده‌های شکایت زیادی (11 مورد) مواجه است که احکام اکثر آنها علیه این باشگاه از سوی فیفا صادر شده است. 
باشگاه پرسپولیس با توجه به مشکلات مالی ای که دارد طبیعتا نمی‌تواند پرداختی به طلبکاران خارجی خود داشته باشد. ضمن اینکه پرداختی به بازیکنان و مربیان فعلی تیم هم مانده است. بر همین اساس مدیران این باشگاه تصمیم گرفتند با شکایت‌ به دادگاه CAS رسیدگی به هر یک از این پرونده‌ها را به تعویق بیندازند. از آنجا که باشگاه پرسپولیس بابت اعتراض به هر یک از پرونده‌های شکایتی خود به دادگاه CAS باید مبلغ قابل توجهی را پرداخت کند، از طریق پول‌هایش در فیفا اقدام به این کار کرده است. در حقیقت باشگاه پرسپولیس از حساب 670 هزار دلاری خود در فیفا بخشی از پرونده‌هایی که حکم آنها قطعی شده از جمله پرونده‌های فرناندو گابریل، سرتن چوک و نیلسون کوریا را با پرداخت طلب آنها خواهد بست و برای اعتراض به دیگر پرونده‌ها نیز از این پول هزینه خواهد کرد. با شرایط موجود مدیران آینده پرسپولیس مجبور خواهند شد پول طلبکاران خارجی این باشگاه از جمله برانکو، کالدرون، بودیمیر و... را با رقم به مراتب بیشتری پرداخت کنند.

Page Generated in 0/0075 sec