printlogo


کد خبر: 218916تاریخ: 1399/2/11 00:00
اخبار

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر استعفا کرد
مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر از استعفای محمودرضا پیروی هلال‌احمر خبر داد. اسماعیل رمضانی در توئیتی تصریح کرده است:‌ «محمودرضا پیروی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر امروز (دیروز چهارشنبه) استعفا کرده و در خواست ایشان در حال بررسی است و فعلا مورد پذیرش قرار نگرفته است». پیروی ۱۹ آبان سال ۱۳۹۷ با حکم علی‌اصغر پیوندی، رئیس پیشین جمعیت هلال‌احمر به عنوان دبیرکل این جمعیت منصوب شد. وی دارای مدرک پزشک عمومی و دکترای تخصصی اورژانس و حوادث دانشگاه گوتنبرگ سوئد است. ریاست دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ریاست ستاد حوادث غیرمترقبه و اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ریاست اورژانس تهران از سوابق اجرایی پیروی عنوان شده است. وی همچنین تالیف و نگارش۲۷ کتاب و مقاله علمی به زبان‌های انگلیسی و فارسی را بر عهده داشته است. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۸ اسفند ۹۸ در حکمی پیروی را به عنوان عضو کمیته نظارت بر توزیع کمک‌های بین‌المللی و ملی منصوب کرد.
***
آغاز توزیع ماسک و دستکش در داروخانه‌ها
مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو از آغاز توزیع ماسک و دستکش یکبارمصرف در داروخانه‌ها خبر داد. به گزارش فارس، سیدحسین صفوی اظهار کرد: با توجه به افزایش ظرفیت تولید ماسک و دستکش در کشور و تامین مناسب انواع ملزومات حفاظتی مورد نیاز مراکز درمانی و کادرپزشکی، توزیع انواع ماسک و دستکش در داروخانه‌ها از امروز(چهارشنبه) آغاز شد. او با اشاره به اینکه تا پیش از شیوع بیماری کرونا تولید ماسک در کشور بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار عدد بود، افزود: خوشبختانه امروز ظرفیت روزانه تولید ماسک صنعتی در کشور به ۲ میلیون عدد رسیده و رو به افزایش است. مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی بیان کرد: ماسک‌های توزیع شده از انواع پارچه‌ای نیمه صنعتی تولید داخل و ماسک‌های ۳ لایه وارداتی است. از این پس مردم می‌توانند ماسک مورد نیاز خود را از داروخانه‌های سراسر کشور و با اطمینان‌خاطر از کیفیت و کارآیی تهیه کنند.
***
تمام مراکز شماره‌گذاری خودرو در سراسر کشور فعال است
رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا گفت: با توجه به اینکه تمام مراکز در شهرستان‌ها فعال است، نیازی به مراجعه خودروهای شهرستانی به تهران نیست. «سرهنگ علی محمدی» در گفت‌وگو با ایلنا، درباره ازدحام در مراکز شماره‌گذاری خودرو ادامه داد: این ازدحام به دلیل این است که ما در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری به جای اینکه اجازه دهیم مراجعه‌کنندگان در سالن انتظار، منتظر نوبت باشند، از آنها خواستیم در خودرو منتظر نوبت بمانند. وی خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای طرح زوج و فرد و افزایش ساعت کاری مراکز از ازدحام در مراکز جلوگیری کرده‌ایم. مردم نیز نباید عجله‌ای برای حضور در مراکز داشته باشند و نیاز نیست از ابتدای صبح در صف منتظر بمانند، چراکه ساعت کاری مراکز تا ساعت 17 افزایش پیدا کرده است. وی تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که حتما پلاک زوج و فرد را رعایت کنند و خودروهای با پلاک فرد در روزهای زوج مطلقا مراجعه نکنند. همچنین تاکید می‌کنیم مردم هنگام مراجعه به مراکز شماره‌گذاری خودرو از ماسک و دستکش استفاده کنند.
***
واکسن کرونا تا آخر ۲۰۲۱ آماده نمی‌شود
متخصص مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های اروپا مدعی شده است در «خوشبینانه‌ترین سناریو» هم واکسن کرونا تا قبل از پایان سال ۲۰۲۱ میلادی آماده نمی‌شود. به گزارش ایسنا،‌ «پیسی ‌‌پنتینن» رئیس بخش آنفلوآنزا و بیماری‌های تنفسی این مرکز با اعلام این مطلب و نیز یادآوری اینکه ساخت واکسن «فرآیندی بسیار پیچیده و هزینه‌بر» است، گفت: تاکنون چندین مرحله از آزمایشات انسانی برای اطمینان از ایمنی و مؤثر بودن واکسن‌های پیشنهادی کرونا انجام شده است. این متخصص همچنین گفت: مساله ویژه و مهم‌تر در تولید واکسن کرونا آن است که باید از نظر ظرفیت تولید نیز اطمینان حاصل کرد زیرا این واکسن در واقع باید نیاز کل جهان را برآورده کند. وی با تاکید بر زمانبر بودن ساخت واکسن کرونا اضافه کرد: داشتن یک جدول زمانی یک و نیم یا 2 ساله برای انجام این کار و دستیابی به نتیجه، در واقع چیزی شبیه معجزه خواهد بود.
***
واکنش پلیس به شایعه تأثیر مصرف موادمخدر بر پیشگیری از کرونا
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا شایعات پیرامون عدم ابتلا به کرونا در صورت مصرف موادمخدر را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، سردار مسعود زاهدیان در واکنش به شایعه مطرح‌شده مبنی بر اینکه مصرف موادمخدر سبب جلوگیری از ابتلا به کرونا خواهد شد، گفت: مافیای موادمخدر از هر فرصتی برای تبلیغ و فروش موادمخدر استفاده می‌کند و بتازگی هم شیوع بیماری کرونا در کشور دستاویز خوبی برای سوءاستفاده آنان برای تبلیغات پیرامون ترویج مصرف موادمخدر شده است.  وی با بیان اینکه مصرف موادمخدر تاثیرات منفی بر اجزای مختلف بدن می‌گذارد، گفت: مصرف این مواد بخش‌هایی از بدن مانند کبد، ریه و سیستم دفاعی بدن را درگیر و تضعیف می‌کند و قطعاً آسیب‌پذیری بدن را در مواجهه با بیماری «کووید-۱۹» بیشتر خواهد کرد.

Page Generated in 0/0041 sec