printlogo


کد خبر: 218966تاریخ: 1399/2/13 00:00
اخبار

ونزوئلا ۹ تن طلا به ایران داد
بلومبرگ طی گزارشی تایید نشده نوشت ونزوئلا در قبال کمک ایران به احیای پالایشگاه‌های بنزین این کشور ۹ تن طلا به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار در اختیار ایران قرار داده است. به گزارش تسنیم، بر اساس این گزارش مقامات دولت ونزوئلا 9 تن طلا معادل 500 میلیون دلار را در همین ماه در هواپیماهایی به مقصد تهران بارگیری کرده‌اند تا هزینه کمک این کشور به احیای پالایشگاه‌های بنزین ونزوئلا را بپردازند. ارسال این محموله‌ها که باعث کاهش ناگهانی ذخایر خارجی ونزوئلا شده، تنها 3/6 میلیارد دلار سرمایه ارزی برای این کشور به جای گذاشته که پایین‌ترین حد طی 3 دهه گذشته است. هواپیمایی ماهان ایران فقط در هفته گذشته چندین پرواز به این کشور آمریکای جنوبی انجام داده است. ایران در اکثر این پروازها افزودنی‌های لازم برای بنزین، قطعات و متخصصان را برای کمک به تعمیر یکی از پالایشگاه‌های حساس ونزوئلا در شمال غرب این کشور ارسال کرده است. در همین حین، ماهان هواپیماهای دیگری را به یک فرودگاه بین‌المللی در خارج از کاراکاس فرستاده تا شمش‌های طلا را به مقصد تهران بارگیری کنند. ایران و ونزوئلا در زمان ریاست‌جمهوری هوگو چاوز، قراردادهایی در زمینه پروژه‌های انرژی، کشاورزی و مالی امضا و یک کارخانه مشترک مونتاژ خودرو در غرب کاراکاس راه‌اندازی کرده بودند.
***
برای آزادسازی مستقیم سهام عدالت، در سایت سجام ثبت‌نام کنید
مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان خصوصی‌سازی گفت: مشمولان سهام عدالتی که کد بورسی ندارند، در صورتی که «روش آزادسازی مستقیم» را انتخاب کرده باشند، باید در «سامانه سجام» ثبت‌نام کنند. مهدی طریحی در گفت‌وگو با مهر، گفت: آن دسته از هموطنان عزیز سهامدار سهام عدالت که کد بورسی ندارند، در صورتی که «روش آزاد‌سازی مستقیم» را انتخاب کرده باشند، باید متعاقبا نسبت به ثبت‌نام در «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان (سجام)» با نشانی اینترنتی sejam.ir و مطابق با دستورالعمل و فرآیندهای مربوط نسبت به دریافت کد سجام اقدام کنند. وی افزود: در فرآیند عملیاتی سامانه سهام عدالت، پس از آنکه سهامدار وارد سامانه سهام عدالت شده و یکی از 2 روش آزادسازی را انتخاب کند، شماره ملی آن فرد در بانک اطلاعاتی سامانه به شیوه آزاد‌سازی انتخاب شده اختصاص داده می‌شود. مقرر شده تا اطلاع ثانوی، این اطلاعات به صورت هفتگی برای شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه برای انجام مراحل آتی، ارسال شود. طریحی در پایان گفت: پس از انتقال اطلاعات به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، اطلاع‌رسانی‌های آتی از طریق بستر‌های ارتباطی توسط شرکت یادشده، خطاب به سهامدارانی که فاقد کد سجام هستند انجام خواهد شد.
***
تشکیل کارگروه شناسایی اموال منقول و غیرمنقول در وزارت راه
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه‌وشهرسازی گفت: با تاکید وزیر راه‌و‌شهرسازی، امسال بخشی از منابع بودجه‌ای از طریق فروش اموال منقول مازاد تامین می‌شود. به همین دلیل ضرورت دارد در این باره، سازمان‌های مسؤول و زیرمجموعه وزارت راه‌وشهرسازی در این اقدام، همکاری شایسته و مناسب را داشته باشند. سیدعیسی حسینی در عین حال از تشکیل کارگروهی به منظور شناسایی اموال منقول و غیرمنقول سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه‌وشهرسازی در آینده نزدیک خبر داد. حسینی گفت: بحث فروش اموال منقول موضوعی جدی است و حتما باید در سامانه سادا ثبت انجام شود.
***
برگزاری نخستین جلسه کمیته تدوین بسته حمایت از صادرات غیرنفتی
معاون وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت در حاشیه جلسه کمیته تدوین بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال 99 گفت: منابع مندرج در پیش‌نویس بسته حمایت از صادرات غیرنفتی شامل 2 بخش منابع صندوق توسعه ملی و بانکی و منابع بودجه مشوق‌های صادراتی است. حمید زادبوم اعلام کرد: بر اساس گزارش دریافتی از صندوق توسعه ملی، صندوق یادشده نسبت به سپرده‌گذاری ریالی مبلغ 20هزار میلیارد ریال در بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات صادراتی به صادرکنندگان اقدام می‌کند که این مبلغ در بانک‌های توسعه صادرات ایران، توسعه تعاون، صادرات، کشاورزی و بانک مشترک ایران و ونزوئلا سپرده‌گذاری شده است و صادرکنندگان می‌توانند بر اساس شاخص‌های اعلامی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران از این تسهیلات استفاده کنند. رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه نرخ سود تسهیلات صادراتی از محل منابع صندوق توسعه ملی در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال 98 را، 5/14 درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به تغییرات نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار در سال 99، تغییراتی در این بخش ایجاد خواهد شد. وی در پایان، تسهیلات ارزی از محل سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی در بانک‌های عامل را از بخش‌های  مهم بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال 99 دانست و گفت: لازم است شرایطی ایجاد شود تا صادرکنندگان جهت دریافت این اعتبارات در قالب اعتبار خریدار و فروشنده تشویق شوند. میزان سپرده‌گذاری ارزی صندوق توسعه ملی در بانک‌های عامل یک میلیارد یورو بوده که تا 2 میلیارد یورو قابل افزایش است.

Page Generated in 0/0061 sec