printlogo


کد خبر: 219094تاریخ: 1399/2/16 00:00
سینمای جهان

برگزاری آنلاین جشنواره فیلم «سیدنی»
مسؤولان برگزاری جشنواره فیلم سیدنی ۲۰۲۰ تصمیم گرفتند این جشنواره در ابعادی کوچک‌تر و به صورت آنلاین ماه آینده برگزار شود. به گزارش «وطن امروز»، سازمان‌دهندگان جشنواره سیدنی پیش‌تر اعلام کرده بودند برگزاری این جشنواره به دلیل گسترش ویروس کرونا امسال لغو می‌شود و دوره بعدی سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد. فستیوال مجازی سیدنی از ۱۰ تا ۲۱ ژوئن (۲۱ خرداد تا یکم تیر) برگزار می‌شود و برنامه آن شامل اکران اول جهانی فیلم‌هایی از داستان‌های واقعی از فیلمسازان مستند استرالیا، برنامه‌ای برای فیلم‌های کوتاه از ستارگان نوظهور سینمای استرالیا و فیلم‌هایی از کارگردان‌های زن اروپا است. این جشنواره همچنین چندین رویداد برای اهدای جایزه هم دارد که شامل جایزه بنیاد مستند استرالیا برای بهترین مستند استرالیایی، جوایز «دندی» برای فیلم‌های کوتاه استرالیایی و جایزه «اروپا! صداهای زنان در سینما» است. ناشن مودلی، مدیر این جشنواره با صدور بیانیه‌ای گفت: امسال شصت‌و‌هفتمین دوره برگزاری جشنواره فیلم سیدنی است و به صورت مجازی برگزار می‌شود تا در این دوران کرونایی، مخاطبان و فیلمسازان را از سراسر کشور گرد هم آورد و به تجلیل از صنعت فیلم استرالیا بپردازد.
***
کاهش ۸۸ درصدی در گیشه‌های فروش آسیا
بسته شدن سینماها به دلیل انتشار کرونا کاهشی ۸۸ درصدی را در آمار فروش گیشه‌های آسیا پاسیفیک رقم زده است.
به گزارش «وطن امروز»، بر مبنای آمار ارائه شده از سوی «اطلاعات بازار جهانی اس‌اندپی» تنها ۵۲۸ میلیون دلار فروش در گیشه‌های بزرگ‌ترین منطقه سینمایی جهان در فاصله ژانویه تا مارس ثبت شده است.
بر مبنای آمارهای محلی و ملی سینماها در سراسر آسیا به طور متفاوتی به این موضوع واکنش نشان داده‌اند.
آسیا ‌پاسیفیک دربرگیرنده ۵ بازار بزرگ از ۱۰ بازار بزرگ جهانی خارج از آمریکاست. چین، ژاپن و کره‌جنوبی 3 بازار بزرگ بین‌المللی سال ۲۰۱۹ بودند و هند در مکان ششم و استرالیا در مکان دهم جای داشتند.

Page Generated in 0/0047 sec