printlogo


کد خبر: 219098تاریخ: 1399/2/16 00:00
افشاگری یک فرماندار آمریکایی درباره تعلل دولت ترامپ در کمک به ایالت‌ها
فرماندار ایلینوی: کاخ سفید هیچ کمکی به ایالت‌ها نکرد
ایندیپندنت: حتی کارکنان درمانی انگلیس دسترسی محدودی به تجهیزات تست کرونا دارند

گروه بین الملل: آمار مبتلایان به کرونا در دنیا دیروز به 3,585,051 نفر رسید. تعداد فوت‌شدگان هم 248,655 نفر شد. آمار بهبودیافتگان هم به 1,161,994 نفر رسید. کیس‌های فعال درگیر کرونا تا عصر دیروز  2,174,402 نفر  بود که از این تعداد 2 درصد معادل 50,002 نفر در شرایط وخیمی قرار دارند. 
درحالی که شمارش معکوس برای آغاز کسب‌و‌کارها در آمریکا آغاز شده و ترامپ بر طبل پیروزی بر کرونا می‌کوبد، دیروز جی.بی پریتزکر، فرماندار ایالت ایلینوی در اظهاراتی گفت: کاخ سفید هفته‌ها هیچ کمکی به ایالت‌های آمریکا برای مقابله با شیوع ویروس‌کرونا نکرد. وی در ادامه افزود: این خود فرمانداران ایالت‌های مختلف بودند که به مقابله با چالش‌های مربوط به بحران ویروس‌کرونا  برخاستند. من با سایر فرمانداران نیز صحبت کردم، هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها. ما دیدگاه‌های خود را درباره اقدامات لازم برای حفظ ایمنی و سلامتی مردم با یکدیگر به اشتراک گذاشتیم. فرماندار ایلینوی گفت: ما مشورت‌ها و توصیه‌هایی را از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا دریافت کردیم که کمک‌کننده بود ولی کاخ سفید هفته‌هاست هیچ کمکی به ایالت‌های مختلف برای مقابله با ویروس‌کرونا نکرده است.
 
* بازی اطلاعاتی ترامپ با کرونا
چند روز بعد از آنکه ترامپ برخلاف نظر جامعه اطلاعاتی آمریکا، کرونا را دست‌پرورده و ساخته آزمایشگاه‌های چینی خوانده بود، وی این بار جنجال تازه‌ای برای جامعه اطلاعاتی آمریکا پدید آورد. 12 اردیبهشت جامعه اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد ویروس کرونا ساخته دست انسان یا از نظر ژنتیکی اصلاح‌شده نیست. حالا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با رد هشدارهای نهادهای اطلاعاتی این کشور درخصوص ویروس‌کرونا می‌گوید: آنها گفته بودند این بیماری خطرناک نیست. این ادعای ترامپ در حالی است که رسانه‌های آمریکایی هفته پیش گزارش دادند نهادهای اطلاعاتی آمریکا قبل از شیوع کرونا در آمریکا، 16 بار به ترامپ درباره شیوع کرونا هشدار داده بودند. 
از سوی دیگر سخنان ترامپ نشان می‌دهد بر‌خلاف ادعای پیشین وی درباره بی‌اطلاعی از کرونا یا پنهانکاری چینی‌ها، سازمان‌های اطلاعاتی ترامپ درباره کرونا به وی خبر داده بودند و ترامپ نمی‌تواند مدعی بی‌خبری باشد.  ترامپ دیروز در حساب توئیتری خود نوشت: مأموران اطلاعاتی فقط به من گزارش دادند که درست گفته‌ام و تا ماه ژانویه و درست قبل از اینکه پروازهای چین به آمریکا را ممنوع کنم، موضوع ویروس‌کرونا را پیش نکشیدند. رئیس‌جمهور آمریکا افزود: آنها درباره این ویروس فقط به شکلی حرف زدند که اصلا چیز تهدیدکننده‌ای نیست. به نظر می‌رسد اظهارات ترامپ واکنشی به گزارش شبکه ای‌بی‌سی باشد که در آن گفته شده نهادهای اطلاعاتی آمریکا هفته‌ها به ترامپ درباره ویروس‌کرونا هشدار داده بودند. یک منبع نظامی به ای‌بی‌سی گفته بود در گزارشی که ارتش آمریکا ماه نوامبر (آذر) منتشر کرد تحلیلگران به این جمع‌بندی رسیده‌اند که شیوع ویروس‌کرونا می‌تواند فاجعه‌آمیز باشد.
 
* دسترسی محدود کارکنان درمانی انگلیس به تجهیزات تست کرونا 
انگلیس در حال نزدیک شدن به درگیرترین کشور اروپا با کروناست. دولت بوریس جانسون نه فقط دوره طلایی قرنطینه را از دست داد، بلکه رسانه‌های این کشور هر روز ابعاد جدیدی از کمبودهای پزشکی این کشور را منتشر می‌کنند. دیروز ایندیپندنت در گزارشی نوشت:  وضعیت نگران‌کننده درمان در کشور انگلیس نشان می‌دهد برخی پرستاران در بخش‌های درمانی این کشور، برای دسترسی به تجهیزات تست ویروس‌کرونا مشکل دارند.
رئیس کالج پرستاری رویال انگلیس درباره دسترسی برخی پرستاران به تجهیزات تست بیماری کرونا ابراز نگرانی کرد و گفت: این وضعیت نگران‌کننده است که برخی پرستاران، بویژه آنهایی که تحت سرویس سلامت همگانی نیستند، همچنان برای دسترسی به تجهیزات تست ویروس کرونا مشکل دارند. به نوشته پایگاه ایندیپندنت، کارکنان بخش درمانی در انگلیس که تحت سرویس سلامت همگان این کشور نیستند نسبت به همکاران خود در این سرویس، دسترسی سختی به تجهیزات آزمایشی ویروس کرونا دارند. بر اساس نتیجه یک نظر‌سنجی که از سوی کالج پرستاری رویال انگلیس از 22 هزار نیروی درمانی و بهداشتی این کشور به عمل آمده است، 44 درصد این پرستاران نمی‌دانستند چطور به تجهیزات تست کرونا دسترسی داشته باشند، در حالی که 76 درصد نیز گفتند به آنها هیچ نوع تجهیزات تستی ارائه نشده است.  ایندیپندنت در ادامه نوشت: این مشکل همچنین در میان کارکنان درمانی که به صورت پاره‌وقت فعالیت می‌کنند مطرح شده است. از هر پنج کارمند، چهار نفر اعلام کردند که تجهیزات تست کرونا به آنها ارائه نشده است. همچنین 79 درصد از کارکنان درمانی که تحت سرویس سلامت همگانی نیستند، هیچ تجهیزاتی برای تست کرونا دریافت نکرده‌اند و این رقم در میان کسانی که تحت سرویس سلامت همگان هستند 75 درصد بوده است.

Page Generated in 0/0054 sec