printlogo


کد خبر: 219106تاریخ: 1399/2/16 00:00
اخبار

جلسه ستاد مقابله با کرونا با وزیر ورزش هم فایده نداشت
مجوز برگزاری لیگ فوتبال صادر نشد
در جلسه ستاد مقابله با کرونا با وزیر ورزش، حاضران برای صدور مجوز شروع تمرینات تیم‌های فوتبال به نتیجه نرسیدند. اعضای ستاد مقابله با کرونا در ورزش بعد از جلسه‌ای که صبح  دیروز برگزار کردند، از ساعت 15 به دیدار مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان رفتند تا نظرات او و معاونانش را نیز درباره از سرگیری فعالیت‌های ورزشی بگیرند. در این جلسه درباره مسائل مختلفی بحث و تبادل نظر شد که مهم‌ترین آنها پیرامون ادامه لیگ برتر فوتبال بود. از آنجایی که ستاد مقابله با کرونا در ورزش هم نظر مساعدی روی شروع تمرینات تیم‌های لیگ برتری و در نهایت مسابقات فوتبال نداشت، در جلسه با وزیر ورزش تصمیم جدیدی درباره شروع رقابت‌های فوتبال گرفته نشد تا ادامه مسابقات لیگ همچنان به تعویق بیفتد. قرار است طی روزهای آینده بار دیگر ستاد مقابله با کرونا جلسه‌ای را تشکیل بدهد تا درباره موضوعات مربوط به لیگ برتر فوتبال و احتمال بازگشایی دوباره این رقابت‌ها تصمیم‌گیری کند. اما چیزی که مسلم است،  تیم‌های لیگ برتری همچنان حق شروع تمرینات را ندارند و با این تفاسیر ادامه رقابت‌ها از اوایل خردادماه نیز امکان‌پذیر نیست. البته قرار است
20 اردیبهشت‌ماه جلسه دیگری با حضور اعضای ستاد کرونا در ورزش برگزار شود تا با بررسی همه جوانب گستردگی ویروس کرونا بار دیگر درباره برگزاری یا ادامه تعطیلی مسابقات فوتبال تصمیم گیری شود. مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در پایان جلسه با اعضای ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه تصمیم‌گیری پیرامون رقابت‌های ورزشی از جمله لیگ برتر فوتبال فعلا امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: درباره فوتبال به صورت ویژه با دکتر نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صحبت کردم و به این نتیجه رسیدیم این امکان در حال حاضر وجود ندارد که زمان شروع لیگ برتر را اعلام کنیم و تصمیم‌گیری در این‌باره به زمانی بین ٢٠ تا ٢٥ اردیبهشت‌ماه موکول می‌شود و هیچ مسؤولی در شرایط کنونی با توجه به وضعیت غیر قابل پیش‌بینی ویروس کرونا نمی‌تواند زمان آغاز مسابقات را اعلام کند.
***
درخواست وزیر ورزش از وزارت اطلاعات برای مقابله با دلال‌ها
وزیر ورزش و جوانان در نامه‌ای به وزیر اطلاعات خواستار ورود و برخورد جدی این نهاد با واسطه‌ها و دلالان غیر رسمی ورزش و بویژه فوتبال شد. به گزارش روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، در نامه مسعود سلطانی‌فر خطاب به محمود علوی، آمده است: مدتی است عوامل نامشخص و غیر رسمی تحت عنوان واسطه در انتقال ورزشکاران خارجی به کشور روابط ناسالمی را ایجاد کرده و موجب بروز مشکلات زیادی شده‌اند. از آنجایی که مدتی است عوامل نامشخص و غیر رسمی تحت عنوان واسطه در انتقال ورزشکاران خارجی به کشور روابط ناسالمی را ایجاد کرده و موجب بروز مشکلات زیاد و فعالیت غیرقانونی و عوارض حقوقی و مالی برای باشگاه‌های مختلف ورزشی و بویژه فوتبال شده‌اند، از جنابعالی و مجموعه خدوم و پرتلاش وزارت اطلاعات درخواست می‌نمایم مانند همیشه یاور مردم و ورزش کشور بوده و دستورات لازم را به عوامل ذی‌ربط صادر نمایید تا سریعا با اقدامات غیرقانونی و بحران‌آفرین دلالان در ورزش (بویژه رشته فوتبال) که موجب خدشه به اعتبار و پیکره ورزش کشور شده است برخورد لازم و قانونی صورت گیرد و ریشه این کار خشکانده شود. در بخش دیگری از نامه وزیر ورزش و جوانان خطاب به وزیر اطلاعات آمده است: بدیهی است تمامی بخش‌ها و مدیریت‌های این وزارتخانه و باشگاه‌های ورزشی موظف به همکاری با مجموعه ذی‌ربط وزارت اطلاعات به منظور سالم‌سازی و مقابله موثر با پدیده دلال‌ها در ورزش و بویژه فوتبال کشور می‌باشند.

Page Generated in 0/0050 sec