printlogo


کد خبر: 219114تاریخ: 1399/2/16 00:00
اخبار

جریمه ۲۶میلیارد تومانی برای شورای شهر
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: شورای شهر به دلیل گرانفروشی در اماکن ورزشی شهرداری تهران، ۲۶ میلیارد تومان جریمه شد. به گزارش فارس، سیدیاسر رایگانی در یک برنامه تلویزیونی گفت: با اعلام شکایت سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از شورای شهر تهران مبنی بر گرانفروشی در بحث استفاده از اماکن ورزشی شهرداری و همچنین افزایش نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک در شعبه بدوی و تجدیدنظر استان تهران در هر 2 مورد برائت گرفتند. 
وی در ادامه افزود: اما با اعتراض مجدد سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و ارجاع امر از طرف وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات، این موضوع در شعبه ۴ عالی سازمان مجددا مورد بررسی قرار گرفت. رایگانی گفت: در این مرحله در بحث عوارض محدوده طرح ترافیک مجددا رای به برائت شهرداری و شورا دادیم. اما در بحث گرانفروشی استفاده از اماکن ورزشی شهرداری تهران، مبلغ ۲۶ میلیارد تومان جریمه نقدی به میزان دوبرابر تخلف انجام‌شده در آن مدت زمان معین که سازمان حمایت اعلام کرده بود رای صادر شد. وی تاکید کرد: این حکم قطعی و لازم‌الاجراست و در حال حاضر پرونده در مرحله اجرای حکم قرار دارد و بزودی جریمه اعمال وصول خواهد شد. 
***
معافیت سربازی برای خانواده جان‌باختگان سانحه هواپیمای اوکراینی
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از معافیت سربازی برای خانواده جان‌باختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد. به گزارش فارس، سردار تقی مهری اظهار داشت: از آنجا که جان‌باختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی با تابعیت ایرانی در حکم شهید محسوب شده‌اند، لذا برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح خانواده‌های این عزیزان می‌توانند از همه امتیازاتی که برای شهدا در قانون خدمت وظیفه عمومی در نظرگرفته شده است، بهره‌مند شوند. وی گفت: برابر قانون خدمت وظیفه عمومی همه فرزندان ذکور شهدا از خدمت سربازی معاف می‌شوند و در صورتی که شهید فاقد فرزند ذکور باشد به ازای هر شهید یک نفر از برادران وی از انجام خدمت سربازی معاف می‌شود.
***
امتحانات نهایی 17 خرداد آغاز می‌شود
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش از آغاز امتحانات پایه دوازدهم از 17 خردادماه خبر داد و گفت: امتحانات تا 15 تیر‌ماه ادامه دارد و نتایج آن نیز تا پایان تیر اعلام می‌شود. به گزارش ایسنا، خسرو ساکی در یک برنامه تلویزیونی گفت: تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم، دانش‌آموزان را به 2 گروه تقسیم کردیم که حدفاصل اجتماعی بین صندلی دانش‌آموزان باید بین 8/1 تا ۲ مترمربع رعایت شود؛ یعنی دانش‌آموز تا صندلی جلویی و بغلی حدود 2 متر فاصله داشته باشد. به گفته ساکی، پیش‌بینی کرده‌ایم که مراقبان بهداشت در مبادی ورودی سالن‌های برگزاری امتحانات حضور داشته باشند. همچنین دانش‌آموزان را به استفاده از ماسک و دستکش و رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌ها توصیه کرده‌ایم. ساکی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برنامه برگزاری امتحانات در کجا اعلام شده است؟ گفت: این برنامه روی سایت مرکز سنجش آموزش‌وپرورش و سایت وزارت آموزش‌وپرورش قرار دارد. این برنامه‌ها روی سایت داخل مدارس نیز قرار گرفته و از طریق مدیر مدرسه و مناطق آموزش‌وپرورش قابل دسترسی است. 
***
رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:
موج اول اپیدمی کرونا خرداد فروکش می‌کند
رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موج اول اپیدمی کرونا و بیماری «کووید-۱۹» که از اسفند شروع شده، خرداد امسال فروکش می‌کند اما تابستان موارد تک‌گیر دارد و موج دوم همه‌گیری این بیماری فصل پاییز شروع می‌شود. حسین عرفانی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: ویروس کرونا در 2 یا 3 هفته گذشته روند نزولی و رو به کنترل داشته، هر چند این بیماری به طور کامل خاموش نشده است. پیش‌بینی این است که بعد از کنترل نسبی و فروکش کردن این بیماری با حرکت به سمت خرداد‌ماه، موارد این بیماری به صورت تک‌گیر در جامعه اتفاق بیفتد اما کاملا ریشه‌کن نمی‌شود. وی گفت: موج اول کرونا در ایران از اول اسفند شروع شد و هنوز ادامه دارد، البته ممکن است در این مدت شاهد نوساناتی در اپیدمی «کووید-۱۹» بوده باشیم اما این نوسانات به معنای موج بیماری نیست و انتظار این است که موج دوم کرونا را در پاییز امسال و با سرد شدن هوا دوباره شاهد باشیم. وی ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد کاهش موارد بیماری «کووید-۱۹» و ابتلا به ویروس کرونا در کشور هستیم. پیش‌بینی وزارت بهداشت این است که این روند کاهشی ادامه پیدا می‌کند و انتظار داریم موج اول آن خرداد امسال تا حدود زیادی تحت کنترل درآید و فروکش کند اما این به معنای ریشه‌کنی بیماری نیست و موارد تک‌گیر و پراکنده این بیماری وجود خواهد داشت تا این موج اول دست خود را به موج دوم بیماری در پاییز بدهد و در پاییز دوباره شاهد اپیدمی و همه‌گیری فصلی آن خواهیم بود. عرفانی گفت: در این شرایط به مردم توصیه می‌شود نکات بهداشتی و پیشگیرانه را حتما در تابستان و ماه‌های آینده همچنان رعایت کنند چون بیماری «کووید-۱۹» به طور کامل خاموش نمی‌شود.

Page Generated in 0/0051 sec