printlogo


کد خبر: 219118تاریخ: 1399/2/16 00:00
اخبار

مشتری بنزین زیاد شد
مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین‌راهی گفت: در حال حاضر میزان مصرف بنزین نسبت به ماه گذشته افزایش یافته اما هنوز به میانگین سال گذشته نرسیده است. محمد عطاپور با بیان اینکه از یک سو به دلیل افزایش تردد مردم و بازگشایی بخش‌های اقتصادی شاهد افزایش مصرف بنزین در کشور هستیم و از سوی دیگر به دلیل افزایش نرخ بنزین و ترویج استفاده از سی‌ان‌جی میزان مصرف کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: افرادی همچون رانندگان تاکسی که معمولا خودروهای دوگانه‌سوز دارند، به دلیل تفاوت قیمت ترجیح می‌دهند از سوخت سی‌ان‌جی استفاده کنند و سهمیه کارت سوخت خود را به اشخاص دیگر می‌فروشند. وی افزود: روی این مساله ابزار کنترلی وجود ندارد و آسیب این مساله بیشتر متحمل جایگاهداران می‌شود، چرا که این مساله میزان فروش جایگاهداران را کاهش داده و آنها را با مشکلاتی مواجه کرده است.
***
قیمت نفت کاهش یافت
قیمت نفت به علت ترس از احتمال ادامه اشباع نفت در جهان، در بحبوحه کاهش تقاضا و تنش‌های تجاری آمریکا و چین که می‌تواند بهبود اقتصادی را محدود کند، کاهش یافت. آنطور که رویترز گزارش داده است، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه به علت ترس از احتمال ادامه اشباع نفت در جهان در بحبوحه کاهش تقاضا و تنش‌های تجاری آمریکا و چین که می‌تواند با وجود کم شدن محدودیت‌های قرنطینه، بهبود اقتصادی را محدود کند، کاهش یافت و افزایش‌های هفته گذشته را از دست داد. هر بشکه نفت‌خام آمریکا 32/1 دلار کاهش یافت و 48/18 دلار فروخته شد. این نوع نفت هفته گذشته 17 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده بود. هر بشکه نفت برنت نیز 67 سنت کاهش یافت و 77/25دلار معامله شد. نفت برنت هم پس از 3 هفته کاهشی، هفته گذشته 23 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده بود.
***
گواهی تسویه مالیاتی شرط دریافت تسهیلات بیش از 200 میلیون تومان
پرداخت تسهیلات بالای 200 میلیون تومان به اشخاص حقیقی و 500 میلیون تومان به اشخاص حقوقی مشمول مقررات تبصره یک ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم شد. بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای ماده یک ضوابط اجرایی تبصره یک ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم را اصلاح کرد. بر این اساس معادل تومانی تسهیلات اعطایی ارزی بر اساس نرخ مندرج در قرارداد، مبنای تعیین شمول یا عدم شـمول تسهیلات مذکور به حکم تبصره یادشده است. بانک مرکزی در این بخشنامه همچنین تاکید کرده از این پس ایجاد تعهدات همچون صدور ضمانتنامه یا گشایش اعتبارات اسنادی منوط به اخذ گواهی تبصره یک ماده قانون ۱۸۶ مالیات‌های مسـتقیم نخواهد بود. لازم به ذکر است براساس تبصره یک ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم اعطای تسهیلات بانکی به اشخاص حقوقی و همچنین صاحبان مشاغل از طرف بانک‌ها و سایر موسسات اعتباری منوط به اخذ گواهی‌های زیر خواهد بود:
1- گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شد.
۲- گواهی اداره امور مالیاتی مربوط مبنی بر وصول نسخه‌ای از صورت‌های مالی ارائه شده به بانک‌ها و سایر موسسات اعتباری.
***
جزئیات اطلاعات مشمولان سهام‌عدالت
دولت هدف از عرضه سهام عدالت را که سال ۱۳۸۴ آیین‌نامه اجرایی آن به تصویب هیات وزیران رسید و از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد، گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده بود. آخرین ثبت‌نام برای سهام عدالت در سال ۹۴ به وقوع پیوست که در نهایت  بیش از ۴۹ میلیون نفر از واجدان شرایط ثبت‌نام کردند و دارای برگه سهام شدند. جدول زیر تعداد مشمولان در قید حیات برای تمام گروه‌های مختلف مشمول این سهام را نشان می‌دهد.  
 
رسته‌ها و تعداد مشمولان هر گروه
 

Page Generated in 0/0065 sec