printlogo


کد خبر: 219187تاریخ: 1399/2/18 00:00
تازه‌ترین خبرها از آنچه این روزها در سینمای جهان می‌گذرد
تام کروز در فضا، نولان در استرالیا

در گیر‌و‌دار شیوع ویروس کرونا، تولیدات جدید سینمایی و تلویزیونی در راه است. به گزارش «وطن امروز»، هر چند کرونا در گوشه و کنار جهان، همچنان در حال  گرفتن تلفات است اما سینما همچنان به راه خود ادامه می‌دهد. یکی از خبرهای جالب در این روزها همکاری «تام کروز» با ناسا برای تولید یک اثر تازه بود. بازیگر فیلم‌های مأموریت غیرممکن در حال مذاکره با ناسا و «ایلان ماسک» مخترع و مهندس هالیوودی برای ساخت فیلمی در فضاست. او که امسال با فرض رفع بیماری «کووید-19» و بازگشایی سینماها قسمت بعدی فیلم «تاپ گان» را روی پرده‌ها خواهد داشت، قبل از شیوع این بیماری در حال بازی در قسمت جدید مأموریت غیرممکن بود که با وقفه مواجه شد. ایلان ماسک مخترع صاحبنامی است که دستاوردهای فنی او در فیلم‌های هالیوودی مورد استقبال قرار گرفته است. اینطور که رسانه‌های خارجی می‌گویند او قرار است با کمک شرکت «اسپیس اکس» که دستاوردهای اکتشافی در حوزه فضانوردی دارد اولین فیلم سینمایی در فضا را به کمک ناسا فیلمبرداری کند.
خبر جالب دیگر اینکه سینماهای استرالیا نیمه جولای (اواخر تیر) را برای بازگشایی انتخاب کرده‌اند و گفته شده نخستین فیلمی که سینماهای این کشور با آن دوباره به استقبال مردم می‌روند فیلم «تنت» ساخته جدید کریستوفر نولان است. بر اساس آنچه ورایتی گزارش کرده، انجمن ملی مالکان سینماها با توجه به بهتر شدن وضعیت شیوع کرونا این تصمیم را اتخاذ کردند. مقامات استانی و کشوری اعلام کرده‌اند بزودی مقررات قرنطینه عمومی را که از ۲۳ مارس شروع شده بود، کاهش می‌دهند. هیأت‌مدیره انجمن سینماداران اعلام کرده مشتاقانه منتظر بازگشایی سینماهاست و به محدودیت‌های فاصله‌گذاری نیز توجه دارد و در عین حال می‌داند این امر موجب کاهش ظرفیت سینماها و تاثیر منفی بر این صنف می‌شود. البته برای بازگشایی سینما 2 عامل اصلی باید وجود داشته باشد؛ یکی اینکه از طرف دولت چراغ سبز این کار داده شود و دیگر اینکه استودیوهای هالیوودی بزرگ نیز فیلم‌های جدیدی برای این امر در اختیار سینماها بگذارند. نولان و استودیوی برادران وارنر اکران جهانی فیلم «تنت» را برای ۱۶ جولای در نظر گرفته‌اند. خبر دیگر اینکه، «سیلوستر استالونه» بازیگر نقش‌های رامبو و راکی نیز بعد از سال‌ها قرار است دنباله فیلم «مرد خرابکار» را با همکاری برادران وارنر بسازد. او بتازگی در صفحه اینستاگرامش این موضوع را گفته و اعلام کرده است که بزودی وارد مراحل تولید این فیلم خواهد شد.
البته سینماهای استرالیا تنها جایی نیست که قرار است بزودی بازگشایی شود، چرا که باب چاپک، مدیر عامل جدید شرکت دیزنی نیز اعلام کرد این کمپانی قصد دارد از یازدهم ماه مه‌(۲۲ اردیبهشت) دوباره به میهمانان دیزنی در شانگهای خوشامد بگوید. دیزنی تخمین می‌زند که اثر ویروس کرونا بر بخش پارک‌ها، و محصولات شرکت بسیار عظیم بوده و حدود یک میلیارد دلار به شرکت خسارت وارد کرده است. چاپک گفت: دیزنی در حال «بررسی سناریوهای مختلف برای اطمینان حاصل کردن از اعمال رویکردی محتاطانه، معقولانه و دقیق» است تا بتواند دوباره پارک‌ها را افتتاح کند. او گفت: کنترل تراکم جمعیت، ایجاد ظرفیت محدود و تدابیر سلامتی همگی از جمله کارهایی است که تحت بررسی قرار دارد. دیزنی‌لند شانگهای نخستین پارکی بود که بسته شد و در پایان ژانویه درهای خود را به روی بازدیدکنندگان بست. دیزنی‌لند هنگ‌کنگ هم با فاصله کمی بسته شد و دیزنی‌لند توکیو و دیزنی‌سی توکیو هم اواخر فوریه بسته شدند. 

Page Generated in 0/0069 sec