printlogo


کد خبر: 219214تاریخ: 1399/2/18 00:00
خبر بد برای کاسبان فمینیست کرونا
آمار نزاع خانگی تغییری نکرده است

گروه اجتماعی: با وجود پروپاگاندای برخی رسانه‌ها در مورد افزایش خشونت‌های خانگی با ادامه قرنطینه و درخانه ماندن اعضای خانواده، نیروی انتظامی اعلام کرد آمار نزاع خانگی در ایران تغییر چندانی نیافته است.
به گزارش «وطن امروز»، برخی رسانه‌ها و افراد خاص در هفته‌های گذشته گزارش داده بودند در پی شیوع کرونا و قرنطینه، نزاع و خشونت خانگی در ایران افزایش چشمگیر داشته، در حالی که مقامات رسمی این موضوع را بشدت تکذیب می‌کنند. سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی روز گذشته در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینکه آمار نزاع خانگی در ایران افزایش داشته، گفت: خوشبختانه نه و در مجموع هیچ آمار قابل ملاحظه‌ای در این خصوص نداشته‌ایم.
وی همچنین در دیدار آیت‌الله «سیدمحمد سعیدی» تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات ناجا طی سال گذشته در امر مقابله با شیوع ویروس کرونا، گفت: نیروی انتظامی در برخورد با کسانی که اقلام بهداشتی را احتکار می‌کردند، وارد عمل شد و باعث رعب و وحشت احتکارکنندگان شد. 
وی ادامه داد: در حوزه فضای مجازی نیز با اقدامات انجام شده، 1300 تن از افرادی که اقدام به تشویش اذهان عمومی در این فضا می‌کردند شناسایی شدند و با آنها برخورد شد و 280 نفر در این رابطه دستگیر شدند. در گزارشی که در ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شد همه تصدیق کردند کار بزرگی توسط پلیس فتا انجام شده است. 
سردار اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی برابر تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حوزه پیشگیری و درمان بلافاصله به کمک وزارت بهداشت شتافت، گفت: 2 خدمت در این راستا انجام شد؛ نخست اینکه تمام بیمارستان‌های‌مان را به پذیرش بیماران کرونا اختصاص دادیم که 38 هزار نفر مراجعه‌کننده داشته و 2 هزار و 800 نفر تحت درمان قرار گرفتند و خدمت دیگر موضوع غربالگری بیماران بود که کار خوبی انجام شد. این غربالگری در ابتدا درباره کارکنان انجام شد و همه خانواده‌های‌شان نیز غربالگری شدند.

Page Generated in 0/0050 sec