printlogo


کد خبر: 219231تاریخ: 1399/2/18 00:00
فلک‌الافلاک ترک خورد
زلزله حوالی فیروزآباد لرستان را لرزاند

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 1/5 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ظهر دیروز حوالی فیروزآباد استان لرستان را لرزاند. به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئو‌فیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه ساعت ۱۲ و ۳۷ دقیقه و ۴۹ ثانیه به وقوع پیوست.
نزدیک‌ترین شهرها به محل وقوع این زمین‌لرزه در ۱۶ کیلومتری فیروزآباد (لرستان)، ۲۱ کیلومتری الشتر (لرستان) و ۲۱ کیلومتری سراب دوره (لرستان) و نزدیک‌ترین مراکز استان‌ها به این منطقه نیز ۳۹ کیلومتری خرم‌آباد و ۱۱۲ کیلومتری کرمانشاه ثبت و گزارش شده است.
شریف خسروی، فرماندار سلسله در این باره به «وطن‌امروز» گفت: خوشبختانه در زلزله امروز (دیروز) خسارت کلی اصلا نداشتیم. تاکنون هیچ خسارت جانی و مالی در سطح این شهرستان گزارش نشده و تنها برخی ساختمان‌های قدیمی و فرسوده دچار ترک‌خوردگی شده است. در همین حال مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از آسیب زلزله به قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد خبر داد. سیدامین قاسمی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به زلزله نسبتا شدید ظهر دیروز در استان لرستان اظهار داشت: پس ‌از زلزله استان لرستان بلافاصله جهت بررسی خسارت احتمالی به قلعه فلک‌الافلاک در محله قلعه حاضر شدیم.  پس‌از بررسی‌های انجام‌شده چند عدد از کنگره‌های برجک دچار آسیب شده ولی خوشبختانه آسیب جدی به قلعه فلک‌الافلاک وارد نشده‌است. مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: جهت بررسی خسارات احتمالی بناهای تاریخی سراسر این استان به رؤسای شهرستان‌ها دستور داده‌ایم با حضور در محل بناهای تاریخی خسارات احتمالی را گزارش بدهند.
 
* ترک‌خوردگی دیوار و سقف برخی منازل‌
همچنین مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان ‌لرستان از حضور 2 گروه ارزیاب اعزام سریع هلال‌احمر در منطقه زلزله‌زده فیروزآباد و الشتر‌ خبر داد و گفت: در پی وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 1/5 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در حوالی فیروزآباد و الشتر، ‌بلافاصله ستاد بحران‌ تشکیل و ‌‌دستورات لازم ‌برای اعزام گروه‌های ارزیاب به منطقه زلزله‌زده صادر شد. 
صارم رضایی با بیان اینکه با اعزام این گروه‌های واکنش سریع امدادی به کانون این زمین‌لرزه مراحل ارزیابی از خسارات و تلفات احتمالی این زمین‌لرزه در حال انجام است، افزود: ‌هم‌اکنون نیروهای ارزیاب هلال‌احمر وارد منطقه زلزله‌زده شده و مشغول انجام ارزیابی‌های اولیه و ثانویه وقوع این زمین‌‌لرزه هستند.  وی با بیان اینکه شدت این زمین‌لرزه به حدی بود که مردم در شهرهای اطراف الشتر از جمله خرم‌آباد و نورآباد آن را احساس کرده‌اند ، تصریح کرد: تاکنون از تلفات و خسارات احتمالی این زمین لرزه جز ترک‌خوردگی دیوار و سقف برخی منازل گزارشی مخابره نشده است.

Page Generated in 0/0054 sec