printlogo


کد خبر: 219237تاریخ: 1399/2/18 00:00
اخبار

امکان اقدام مجلس آینده برای اعطای سهام عدالت به جاماندگان
نایب‌رئیس اول مجلس با اشاره به اینکه برخی دهک‌های پایین جامعه نتوانسته‌اند سهام عدالت دریافت کنند، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید برای افرادی از دهک‌های پایین جامعه که نتوانسته‌اند سهام عدالت دریافت کنند، یک فایل جداگانه‌ باز کرده، آنها را شناسایی و تلاش کند به طریقی به این افراد کمک کند. مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خانه ملت، با تاکید بر اینکه روندی که دولت در بحث آزادسازی سهام عدالت آغاز کرده قابل قدردانی است، اظهار کرد: دولت پیش از این سودهایی را در ازای سهام عدالت پرداخت می‎کرد و اکنون هم با آزادسازی این سهام، مدیریت آن را به مردم واگذار می‌کند که بسیار اقدام خوبی است. وی بیان کرد: دولت باید برای آن عده‌ای که به هر دلیل نتوانسته‌اند ثبت‌نام کنند، راه‌حل جدیدی بیندیشد. نایب‌رئیس اول مجلس ادامه داد: سهامی که در گذشته به افراد داده شده را نمی‌توان اکنون به اشخاصی که نتوانسته‌اند سهام عدالت دریافت کنند، ارائه کرد. نایب‌رئیس اول مجلس با بیان اینکه در فرصت باقیمانده از دور دهم مجلس بعید است بتوان اقدامی در جهت سهامدار شدن اقشار پایین جامعه انجام داد، گفت: در دور بعدی مجلس شورای اسلامی می‌توان فکری برای این افراد کرد تا به طریقی از سهام عدالت بهره‌مند شوند.
همچنین عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه برخی دهک‌های پایین جامعه نتوانسته‌اند سهام عدالت را دریافت کنند، گفت: اگر عدد قابل توجهی از جمعیت کشور که از نظر درآمدی مستحق هستند، این سهام را دریافت نکرده باشند مجلس آینده می‌تواند برای رفع این موضوع ورود کند. محمدرضا پورابراهیمی‌داورانی ادامه داد: اما اگر تعداد این افراد کم باشد، دولت می‌تواند اکنون و در روند اجرای آزادسازی سهام عدالت در قالب اصلاحیه‌ای به این موضوع رسیدگی و راهکارهایی را ارائه کند. پورابراهیمی با بیان اینکه اکنون نمی‌دانیم جا‌ماندگان سهام عدالت چه تعدادی هستند، اظهار کرد: جاماندگان باید از جهت اینکه جزو شمول دهک‌های پایین هستند، مورد راستی‌آزمایی قرار بگیرند و در صورت زیاد بودن تعداد این اشخاص، مجلس یازدهم می‌تواند تصمیم‌گیری لازم را انجام دهد.
***
نحوه پرداخت مالیات علی‌الحساب پزشکان توسط مراکز درمانی
امیدعلی پارسا، رئیس کل سازمان امور مالیاتی براساس قانون بودجه سال 99 دستورالعمل پرداخت مالیات علی‌الحساب پزشکان توسط مراکز درمانی را به ادارات مالیات ابلاغ کرد. در متن بخشنامه پارسا آمده است: به منظور ایجاد وحدت رویه در اجرای مقررات بند «ح» تبصره «۶» قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور مبنی بر اینکه «کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و شرکت‌های دولتی مکلفند 10درصد از حق‌الزحمه یا حق‌العمل پزشکی پزشکان را که به موجب دریافت وجه صورتحساب‌های ارسالی به بیمه‌ها و یا نقدا از طرف بیمار پرداخت می‌شود به عنوان على‌الحساب مالیات کسر کنند و به نام پزشک مربوط تا پایان ماه بعد از وصول مبلغ صورتحساب به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند. مالیات علی‌الحساب این بند شامل کلیه پرداخت‌هایی که به عنوان درآمد حقوق و کارانه مطابق جزء «۲» بند «الف» تبصره «۱۲» این قانون پرداخت و مالیات آن کسر می‌شود، نخواهد بود». 
***
زمان ثبت‌نام برای واردات کامیون‌های کارکرده 3 سال ساخت
ضوابط و شرایط نوسازی ناوگان باری برون‌شهری از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام و زمان ثبت‌نام متقاضیان واجد شرایط واردات کامیون‌های کارکرده تا 3 سال ساخت اعلام شد. به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، این سازمان در راستای فعالیت‌های متنوع خود در جهت نوسازی ناوگان باری کشور و استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی مندرج در قوانین احکام دائمی توسعه در نظر دارد به منظور تسریع در انجام روند نوسازی و براساس ماده «30» قانون احکام دائمی برنامه کشور از تاریخ سوم خرداد سال جاری از متقاضیان واردات خودروهای سنگین تا 3 سال ساخت در آدرس اینترنتی خود (www.rmto.ir) بخش نوسازی و توسعه ناوگان ثبت‌نام به عمل می‌آورد. ذی‌نفعان این طرح شامل شرکت‌های تولیدکننده داخلی خودروهای سنگین، شرکت‌های حمل‌ونقل توانمند دارای مجوز از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت‌های وارد‌کننده کامیون‌های سنگین دارای مجوز از وزارت «صمت» (صنعت، معدن و تجارت) و مالکان حقیقی و حقوقی کامیون‌های فرسوده واجد شرایط و متقاضی واردات می‌شود. خاطرنشان می‌شود هرگونه اطلاعیه دیگری درباره واردات و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی موضوع این اطلاعیه فاقد اعتبار بوده مگر آنکه منحصرا در سایت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درج گردیده باشد.

Page Generated in 0/0061 sec