printlogo


کد خبر: 219312تاریخ: 1399/2/21 00:00
پیشکسوتان استقلال در گفت‌وگو با ‌«وطن امروز» درباره وضعیت این روزهای استقلال گفتند
باید همدل شد

زهره فلاح زاده:  از زمانی که احمد سعادتمند به عنوان مدیر عامل استقلال معرفی شد، صدای اعتراض و مخالفت اعضای تیم نسبت به این انتصاب هم به گوش رسید. از استعفای رئیس هیات‌ مدیره و بازگشت مجددش تا استوری‌های هماهنگ شده بازیکنان، مخالفت‌های سرمربی تیم و منتشر شدن اسناد محرمانه باشگاه، نشان می‌دهد سعادتمند کار راحتی در استقلال نخواهد داشت. در واقع آبی‌ها نیاز به اتحاد و همدلی دارند تا وضعیت بحرانی حال حاضر را پشت سر بگذارند و اعضا بتوانند در کنار هم و برای استقلال کار مفید انجام دهند. «وطن امروز» برای بررسی شرایط حال حاضر استقلال با منصور رشیدی و رضا حسن‌زاده، ۲ پیشکسوت این تیم گفت‌وگو کرده است. هر دوی این پیشکسوتان اذعان دارند استقلال نیاز به اتحاد و همدلی دارد و باید به سعادتمند فرصت داد.
***
رشیدی: باید به مدیر عامل جدید فرصت داد
* استقلال سال‌هاست مشکل عدم اتحاد دارد. مشکلی که منجر به ایجاد حواشی و از دست دادن قهرمانی شده است؛ شما چه راهکاری برای حل این معضل دارید؟
متأسفانه در این چند سال مدیران تنها برای اینکه آینده خودشان را تأمین و اسم و رسمی پیدا کنند به استقلال آمدند. برای حل مشکل نبود همدلی و اتحاد، مدیر، بازیکن و مربی باید کار خودشان را انجام دهند و در کار یکدیگر دخالت نکنند. در این صورت می‌توانند نتیجه بگیرند.
 
* شرایط طوری شده که بازیکنان اگر پول دریافت نکنند سریع علیه مدیر گارد می‌گیرند؛ زمان شما هم چنین مسائلی بود؟
زمان ما همدلی و رفاقت حرف اول را می‌زد. ما در کار مربی و مدیر دخالت نمی‌کردیم. زمان زیادی با آقای رایکف کارکردیم و ایشان کوچک‌ترین دخالت و اظهارنظری در کار مدیریت نمی‌کرد. آن زمان‌ها مبلغ قرارداد‌ها خیلی کم بود. خود من اولین قراردادم ۳ هزار تومان؛ ماهی ۲۰۰ تومان بود. الان قراردادها میلیاردی بسته می‌شود اما فوتبال‌شان مثل آن دوره نیست. زمان ما در رده ملی 7-6 مدال آوردیم اما الان از این خبرها نیست.
 
* شرایط استقلال به گونه‌ای است که آقای سعادتمند نیامده، جلوی کار کردن او را می‌گیرند؛ نباید به این مدیر تازه به باشگاه آمده زمان داد تا خودش را نشان دهد؟
مشکل فوتبال ما همین است. شما نگاه کنید در 7-6 سال گذشته چند مدیر به استقلال آمده و رفته‌اند. حداقل آقای سعادتمند سابقه مدیریت در ورزش را داشته است. باید مهلت بدهیم تا ایشان کارش را انجام دهد. به هر حال کار کردن در ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس که بودجه‌ای هم ندارند، سخت است. با 20-10 میلیارد تومان نمی‌شود این دو تیم را اداره کرد. این مدیران نیاز به حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان دارند که بتوانند بدهی‌ها را پرداخت کنند و باید این مبالغ را به آنها داد.
 
* آقای علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش هم بتازگی اعلام کرده خرید بازیکن و مربی خارجی برای این دو تیم ممنوع شده است؛ شما با این موضوع موافقید؟
من موافق این قانون هستم. ما جوانان مستعد زیادی داریم که می‌توانند در فوتبال ما رشد کنند. در لیگ قهرمانان آسیا کشورهایی مثل امارات، عربستان و... بازیکن مستعد ندارند و مجبورند ستاره خارجی بخرند.
 
* چند روز پیش محمدرضا اکبریان، داور بازی فصل گذشته استقلال - صنعت نفت آبادان اعتراف کرد گل استقلال سالم بوده و به دلیل اعتراض مجیدی، سرمربی آبی‌ها حواس تیم داوری پرت شده و یادشان رفته گل را سالم اعلام کنند.
داور یک قاضی است و باید حکم عادلانه بدهد. مثل این می‌ماند یک قاضی یک فرد بی‌گناه را اعدام و پس از آن اعتراف کند اشتباه کرده است. سال‌ها پیش که در استقلال مربی بودم، در بازی با ملوان اشتباهاتی رخ داد که باعث شد تیم ما مساوی کند و آقایان دودستی قهرمانی را تقدیم پرسپولیس کنند. اگر بخواهم از آن اشتباهات بگویم جنجال می‌شود. بهتر است سکوت کنم. به هرحال از این اتفاقات زیاد افتاده است و کاری هم نمی‌شود کرد. تنها باید گذشت و عبور کرد.
***
حسن‌زاده: اعتراض‌ها به دلیل نشناختن مدیر بود
* بین استقلالی‌ها اتحاد وجود ندارد و همین شده مشکل بزرگ این تیم؛ راهکار شما برای حل این مشکل چیست؟
بگذارید من یک خاطره از خودم تعریف کنم. شاید با ۶۰ درصد از رفیق‌هایم قبل از اینکه دوست من شوند، دعوا داشتم اما الان بهترین رفیق‌های من شده‌اند. آقای سعادتمند چون تازه به استقلال آمده است، شاید مدیر ناشناخته‌ای برای بازیکنان، مربیان و هواداران باشد اما او کم‌کم با پرداخت بدهی‌ها و حقوق بازیکنان دارد اتحاد را شکل می‌دهد. شاید فرهاد مجیدی که در ابتدای راه نظر مخالف می‌داد، شناخت کافی از مدیر عامل جدید نداشت. شک نکنید این اتحاد بازمی‌گردد و حتی در چند روز گذشته شرایط بهتر هم شده است. شاید دعوای روزهای اول باعث شد الان شرایط بهتر شود. طبق آخرین خبرها آقای سعادتمند قرار است پول میلیچ و دیاباته را هم پرداخت کند و حتی‌گفته‌اند پول تیم امید را هم که 5/1 سال است پرداختی نداشته‌ایم، می‌پردازند که اگر این اتفاق بیفتد خیلی شرایط خوب می‌شود.
 
* خیلی‌ها می‌گویند چرا زمانی که بازیکنان پول دریافت نمی‌کنند، سریع علیه مدیرعامل موضع می‌گیرند و تیم را دچار حاشیه می‌کنند؟ زمان شما هم اینطور بود؟
ما نمی‌توانیم زمان‌ها را کنار هم بگذاریم. صحبت ۳۰ سال قبل است. نوع رفتارها، بازی‌ها و اخلاق‌ها فرق کرده است. به نظر من بازیکن حق دارد اعتراض کند، چون مدیران سابق بارها وعده دادند در فلان تاریخ پول شما پرداخت می‌شود و بعد دیدند این اتفاق نمی‌افتد و بارها هم تکرار شده است. اگر مدیر جدیدی مثل آقای سعادتمند موضوعی را مطرح کند، بازیکن فکر می‌کند او هم مثل مدیران سابق تنها حرف می‌زند. به ‌خاطر همین بازیکنان واکنش نشان می‌دهند.
 
* نباید به آقای سعادتمند زمان داد؟
چرا! باید زمان داد. به هر حال بازیکنان و مربیان باید یک مقدار صبر و حوصله داشته باشند. هر مدیر جدیدی نیاز به زمان دارد تا خودش را نشان دهد. با ۱۵ روز یا یک ماه که مدیر نمی‌تواند توانایی خودش را نشان دهد.
 
* محمدرضا اکبریان، داور دیدار سال گذشته استقلال- صنعت نفت آبادان بتازگی اعتراف کرده می‌دانستند گل استقلال سالم بوده اما به دلیل اعتراض شدید مجیدی، سرمربی تیم حواس‌شان نبوده که باید گل را سالم اعلام کنند. همین اشتباه داوری باعث شد استقلال شانس قهرمانی را از دست بدهد؛ نظر شما درباره اعتراف این داور چیست؟
اکبریان شاید وجدانش ناراحت بود که بعد از مدت‌ها نسبت به اشتباه بزرگی که در قبال استقلال مرتکب شد اعتراف کرد. خیلی از داوران دیگر هم از این قبیل اشتباهات در حق استقلال کرده‌اند که امیدوارم آنها هم روزی به این اشتباهات خود اعتراف کنند.

Page Generated in 0/0064 sec