printlogo


کد خبر: 219333تاریخ: 1399/2/21 00:00
اخبار

آغاز فاز دوم غربالگری کرونا در تهران
معاون بهداشت وزارت بهداشت از آغاز فاز دوم غربالگری بیماری «کووید-۱۹» در تهران خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، دکتر علیرضا رئیسی با بیان اینکه غربالگری مرحله دوم بیماری کرونا در استان تهران با قدرت در حال اجراست، گفت: غربالگری مرحله اول در حوزه بهداشت به پایان رسیده و مرحله دوم آغاز شده است. کار اصلی که در استان تهران و کشور دنبال می‌شود بحث آزمایش‌های سرپایی در مراکز منتخب و پیدا کردن افراد مثبت مبتلا و کسانی است که با این افراد در تماس هستند. وی افزود: یکی از نگرانی‌هایی که در کلانشهر تهران وجود دارد، شلوغی شهر، برخی اصناف، کارگاه‌ها و... است که از مردم استان خواهش می‌کنیم موضوعات را جدی بگیرند. به طور کلی روند مناسب است اما به طور جدی نیاز داریم مردم شعار «در خانه بمانیم» را حفظ و اجرا کنند. 
***
کرونا تابستان از بین نمی‌رود
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره روند پاندمی «کووید-۱۹» در فصل تابستان گفت: ویروس کرونا نسبت به تغییرات درجه حرارت چندان حساس نیست. تحقیقات نشان داده ویروس تا دمای ۶۰ درجه سانتیگراد نیز زنده می‌ماند، بنابراین نباید امیدوار بود با 5 یا ۱۰ درجه گرم شدن هوا در وضعیت اپیدمی تغییر چندانی حاصل شود. به گزارش ایسنا، دکتر حمید سوری، دکترای تخصصی اپیدمیولوژی با اشاره به اثر درجه حرارت بر میزان فعالیت ویروس «کووید-۱۹»، توضیح داد: بهترین شرایط برای فعالیت ویروس کرونا، بین منفی 4 درجه تا حدود ۱۵ درجه بالای صفر است. وی با بیان اینکه با بالا رفتن دما بتدریج از میزان فعالیت ویروس کاسته می‌شود، ادامه داد: این ویروس تا ۶۰ درجه سانتیگراد نیز ممکن است تا ۲۰ درصد فعالیت داشته باشد اما فعالیت آن تقریبا در دمای حدود ۹۰ تا ۹۵ درجه سانتیگراد خاموش می‌شود. وی افزود: به همین خاطر استفاده از اتو برای لباس‌ها می‌تواند عامل بیماری‌زایی را از بین ببرد اما بعید به نظر می‌رسد تغییرات فصلی اثر خاصی روی روند اپیدمی داشته باشد، البته ممکن است سرعت و شدت اپیدمی را تا حدی تحت تاثیر قرار دهد. 
***
کشف ۲ تن عسل تقلبی در پایتخت
رئیس کلانتری ۱۷۷ خاورشهر تهران از دستگیری مالک کارگاهی با ۶ کارگر که با همکاری یکدیگر عسل تقلبی تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کردند، خبر داد و گفت: در این مکان 2 تن عسل تقلبی کشف شد. سرگرد خلیل احمدی در این باره گفت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر اینکه فردی در یکی از روستاها کارگاهی را افتتاح و با همکاری 6 تن از کارگران افاغنه در حال تولید عسل‌های تقلبی در شرایط بسیار غیربهداشتی و عرضه آن به بازار مصرف به صورت عمده و فراوان است، بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران کلانتری قرار گرفت و بلافاصله تحقیقات پلیسی در این خصوص آغاز شد. وی با اشاره به اینکه با حضور ماموران در محل، متهمان با قفل کردن در کارگاه قصد متواری شدن از داخل کارگاه را داشتند، گفت: در یک عملیات پلیسی مالک کارگاه و ۶ کارگر وی دستگیر شدند. سرگرد احمدی با بیان اینکه مالک کارگاه به فروش عسل‌های تقلبی به صورت عمده به بنکدارهای بازار تهران اعتراف کرد و گفت: در بازرسی از این کارگاه 2 تن عسل تقلبی فاقد شناسه بهداشتی، 5 تن شکر و حدود 2 تن گلوکز کشف و با دستور قضایی محل کارگاه پلمب شد. براساس گزارش سایت پلیس، وی تصریح کرد: هر 7 متهم پس از تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.
***
کاهش تلفات حوادث رانندگی در سال گذشته
سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: سال گذشته ۱۶ هزار و ۹۴۷ نفر در حوادث رانندگی ترافیکی کشته شده‌اند که این تعداد نسبت به سال قبل از آن 4/1 درصد کاهش یافته است. بر اساس این گزارش که روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی منتشر کرد، بیشترین کشته‌های حوادث رانندگی مربوط به شهریور ماه با هزار و ۷۹۷ نفر و کمترین آن مربوط به اسفند ماه با هزار و ۴۸ نفر بوده است. همچنین روز ۱۷ شهریور با ۸۹ کشته، ۲۵ تیر و ۱۷ مرداد با ۸۱ کشته و ۱۳ خرداد با ۸۰ کشته پرتلفات‌ترین روزهای سال ۹۸ بوده است.
***
توسعه خطوط دوچرخه در پایتخت
مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل‌و‌نقل پاک شهرداری تهران از آغاز توسعه خطوط دوچرخه در پایتخت خبر داد و گفت:‌ مسابقه «دوچرخه‌سوار برنده» با هدف ترویج استفاده از دوچرخه در پایتخت آغاز شد. پیام آزاده‌دل در گفت‌وگو با فارس، درباره مسابقه دوچرخه‌سوار برنده، اظهار داشت: ‌این مسابقه با هدف ترویج دوچرخه‌سواری در میان دانش‌آموزان و همراهی با پویش «در خانه می‌مانیم» برگزار شده است. وی افزود: ارائه ایده نقاشی دیواری ویژه مدارس با محوریت ترغیب دانش‌آموزان به استفاده از دوچرخه در مسیر خانه تا مدرسه و ارائه یک شعار زیبا با محور استفاده از دوچرخه در سفرهای درون‌شهری، از موضوعات اصلی این مسابقه است. وی اضافه کرد: شهرداری به دنبال توسعه خطوط و مسیرهای دوچرخه در پایتخت تحت عنوان مسیر سبز است و اقداماتی در این راستا آغاز شده است. 

Page Generated in 0/0055 sec