printlogo


کد خبر: 219338تاریخ: 1399/2/21 00:00
اخبار

انتشار فیلم جدید بازدید فرمانده کل قوا از نمایشگاه هوافضای سپاه
در آستانه سالروز بازدید حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه، تصاویر جدیدی از این بازدید منتشر شد. به گزارش فارس، در آستانه سالروز بازدید فرمانده معظم کل قوا از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳، تصاویر جدیدی از این بازدید منتشر شد. تصاویری از تجهیز جنگنده‌های سوخو-۲۲ این نیرو به یک موشک هوابه‌زمین جدید منتشر شده است. تاکنون اطلاعات بیشتری درباره این موشک منتشر نشده است اما به نظر می‌رسد گونه‌ هواپایه و توسعه‌یافته‌ای از راکت هدایت‌شونده فجر-۴ باشد. راکت فجر-۴ از جمله راکت‌های کالیبر ۳۳۳ میلیمتری است که در گونه‌های هدایت‌شونده با افزودن بالک‌های هدایتی در دو مدل فجر-4 و فجر CL4 توسعه یافته است.
***
قدردانی سعید و وحید جلیلی از ابراز همدردی رهبر انقلاب
عضو شورای عالی امنیت ملی و مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب، طی پیامی از ابراز همدردی رهبر حکیم انقلاب در مصیبت درگذشت پدر مرحوم‌شان حاج محمدحسن جلیلی تشکر کردند. به گزارش «وطن امروز»، سعید و وحید جلیلی در پیامی به رهبر معظم انقلاب از ابراز همدردی ایشان در مصیبت درگذشت پدر مرحوم‌شان تشکر کردند. در بخشی از این پیام آمده است: پیام پدرانه حضرتعالی موجب تسلای خاطر در مصیبت سنگین فقدان پدر عزیزمان شد. خدا را شاکریم که میهن عزیز اسلامی با سعی مشکور عالمان ربانی، مهد پرورش چنین پدران و مادران مومن، شریف و الهام‌بخشی است. از خدای متعال سلامتی و طول عمر آن وجود شریف را که نقطه امید امت اسلامی است، مسألت داریم.
***
درخواست سخنگوی وزارت خارجه آمریکا برای تحریم جهانی ماهان
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با طرح ادعاهایی علیه شرکت هواپیمایی ماهان، خواهان تحریم این شرکت از سوی کشورهای جهان شد. به گزارش ایسنا، «مورگان اورتگاس» در پیامی توئیتری با مطرح کردن ادعاهایی علیه هواپیمایی ماهان ایران در پی شیوع ویروس کرونا نوشت: ماهان‌ایر منتشرکننده سلاح‌های دردسرساز کشتار جمعی است و از تروریسم و حکومت مادورو حمایت می‌کند، همچنین گفته می‌شود این شرکت هواپیمایی ویروس کرونا را گسترش می‌دهد! اورتگاس در تلاش برای ترغیب کشورهای دیگر به حمایت از این موضع غیرقانونی آمریکا علیه یک شرکت هواپیمایی نوشت: با خارج نگه داشتن ماهان‌ایر از کشورتان، از ویروس کرونا و خطرات تحریم‌ها دوری کنید.
***
بازدید سرزده فرمانده کل ارتش از دانشگاه پدافند هوایی
فرمانده کل ارتش صبح روز گذشته  با حضور سرزده در دانشگاه پدافند هوایی، با تبریک روز معلم به استادان و فرماندهان، از بخش‌های مختلف این دانشگاه بازدید کرد. به گزارش «وطن امروز»، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از دانشگاه پدافند هوایی در جمع فرماندهان بر تربیت و آموزش افسرانی برای جامعه مهدوی و انجام وظیفه در رکاب آقا امام زمان(عج) تاکید کرد. وی همچنین ادامه فعالیت‌های آموزشی برای هم‌فرهنگ کردن و هماهنگ ساختن آموزش‌های ارتش و سپاه در حوزه پدافند را بسیار مهم و یکی از عوامل جلوگیری از حوادث ناگوار خواند. فرمانده کل ارتش همچنین از خدمات بهداشت و درمان نیروی پدافند جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با کرونا تقدیر کرد.
***
هیچ مبادله بشردوستانه‌ای از کانال مالی سوییس برای ایران انجام نگرفته است
سخنگوی وزارت اقتصاد سوییس روز جمعه به روزنامه دیلی بیست گفت هیچ تراکنشی با ایران از طریق کانال مالی سوییس انجام نگرفته است. به گزارش ایسنا، فابیان مینفیش، سخنگوی وزارت اقتصاد سوییس روز جمعه با اشاره به کانال مالی تجارت بشردوستانه سوییس - که برای ارسال کالاهای بشردوستانه به ایران شکل گرفته است- به روزنامه دیلی بیست گفت: متاسفانه تاکنون هیچ تراکنشی انجام نگرفته است. به دلیل همه‌گیری «کووید- 1۹» این فرآیند بیشتر از آنچه فکرش را می‌کردیم زمان برده است. استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شده بود کانال مالی تجارت بشردوستانه سوییس می‌تواند کالاهای بشردوستانه را بدون اینکه به دست نظام ایران بیفتد، به مردم این‌ کشور برساند.
***
آمریکا با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ حقوق بین‌الملل را به سخره گرفته است
 نماینده ایران در سازمان ملل در سخنرانی خود در یک نشست مجازی و غیررسمی شورای امنیت به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پایان جنگ دوم جهانی در اروپا، با اشاره به درس‌هایی که باید از تجربه تلخ جنگ دوم جهانی گرفت، گفت: چندجانبه‌گرایی با چالش‌های متعددی مواجه شده و لازمه رفع آنها، تقویت حاکمیت قانون، همکاری بین‌المللی و تعامل است. مجید تخت روانچی افزود: یکی از مثال‌های زنده استهزای سیستماتیک حقوق بین‌الملل، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از سوی آمریکا و تهدیدات بی‌شرمانه علیه سایر کشور‌ها برای نقض این قطعنامه یا مواجهه با اقدامات تنبیهی است. تخت‌روانچی با یادآوری این نکته که سازمان ملل با هدف ایجاد مرکزی برای هماهنگی اقدامات کشور‌ها و حل مشکلات جهانی تأسیس شده است گفت: سیاست‌ها و اقدامات برخی کشور‌ها مانند آمریکا که قوانین و مقررات بین‌المللی را نقض می‌کند و سیاست خارجی آن به استفاده از ابزار‌های غیرانسانی نظیر تحریم‌های یک‌جانبه معتاد شده است، اعتبار این سازمان و حاکمیت قانون را تضعیف کرده است.

Page Generated in 0/0052 sec