printlogo


کد خبر: 219342تاریخ: 1399/2/21 00:00
اخبار

افزایش 120 میلیون لیتری ظرفیت ذخیره‌سازی بنزین
معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: با تلاش نیروهای عملیاتی منطقه جنوب شرق در مرکز انتقال نفت نائین، فضای ذخیره‌سازی بنزین به میزان 120 میلیون لیتر فراهم شد. احمدی‌پور افزود: طی ماه گذشته باتوجه به اینکه مصرف بنزین به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده بود مخازن ذخیره نفت خامی که امکان تخلیه آنها فراهم بود تخلیه و پاکسازی شد تا در انتها ظرفیت آنها به ذخایر بنزین تخصیص داده شود.
***
هشدار بازرگانی دولتی درباره کلاهبرداری در فروش برنج
شرکت بازرگانی دولتی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اخیرا مشاهده شده برخی افراد سودجو و کلاهبردار با روش‌های‌گوناگون از جمله تماس تلفنی، ارسال پیامک و انتشار آگهی فروش برنج خارجی با برند GTC با قیمت پایین را تبلیغ می‌کنند، لذا ضمن هشدار به این افراد سودجو و کلاهبردار که اقدام آنها مصداق بارز کلاهبرداری محسوب می‌شود بدین وسیله به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند؛ عرضه برنج خارجی با نرخ دولتی و به صورت عمده تنها از طریق شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان‌ها صورت می‌گیرد و خرده‌فروشی آن در فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای معتبر انجام می‌شود.
***
ایجاد بانک اطلاعاتی تنها مسیر درست اجرایی برای کمک به اقشار آسیب‌دیده
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، ایجاد بانک اطلاعاتی را تنها مسیر درست اجرایی برای کمک به اقشار آسیب‌دیده از کرونا دانست و گفت: خلأ اطلاعاتی مانع تدبیر و برنامه‌ریزی درست برای جبران خسارت اقتصادی وارده به مردم شده است. علی‌اکبر کریمی در گفت‌وگو با خانه ملت، با تاکید بر اینکه مسیر اجرایی برای کمک به مشاغل آسیب‌دیده در دوران پساکرونا باید درست انتخاب شود، گفت: اگرچه درباره بیکاری افراد سازوکار قانونی مانند پرداخت بیمه بیکاری و... وجود دارد اما افرادی که تحت پوشش هیچ نوع بیمه و صندوق بیمه بیکاری نیستند، چطور شناسایی و حمایت خواهند شد؟ لذا دولت در شناسایی این افراد و جبران خسارات وارده به آنها به بن‌بست خورده است. نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عمده افراد دچار مشکل شده همچون کارگران روزمزد و دستفروش‌ها فاقد پوشش بیمه‌ای بوده و در فایل شناسایی دولت نیز نمی‌گنجند. وی تنها راه‌حل اساسی و زیربنایی برای حل این مشکل را ایجاد بانک اطلاعاتی از تک‌‌تک افراد کشور، در مواردی همچون میزان درآمد، نوع اشتغال و... دانست و افزود: دولت‌ها با وجود پیاده کردن برنامه‌هایی مانند پرداخت یارانه‌های نقدی به جمعیت گسترده‌ای از کشور، برای ایجاد بانک اطلاعاتی جامع، اقدام عملی نکرده‌اند. کریمی اظهار کرد: به دلیل نبود زیربنای اطلاعاتی، دولت نمی‌تواند کمک‌های خود را به طور متمرکز تقسیم کند و کمک‌ها را به اصطلاح در جامعه می‌پاشد که در این صورت چیزی عاید بسیاری از افراد نیازمند نمی‌شود. وی افزود: در شرایط فعلی عمده فعالیت‌ها به سمت کمک‌های مردمی و نهادهای انقلابی رفته که کمک‌ها را به دست اقشار شناسایی‌شده توسط خودشان می‌رسانند، این کار می‌تواند با توجه به گستردگی آسیب وارد شده، مسکنی برای اقشار ضعیف باشد.
***
تذکرات رهبری درباره واردات بیانگر راهبرد درست بانک مرکزی است
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به سیاست‌های این بانک برای جلوگیری از واردات غیرضرور گفت:‌ تذکرات مقام معظم رهبری درباره واردات غیرضرور و نیز مقابله با قاچاق، بیانگر صحیح بودن راهبرد بانک مرکزی است. عبدالناصر همتی در گفت‌و‌گو با ایرنا، تاکید کرد:‌ مخالفت بانک مرکزی با واردات بدون انتقال ارز، دقیقا به معنای جلوگیری از وارداتی است که بدون بررسی ضرورت ورود آن به کشور و بی‌توجه به ملاحظات و تعهدات ارزی، توسط واردکنندگان انجام می‌شود. وی افزود: در این زمینه، محدودیت‌های ارزی و ضرورت تقویت تولید ملی دلایل محکمی برای ممنوعیت واردات بدون انتقال ارز است. همتی ادامه داد: از سوی دیگر مقابله با قاچاق علاوه بر اینکه تولید ملی را تقویت می‌کند، با کاهش تقاضای ارز در بازار، موجب کنترل و ثبات بیشتر بازار ارز خواهد شد.

Page Generated in 0/0054 sec