printlogo


کد خبر: 219479تاریخ: 1399/2/24 00:00
تعداد مبتلایان «کووید - 19» در کشور به 110767 و شمار قربانیان به ۶۷۳۳ نفر رسید
خوزستان فراتر از قرمز

گروه اجتماعی: خوزستان همچنان در حالت فوق‌العاده قرار دارد و بعد از آبادان و خرمشهر، بندر ماهشهر هم قرنطینه
 شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، طبق اعلام آخرین آمار کرونا در خوزستان، تعداد فوتی‌ها در این استان به 303 نفر رسیده است و 4794 نفر هم به این ویروس مبتلا شده‌اند. بدین ترتیب 5/4 درصد کل قربانیان و 3/4 درصد مبتلایان کشور متعلق به خوزستان است. استاندار خوزستان گفته تعداد مبتلایان در خوزستان 3 برابر شده و تعداد بستری‌ها 60 درصد افزایش یافته تا این استان در حالت فوق‌العاده قرار گیرد. علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این باره گفت:  طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۴ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی شد تا به این صورت شمار کل مبتلایان به 4 هزار و ۷۹۴ مورد در استان افزایش یابد.
احسان‌پور تصریح کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار مبتلا جان خود را از دست دادند تا شمار فوت‌شدگان در استان به ۳۰۳ مورد برسد. در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۲ بیمار تشخیص قطعی پس از دریافت خدمات درمانی بهبود یافته‌اند تا به این ترتیب شمار بهبودیافتگان به 3 هزار و ۸۹۶ مورد افزایش یابد و در حال حاضر ۵۹۵ بیمار تشخیص قطعی در مراکز درمانی خوزستان تحت مراقبت‌های درمانی هستند.
با توجه به اینکه در مدت 24 ساعت در خوزستان 6 فوتی کرونایی ثبت شده و تعداد مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا در کل کشور 48 نفر بوده، باید پذیرفت آمار قربانیان در خوزستان نگران‌کننده است. طی 24 ساعت 5/12 درصد قربانیان کرونا مربوط به خوزستان بوده است و این می‌تواند چالش‌های بزرگ‌تری در پی داشته باشد.
اما طبق آخرین آمار کرونایی در کشور همچنان آمار روزانه مبتلایان در ایران بالای 1400 نفر و تعداد قربانیان کمتر از 50 نفر است. از 19 اردیبهشت‌ماه تعداد مرگ‌ومیر در کشور به کمتر از 55 نفر رسید و روزانه بین 45 تا 55 مورد فوتی داشتیم اما آمار مبتلایان همچنان در حال افزایش است.
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در این باره گفت: از ظهر دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۴۸۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران «کووید- ۱۹» در کشور به ۱۱۰ هزار و ۷۶۷ نفر رسید.
وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۴۸ بیمار «کووید- ۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۷۳۳ نفر رسید.
جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون ۸۸ هزار و ۳۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۷۱۳ نفر از بیماران مبتلا به «کووید- ۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونای وزارت بهداشت اظهار کرد: تاکنون ۶۱۵ هزار و ۴۷۷ آزمایش تشخیص «کووید- ۱۹» در کشور انجام شده است. وضعیت استان خوزستان کماکان نگران‌کننده است. در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۴ استان، موارد فوتی نداشته‌ایم و در ۵ استان نیز فقط یک مورد فوتی ثبت شده است. اکنون ایران در فهرست 5 کشور بیشترین بهبودیافتگان در جهان است.
وی اظهار کرد: فاصله‌گذاری هوشمند و فیزیکی در دستور کار ما در همه نقاط کشور است. با توجه به اینکه در فاز بازگشایی‌های تدریجی هستیم، رعایت نکات بهداشت فردی و حفاظت فردی مثل استفاده از ماسک اهمیت دارد.
 
 

Page Generated in 0/0056 sec