printlogo


کد خبر: 219480تاریخ: 1399/2/24 00:00
اخبار

بازگشایی مدارس فقط  برای رفع اشکال
وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه مدارس منحصرا برای رفع اشکال و پاسخ به سوالات دانش‌آموزان بازگشایی می‌شود، گفت: در برگزاری آزمون حضوری، مدارس متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند. محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه جلسه ستاد کرونای آموزش‌وپرورش که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با بیان اینکه حضور مدیران در مدارس الزامی است و دبیران نیز طبق تقویم آموزشی در مدرسه حضور خواهند داشت، گفت: حضور معلمان در مدرسه برای تدریس نیست، بلکه فقط برای رفع اشکال است بنابراین معلمانی که در شبکه شاد فعال بودند و آموزش‌های لازم را ارائه دادند ممکن است مراجعه کمتر یا اصلا مراجعه‌ای نداشته باشند. حاجی‌میرزایی از قرار گرفتن یک آزمون‌ساز در دستور کار خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم تا هفته آینده این آزمون‌ساز را در اختیار مدارس قرار دهیم تا کسانی که می‌خواهند آزمون‌های غیرحضوری را از طریق شبکه شاد برگزار کنند، بتوانند این کار را انجام دهند. وی برگزاری آزمون حضوری را منوط به تصمیم مدارس دانست و افزود: با توجه به متفاوت بودن میزان تراکم دانش‌آموزان در مدارس، اختیاراتی را به مدارس دادیم تا متناسب با شرایط هر مدرسه تصمیم‌گیری کنند لذا در مواردی که آزمون سرنوشت‌ساز است یا مربوط به دروس فنی می‌شود حتما باید آزمون حضوری برگزار شود.
***
ابتلای 118 نفر در اتوبوسرانی به کرونا
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: 118 نفر از کارکنان شرکت واحد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که خوشبختانه تا امروز 116 نفر آنها بهبود یافته و متاسفانه 2 نفر از همکاران که بیماری زمینه‌ای هم داشتند، به دلیل کرونا جان خود را از دست دادند. محمود ترفع در گفت‌وگو با فارس، درباره حمایت از گروه‌های مبتلا به کرونا ضمن اینکه از طریق مدیریت HSE و طب کار، همچنین واحدهای مددکاری پیگیر روند درمان و وضعیت بهبودی آنان بوده‌ایم، همه مزایای مستمر و غیرمستمر آنان مانند سایر کارکنان شاغل محاسبه و پرداخت شده است. وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور عملیات ضدعفونی اتوبوس‌ها آغاز شده و همه اتوبوس‌های فعال خطوط به صورت شبانه‌روزی در ابتدا و انتهای خط ضدعفونی می‌شوند.
***
ورود پلیس به بازار خودرو
فرمانده نیروی انتظامی از برخورد پلیس با مفاسد اقتصادی خبر داد. سردار حسین اشتری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ورود پلیس به بازار ارز و خودرو اظهار کرد: پلیس امنیت اقتصادی با هرگونه فساد اقتصادی برخورد کرده و با اشرافی که در این حوزه دارد بر اساس قانون و ضوابط وظیفه خودش را انجام می‌دهد. فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در حوزه ارز هم پلیس با درخواست بانک مرکزی ورود داشته و با توجه به نیازمندی که آنها به ما اعلام کنند در خدمت‌شان هستیم. وی درباره ورود پلیس به بحث خودرو هم اظهار کرد: در بحث خودرو جلساتی برگزار شده و اقدامات خوبی هم صورت گرفته است و انشاءالله  ورود خوبی را نیروی انتظامی خواهد داشت.
***
عضو هیأت‌مدیره سازمان جهانی سکته مغزی:
کرونا باعث افزایش آمار سکته مغزی می‌شود
عضو هیات‌مدیره سازمان جهانی سکته مغزی گفت: در بسیاری از بیمارانی که با علائم کرونا بستری شده بودند، سکته مغزی شایع‌تر بود. به گزارش مهر، بابک زمانی گفت: برعکس آنچه در جریان اپیدمی کرونا تعطیل‌بردار نبود و برجسته‌تر هم شد، سکته مغزی حاد بود. حتی در بیمارستان‌هایی که تعداد زیادی از بیماران کرونایی را بستری می‌کردند هم همسایگان دائمی این بیماران، بیماران سکته مغزی بودند و به نظر می‌رسید نوعی همراهی بین کرونا و سکته مغزی در یک بیمار واحد هم وجود داشته باشد. وی ادامه داد: گویی کرونا از بین دشمنان سلامتی بشر، بیش از هر چیز دست اتحاد به سوی سکته مغزی دراز کرده است. وی گفت: در بسیاری از بیمارانی که با علائم کرونا بستری شده بودند سکته مغزی شایع‌تر بود. بسیاری از بیماران سکته مغزی هم در عین حال به‌سرعت معلوم می‌شد کرونا هم دارند. این متخصص مغز و اعصاب افزود: اینکه این مشاهده به دلیل درگیری وسیع کرونا در بسیاری مناطق بود یا واقعا کرونا باعث سکته مغزی می‌شود، هنوز کاملا معلوم نیست. اما قدر مسلم اینکه «کووید- ١٩» مثل هر عفونت دیگری باعث افزایش التهاب و در نتیجه افزایش انعقاد خون و افزایش آمار سکته مغزی می‌شود. 
***
کودکان؛ ناقلان خطرناک و بدون علامت کرونا
متخصص ریه با بیان اینکه کودکان می‌توانند ناقلان بسیار خطرناک ویروس کرونا باشند، گفت: خود کودکان ممکن است بدون علامت بمانند یا با علائم خفیفی از این بیماری عبور کنند اما می‌توانند ویروس را به افراد دیگر منتقل و آنها را دچار مشکل شدید کنند. به گزارش ایسنا، دکتر سامان توانا در پاسخ به این سوال که آیا ویروس کرونا در کودکان عوارض طولانی‌مدت برای تمام عمرشان ایجاد می‌کند؟ افزود: خوشبختانه بر اساس اطلاعاتی که از بهبود‌یافتگان به دست آمده، بهبودی کامل بوده است. درباره درگیری‌های شدید ریه علامت سوال وجود دارد که آیا این عارضه در طولانی‌مدت می‌تواند مشکل‌ساز باشد یا نه که به علت جدید بودن بیماری هنوز پاسخ دقیق مشخص نیست. وی گفت: بنابراین نباید درباره بیماری در کودکان بی‌تفاوت باشیم.

Page Generated in 0/0047 sec