printlogo


کد خبر: 219487تاریخ: 1399/2/24 00:00
پیکر 19 شهید نیروی دریایی ارتش روز گذشته در بندر‌کنارک تشییع شد
وداع با دریادلان

مراسم تشییع پیکر شهدای ارتش با حضور امیر دریادار‌ خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در بندر کنارک برگزار شد.
به گزارش «وطن امروز»، آیین تشییع پیکر مطهر شهدای حادثه شناور پشتیبانی کنارک نیروی دریایی ارتش با حضور امیر دریادار ‌سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش و امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در بندر کنارک برگزار شد. روابط عمومی ارتش طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام این خبر اضافه کرد: در این آیین که در منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش مستقر در کنارک برگزار شد، پیکر پاک 19 شهید دریادل و والامقام حادثه شناور کنارک در میان استقبال باشکوه خانواده‌های معظم شهدا، مردم شهرستان کنارک، ائمه جمعه و مسؤولان کشوری و لشکری تشییع شد. 
 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش، در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهدای شناور کنارک، با تاکید بر اینکه ما هر چه داریم به برکت خون پاک شهداست، گفت: این استقلال، شرف، دین و همه افتخارات ما از خون شهداست. 
وی افزود: این شهدای گرانقدر از اکثر نقاط کشور اعم از استان‌های فارس، بوشهر و خراسان جنوبی و شمالی در جنوب شرق ایران و آب‌های آزاد برای افتخارآفرینی کشور حضور داشتند که این افتخار نصیب آنها شده و مایه افتخار همه همرزمان خود شدند. 
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تاکید بر اینکه برای ادامه دادن راه شهدا مصمم هستیم و این راه ادامه دارد، تصریح کرد: خون شهدا می‌جوشد و این جوشش موجب ایستادگی و تلاش بیش از پیش ما در این منطقه برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن می‌شود و این قدرت خون شهداست که هر روز افتخارآفرینی می‌کند. 
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به حضور پرشکوه مردم در تشییع پیکر این شهدای والامقام گفت: همه این افراد که در این تشییع حضور دارند، اعلام می‌کنند که راه شهدا را ادامه می‌دهند. خیلی از جوانان مراجعه و برای ادامه راه شهدا اعلام آمادگی می‌کنند. 
 
* فرمانده نیروی دریایی ارتش در صحنه حادثه حضور داشت
امیر دریادار ‌خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در پیام تسلیت خود از حضور خود در صحنه حادثه در زمان وقوع این سانحه خبر داد و نوشت: تاثر عمیق اینجانب در حالی که در زمان شهادت در کنار همرزمانم حضور داشته و شاهد پرواز ملکوتی شهدای ارجمند روزه‌دار ناو جمهوری اسلامی ایران کنارک و پیوستن آنان به خیل شهدای مدافع حریم و عزت و اقتدار ایران اسلامی بودم، اندوه عظیمی را برای این حقیر و خانواده بزرگ نیروی دریایی در پی داشت که در قالب واژه‌ها و جملات نمی‌گنجد. 
وی همچنین در پیام تسلیت خود بر «تلاش جدی» برای نجات مصدومان و بازماندگان این حادثه نیز تاکید کرد و یادآور شد: با بسیج کلیه امکانات و منابع انسانی و فنی رسیدگی به ابعاد حادثه و تجسس و نجات مصدومان با جدیت ادامه دارد. امید است در پرتو برکات این ماه مبارک و دعای همه ملت عظیم‌الشان این تلاش‌ها بتواند منجر به کاهش این تألمات و اخذ نتایج مثبت در نجات بازماندگان این سانحه شود. 
 
* ادامه پیام‌های همدردی مسؤولان با خانواده نیروی دریایی ارتش
از همان ابتدای اعلام خبر حادثه شهادت جمعی از پرسنل نیروی دریایی ارتش، مقامات و مسؤولان مختلف کشوری و لشکری با صدور پیام‌هایی همدردی خود را با مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند. 
روسای 3 قوه در پیام‌‌های تسلیت‌ جداگانه‌ای ضمن ابراز تاسف و تاثر شدید از شهادت 19 تن از دریادلان نیروی دریایی ارتش، برای این شهدا علو مقام و درجه و برای بازماندگان و خانواده‌های شهدا از درگاه خداوند طلب صبر و شکیبایی و عافیت کردند. 
آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان نیز با صدور پیامی وقوع این حادثه را محضر فرماندهی معظم کل قوا تسلیت گفت. وی همچنین در پیام خود نوشت: در این ساعات عزیز و پربرکت ماه خدا، از درگاه خداوند متعال می‌خواهم که این عزیزان را با سید و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) محشور کرده و قلب جریحه‌دار بازماندگان را تسکین دهد. 
دریادار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز در پیام تسلیت خود با بیان اینکه «ارتش همواره یادآور رشادت‌های بزرگ‌مردانی است که شجاعانه جان خود را در طبق اخلاص نهادند تا از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کنند»، نوشت: اگر امروز رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران و مجموعه پرتوان نیروهای مسلح با اقتدار در مقابل دشمن ایستاده‌اند، بدون شک این اقتدار را مدیون جانفشانی‌های مردان بزرگ و شهدای والامقام نیروهای مسلح می‌دانند که راه، نام و اثرات بی‌بدیل‌شان در تاریخ ایران اسلامی تا همیشه جاودان خواهد ماند. 
امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش نیز از دیگر مقامات لشکری بودند که با صدور پیام‌هایی شهادت پرسنل نیروی دریایی ارتش را تسلیت گفتند و برای بازماندگان این حادثه طلب سلامت کردند. 

Page Generated in 0/0077 sec