printlogo


کد خبر: 219488تاریخ: 1399/2/24 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی شهادت جمعی از پرسنل نیروی دریایی ارتش
رهبر حکیم انقلاب فرمودند: مسؤولان ضمن شناسایی مقصران احتمالی، تدابیر لازم  را برای عدم تکرار چنین پیشامدهای تلخ اتخاذ نمایند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در پیامی به امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش ضمن تسلیت شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریایی ارتش در حادثه دردناک شناور کنارک، صبر و تسلای خانواده‌های داغدار و شفای آسیب‌دیدگان این حادثه را از خداوند متعال مسألت کردند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
حادثه‌ دردناک شناور کنارک که به شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریایی ارتش انجامید، برای اینجانب بسیار تلخ و تاسف‌آور است. اگرچه کارکنان زحمتکش که در هنگام خدمتی دشوار و با افتخار جان ‌باخته‌اند از پاداش و ثواب الهی برخوردارند ان‌شاءالله، ولی غم از دست دادن عزیزان برای خانواده‌های آنان و خسارت فقدان جوانان صمیمی پرتلاش برای نیرو بسی بزرگ و سنگین است. اینجانب به آن خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌کنم و صبر و تسلای آنان و شفای آسیب‌دیدگان را از خداوند مسألت می‌نمایم و از مسؤولان ذی‌ربط می‌خواهم ابعاد این حادثه را بدرستی روشن کرده، ضمن شناسایی مقصران احتمالی، تدابیر لازم را برای عدم تکرار چنین پیشامدهای خسارت بار و تلخ اتخاذ نمایند.
سید‌علی خامنه‌ای
۲۳ اردیبهشت‌ ۹۹
***
آیت‌الله نیستم
حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان مقدس رضوی علیه‌السلام در نامه‌ای به مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی نوشت: جناب آقای نصرپور، مدیرکل محترم صدا‌و‌سیمای استان خراسان رضوی، سلام علیکم و رحمت‌الله. چند روز قبل در برنامه چهلمین روز وفات مرحوم آیت‌الله سیدجعفر کریمی، ویژه‌برنامه‌ای پخش شد که مصاحبه‌ای با این جانب در آن بود و در زیرنویس برنامه عنوان آیت‌الله برای این جانب به کار رفته بود که جدا تعجب کردم. لذا از جناب عالی مؤکدا می‌خواهم از این واژه بزرگ که بنده لایق آن نیستم استفاده نشود. این تعارف نیست حقیقت است و حتما رعایت شود، سپاسگزارم.
***
برگزاری نشست منتخبان دانشگاهی مجلس یازدهم
اولین نشست نمایندگان منتخب دانشگاهی مجلس یازدهم روز گذشته به میزبانی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی برگزار شد. در این نشست سیدمحمد حسینی، دبیرکل کانون دانشگاهیان ضمن اشاره به فلسفه و ضرورت این نشست، خلاصه‌ای از مراحل شکل‌گیری و فعالیت‌های کانون طی سال‌های اخیر و آمادگی برای هر گونه همکاری با مجلس یازدهم را برای حاضران تشریح کرد. رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها یکی دیگر از سخنرانان این نشست بود که با استناد به روایتی که نبی مکرم اسلام از گماردن یکی از صحابه مشهور در منصب خاصی خودداری کرد و فرمود این کار خطیر است و تو ضعیف هستی و پذیرش مسؤولیت بازخواست قیامت و خزی و پشیمانی برای تو دارد، به منتخبان محترم متذکر شد: ان‌شاء‌الله این توان در شما وجود دارد که برای ادای این رسالت داوطلب و برگزیده شده‌اید. در این نشست که چهره‌های سرشناس مجلس حضور داشتند آقایان میرسلیم، میرتاج‌الدینی، اقبال شاکری، شمس‌الدین حسینی، نیکزاد، پورابراهیمی، زاهدی، مقتدایی، متفکرآزاد، ساداتی‌نژاد، بحرینی، تقی‌پور، رضوانی، حاج‌بابایی، قادری، نادری، جلال‌زاده، خاندوزی و دهنوی به اختصار به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درباره شرایط کنونی کشور، توقعات مردم از مجلس و برخی پیشنهادها، برنامه‌ها و راهکارها پرداختند.
***
ظریف:
آمریکایی‌ها نشان دادند نمی‌شود به مذاکرات‌شان اعتماد کرد
وزیر امور خارجه درباره اظهارات و درخواست انگلیس مبنی بر پرداخت غرامت از سوی ایران به دلیل آسیب دیدن سفارت انگلیس در تهران اظهار داشت: مقرراتی در حقوق بین‌المللی وجود دارد و دولت ایران نیز اعلام کرده حفظ حراست از سفارتخانه‌های خارجی در تهران تعهد دولت جمهوری اسلامی ایران است و همه مقامات کشور بر این نکته تاکید دارند. محمدجواد ظریف افزود: درباره جزئیات این موضوع دو طرف باید مذاکره کنند و هنوز هیچ مذاکره‌ای در این باره انجام نشده است. وی با تاکید بر اینکه هیچ مذاکره‌ای با آمریکا در میان نیست، عنوان کرد: آمریکایی‌ها نشان دادند نمی‌شود به نتیجه مذاکرات‌شان هم اعتماد کرد. وزیر امور خارجه درباره اینکه در روزهای اخیر برخی تحلیلگران از مذاکره با آمریکا مطالبی را عنوان می‌کنند، تصریح کرد: تقریبا دنیا به این نتیجه رسیده اگر بخواهند با آمریکا مذاکره‌ای داشته باشند، هر لحظه که آمریکا بخواهد توافق را نادیده می‌گیرد و دولت کنونی آمریکا به جای بهانه‌تراشی باید رفتارش را اصلاح کند.

Page Generated in 0/0112 sec