printlogo


کد خبر: 219512تاریخ: 1399/2/25 00:00
اخبار

عدم مبارزه با حریف اسرائیلی در مجلس قانون شد
با تصویب قانون عدم مبارزه با حریف اسرائیلی در میادین ورزشی و علمی توسط مجلس شورای اسلامی، دیگر هیچ شرکت‌کننده ایرانی حق مسابقه با حریف اسرائیلی ندارد. روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 2 فوریت طرحی ۱۴ ماده‌ای را تصویب کردند که بر اساس آن برگزاری هرگونه رقابت ورزشی اعم از رسمی یا تدارکاتی میان ورزشکاران و تیم‌‌های ورزشی ایران با حریفان رژیم صهیونیستی ممنوع خواهد بود. هریک از فدراسیون‌ها موظفند با بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی و برقراری ارتباط اصولی با مجامع بین‌المللی، اقدامات لازم را برای جلوگیری از هرگونه مجازات و محرومیت‌‌های احتمالی ورزش اتخاذ کنند. 
***
معرفی ۵ کشتی‌گیر برتر تاریخ ایران از سوی اتحادیه جهانی
صفحه رسمی اتحادیه جهانی در اینستاگرام 5 کشتی‌گیر برتر تاریخ ایران را از نگاه خود معرفی کرد. 5 قهرمان بزرگی که نام‌شان در صفحه رسمی فضای مجازی اتحادیه جهانی آمده است، مرحوم غلامرضا تختی، عبدالله موحد، رسول خادم، حمید سوریان و حسن یزدانی هستند. جهان‌پهلوان تختی در المپیک 1956 ملبورن، عبدالله موحد در المپیک 1968 مکزیکوسیتی، رسول خادم در المپیک 1996 آتلانتا، حمید سوریان در المپیک 2012 لندن و حسن یزدانی در المپیک 2016 ریو صاحب مدال طلا شده‌اند. مرحوم تختی با یک طلا و 2 نقره المپیک و 2 طلا و 2 نقره جهان، عبدالله موحد با یک طلای المپیک و 5 قهرمانی جهان، رسول خادم با یک طلا و یک برنز المپیک و 2 طلا و یک نقره جهان، حمید سوریان با 7 مدال طلای جهان و المپیک و حسن یزدانی با یک طلای المپیک و 2 طلا و یک نقره و یک برنز جهان از نگاه اتحادیه جهانی سردمداران کشتی ایران در تاریخ نزدیک به 80 ساله‌اش بوده‌اند. امامعلی حبیبی، علیرضا دبیر، کمیل قاسمی (در صورت اهدای مدال المپیک 2012 لندن در پی دوپینگ آرتور تایمازف)، امید نوروزی و قاسم رضایی از دیگر قهرمانان کشتی ایران در ادوار المپیک هستند. 
***
اعلام تاریخ لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱
فدراسیون جهانی والیبال (FIVB)، تاریخ برگزاری مسابقات لیگ‌ ملت‌های ۲۰۲۱ را مشخص کرد. به گزارش ایسنا، پس از لغو رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۰ والیبال به‌ خاطر شیوع ویروس کرونا، فدراسیون جهانی والیبال زمان برگزاری لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ را از تاریخ یکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ تا ششم تیرماه همان سال اعلام کرد. همچنین زمان برگزاری فینال مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در برلین نیز ۱۲ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ و زمان برگزاری مسابقات المپیک توکیو هم از یکم تا ۱۷ مرداد‌ماه ۱۴۰۰ اعلام شد. 
***
لیگ برتر قطعا برگزار می‌شود اما بدون تماشاگر
سرپرست کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال با بیان اینکه به طور قطع مسابقات لیگ برتر فوتبال بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد، تاکید کرد: تمام برنامه‌های سازمان لیگ برای برگزاری مسابقات آماده است و ما منتظر ابلاغ تاریخ شروع مسابقات از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.
سهیل مهدی درباره از سرگیری رقابت‌های لیگ‌ برتر در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: ۲ روز قبل جلسه خوبی با مسؤولان ستاد ملی مبارزه با کرونا داشتیم و پالس‌های خوبی از سمت آنها دریافت کردیم. به آنها تضمین و قول دادیم تعداد افراد درگیر در مسابقات را به حداقل برسانیم، ضمن اینکه بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شود.
وی ادامه داد: تمام برنامه‌های ما آماده است و منتظر ابلاغ تاریخ‌ از سوی ستاد مقابله با کرونا برای آغاز تمرینات هستیم که امیدوارم اوایل خرداد باشد، چون حتی یک روز هم برای ما اهمیت خاصی دارد.
مهدی اظهار داشت: علاوه بر این، کادرهای پزشکی مجرب هر باشگاه، تمام بازیکنان و کادر‌ فنی و عوامل را زیر نظر خواهند داشت و ما تضمین دادیم ریز جزئیات تست‌ها را به ستاد مبارزه با کرونا، فدراسیون پزشکی ورزشی و ایفمارک ارائه دهیم.
سرپرست کمیته مسابقات لیگ برتر همچنین خاطرنشان کرد: اگر شرایط خوب پیش برود، اجازه شروع تمرینات داده می‌شود و در واقع، فاز نخست برنامه ما، شروع تمرینات و فاز دوم، از سرگیری مسابقات است. باشگاه‌ها ۳ تا ۴ هفته فرصت دارند با شروع تمرینات، برای آغاز دیدارها آماده شوند.
وی در پایان گفت: باید تا روز ۱۱ مرداد لیگ برتر را تمام کنیم. هرچقدر این زمان به تاخیر بیفتد، زمان بیشتری در اختیار تیم‌ها خواهد بود ولی شرایط ما چندان مطلوب نخواهد شد، زیرا بازیکنان و تیم‌ها باید برای شرکت در اردوهای تیم ملی و لیگ قهرمانان آماده شوند. تمام برنامه‌های ما آماده است و تنها منتظر اعلام تاریخ‌ از سوی مسؤولان هستیم.

Page Generated in 0/0050 sec