printlogo


کد خبر: 219518تاریخ: 1399/2/25 00:00
اخبار

آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی از اول خرداد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با اعلام اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی از اول خرداد آغاز می‌شود، گفت: پیش‌بینی ما این است که تا ۳۱ مرداد همه ثبت‌نام‌ها انجام و اطلاعات دانش‌آموزان وارد سامانه سناد شده باشد. به گزارش ایسنا، رضوان حکیم‌زاده با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ثبت‌نام مدارس برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: این دستورالعمل ۲۲ اردیبهشت برای همه استان‌ها ارسال شد. با توجه به شرایط خاصی که در آن قرار داریم سعی شده تمام نکاتی که باید مدیران مدارس رعایت کنند در این دستورالعمل قید شود. وی افزود: ثبت‌نام از اول خرداد آغاز می‌شود و پیش‌بینی ما این است که تا ۳۱ مرداد همه ثبت‌نام‌ها انجام و اطلاعات دانش‌آموزان وارد سامانه سناد شده باشد. 
***
شبکه شاد برای دانش‌آموزان تا پایان خرداد رایگان شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتی نوشت با موافقت و دستور رئیس‌جمهور و مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه، شبکه شاد برای دانش‌آموزان تا پایان خرداد رایگان شد. به گزارش فارس، محمدجواد آذری‌جهرمی، ‌در توئیتی نوشت: با موافقت و دستور رئیس‌جمهور و همچنین مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه، استفاده دانش‌آموزان و معلمان کشور از شبکه شاد از پایان خردادماه رایگان خواهد بود. وی افزود: تلاش می‌کنیم مصوبات لازم برای رایگان شدن همیشگی این شبکه نیز اخذ شود. 
***
یونیسف اعلام کرد
مرگ احتمالی روزانه ۶۰۰۰ کودک به دلیل پیامدهای کرونا
یونیسف هشدار داد: احتمال مرگ روزانه ۶۰۰۰ کودک در جهان به دلیل پیامدهای شیوع ویروس کرونا وجود دارد. به گزارش ایسنا، یونیسف اعلام کرد: به دلیل تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر خدمات معمول بهداشت و درمان، ممکن است در 6 ماه آینده روزانه ۶۰۰۰ کودک بر اثر عوامل قابل پیشگیری جان خود را از دست بدهند. بروز اختلال در خدمات مراقبتی و بهداشتی از مادران و کودکان در جهان از قبیل برنامه‌های تنظیم خانواده، وضع حمل، مراقبت‌های پس از زایمان و واکسیناسیون ممکن است به فوت 2/1 میلیون کودک زیر 5 سال دیگر در 6 ماه آینده منجر شود. بنا بر اعلام یونیسف، این آمار پیش‌بینی شده علاوه بر 5/2 میلیون کودکی است که هر 6 ماه و پیش از 5 سالگی در سطح جهان جان خود را از دست می‌دهند. این شرایط می‌تواند تهدید‌کننده پیشرفت‌هایی باشد که طی یک دهه در راستای پیشگیری از مرگ‌و‌میر کودکان به دست آمده است. 
***
بیماری‌های گوارشی نشانه  «کووید- ۱۹» در کودکان
بررسی‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد بیماری‌های گوارشی ممکن است نشانه بیماری «کووید- ۱۹» در کودکان باشد. به گزارش ایسنا، پزشکان در این مطالعات دریافتند سرفه یا دیگر علائم تنفسی تنها نشانه‌های اولیه بیماری «کووید- ۱۹» در کودکان به حساب نمی‌آیند. در این بررسی پزشکان آزمایشاتی روی تعدادی کودک انجام دادند که به دلیل مشکلات دستگاه گوارشی روانه بیمارستان شده و پس از آن بیماری ذات‌الریه و «کووید- ۱۹»  در آنان تشخیص داده شد. آنها اظهار داشتند: کودکان مریض احوال با علائم گوارشی همچون اسهال و تب یا قرار گرفتن در معرض فرد آلوده به ویروس کرونا ممکن است به بیماری «کووید- ۱۹» مبتلا شده باشند. به گفته متخصصان چینی، کودکانی که در این بررسی مورد آزمایش قرار گرفته‌اند به دلیل مشکلات غیرمرتبط با «کووید- ۱۹» از جمله سنگ کلیه به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که در بررسی‌های بیشتر و انجام سی‌تی‌اسکن از قفسه سینه ابتلای آنان به بیماری «کووید- ۱۹» تایید شد. 
***
وجود ۸۰ کیلومتر مربع پهنه گسلی زیر شهر تهران
عضو شورای اسلامی شهر تهران از وجود ۸۰ کیلومتر مربع پهنه گسلی زیر شهر تهران خبر داد. علی اعطا در نشست خبری مجازی با بیان اینکه شهر تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی به لحاظ مخاطراتی که دارد و با آن درگیر است در وضعیت مناسبی قرار ندارد، افزود: در تهران و اطراف آن حدود ۸۰ کیلومتر مربع پهنه گسلی وجود دارد که ۴۷ کیلومتر مربع آن در داخل شهر است و این موضوع نشان می‌دهد با چه شرایطی مواجه هستیم. وی تصریح کرد: در بحث مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در 2 حوزه دچار مشکل هستیم، ساختمان‌های نوساز به لحاظ لرزه‌ای به دلیل نبود ابزار کنترل مناسب فاقد استحکام لرزه‌ای هستند. همچنین در بحث استحکام ساختمان‌های موجود و نوسازی بافت فرسوده نتوانستیم با سرعت لازم حرکت کنیم. سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در پدیده زلزله، مقاوم‌سازی ساختمان‌های عمومی و دولتی موجود باید از طریق برنامه کلان دنبال شود، گفت: ترویج مقاوم‌سازی ساختمان‌های خصوصی موجود، بهبود کیفیت ساختمان‌های جدید‌الاحداث به لحاظ استحکام لرزه‌ای و طرح‌های توسعه شهری نیاز به تجدیدنظر دارد.

Page Generated in 0/0050 sec