printlogo


کد خبر: 219528تاریخ: 1399/2/25 00:00
سخنگوی ارتش با رد شایعات مطرح‌‌شده در فضای مجازی:
تمام ابعاد حادثه شناور کنارک در دست بررسی است

گروه سیاسی: سخنگوی ارتش روز گذشته تاکید کرد تمام ابعاد حادثه شناور کنارک در دست بررسی است. 
به گزارش «وطن امروز»، امیر تقی‌خانی در گفت‌وگویی با اشاره به تلاش تیم‌های تحقیق برای روشن شدن تمام زوایای حادثه کنارک، گفت: تمام ابعاد این حادثه در دست بررسی است و تیم‌های کارشناسی دقیقی روی این حادثه دارند کار می‌کنند.
تاکید سخنگوی ارتش بر ادامه تحقیقات به‌منظور مشخص شدن علت و جزئیات سانحه ناوچه کنارک به معنای رد شایعات و اظهارات مطرح‌شده چند روز اخیر در فضای مجازی درباره علت این حادثه است.
یکی از شایعاتی که توسط رسانه‌های ضدانقلاب منتشر شده و به آن دامن زده می‌شود، حمله قایق‌های تندروی سپاه به این ناوچه بوده است؛ شایعه عجیبی که در تلویزیون‌های خبری ضدانقلاب نیز انعکاس پیدا کرد. سرتیپ تقی‌خانی در این باره گفت: این شایعات «بی‌ربط و ابتدایی» هستند و از پایه نباید به آنها توجه کرد. اینها سعی دارند به هر طریق ممکن، در میان مجموعه نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش و وزارت دفاع، اختلاف ایجاد کنند که باید مراقبت کنیم و هوشیار باشیم.
وی تاکید کرد: ما اینقدر باید از کنار این شایعات عادی عبور کنیم که آن کسانی که این شایعات و ادعاها را مطرح می‌کنند، گمان نکنند این ادعاها اثر گذاشته و نتیجه گرفته‌اند. اساسا بعضی از این حرف‌ها آنقدر ابتدایی است که اصلا نباید به آنها توجه کرد.
سخنگوی ارتش در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به رزمایش مرکب نیروی دریایی ایران با 2 قدرت دریایی چین و روسیه در سال گذشته، این رزمایش را باعث افتخار و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران خواند. امیر تقی‌خانی همچنین با اشاره به اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه‌ای اقیانوس هند، گفت: ریاست این اجلاس با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که این باعث افتخار نظام ما است. سخنگوی ارتش تاکید کرد: برگزاری ده‌ها رزمایش بزرگ برای حفظ امنیت تنگه هرمز و آب‌های منطقه و آب‌های آزاد و نیز تلاش برای مشارکت کشورهای منطقه برای ایجاد امنیت منطقه‌ای، کارهای بزرگ و در نوع خود کم‌نظیری بوده است.
امیر تقی‌خانی با اشاره به دشواری و سختی‌های رزمایش‌های برگزارشده توسط نیروی دریایی ارتش گفت: در رزمایش‌هایی که نیروی دریایی انجام می‌دهد، شرایط منطبق با صحنه‌های واقعی نبرد ایجاد می‌شود و طبیعی است در رزمایش‌ها و کارهای بزرگی که انجام می‌شود، مخاطراتی هم وجود دارد و ممکن است اتفاقات ناگواری هم رخ بدهد.
سخنگوی ارتش تصریح کرد: عزیزان ما در نیروی دریایی ارتش برای آمادگی در روزهای حساس و خاص و مقابله با دشمن، باید دل به دریا بزنند و کارهای سخت و دشوار انجام بدهند. این کارهای سخت، مخاطرات و نگرانی‌های خاص خود را نیز دارد.
امیر تقی‌خانی افزود: نباید این اتفاقات تلخ رخ بدهد و حتما باید پیشگیری شود و تلاش‌های زیادی برای ممانعت از این اتفاقات صورت بگیرد اما باید بدانیم که این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها، جزئی از زندگی مجموعه رزمندگان ارتش و مجموعه نیروهای مسلح است.

Page Generated in 0/0054 sec