printlogo


کد خبر: 219532تاریخ: 1399/2/25 00:00
از ظهر سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه 1958 بیمار جدید مبتلا به کرونا در‌کشور شناسایی شدند
پرش آمار ابتلا!

گروه اجتماعی: بررسی آمارهای این هفته شیوع کرونا و میزان مبتلایان نشان می‌دهد روند شناسایی بیماران «کووید-19» افزایش یافته اما روند مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس ثابت مانده است.
به گزارش «وطن امروز»، آمار بیماران مبتلا به کرونا در روز گذشته به بیشترین میزان در یک ماه اخیر رسید اما مسؤولان بهداشتی افزایش تست‌های کرونا و فرآیند بیماریابی را علت افزایش آمار ثبت کرونا می‌دانند. با توجه به اینکه امکانات برای شناسایی بیماران کرونایی افزایش یافته، بالا رفتن آمار ثبت قطعی طبیعی است و برای اینکه بدانیم اوضاع بحرانی است یا نه، باید آمارهایی مانند میزان بستری‌و مرگ‌ومیر را تحلیل کنیم. مدتی است میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ایران دو رقمی شده و حدود یک هفته است به محدوده 50 نفر رسیده است. از طرفی تعداد بیماران بدحال کرونایی نیز در 2 هفته اخیر به 2600 تا 2700 نفر رسیده و روند ثابتی داشته است. البته آمار بستری‌های بیماران ناشی از کرونا هنوز منتشر نشده اما از برخی استان‌ها مانند خوزستان خبر می‌رسد تعداد بستری‌ها افزایش یافته است. اگر آمار وزارت بهداشت را ملاک قرار دهیم، متوجه‌ می‌شویم اوضاع تقریبا تحت کنترل است و 80 درصد بیماران شناسایی شده بهبود پیدا می‌کنند. 
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار کرونا گفت: از ظهر سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه و بر اساس گزارش آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی 1958 بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی شدند و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به «کووید-19» در کشور به 112 هزار و 725 نفر رسید. 
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول 24 ساعت گذشته 50 بیمار دیگر مبتلا به «کووید-19» در کشور جان خود را از دست دادند، به این ترتیب از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون 6783 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش‌ها تاکنون 89 هزار و 428 نفر از بیماران مبتلا به «کویید-19» در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند که حدود 80درصد مبتلایان است. 2735 نفر از بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.
وی گفت: تاکنون 629 هزار و 534 آزمایش تشخیص «کووید-19» در 126 آزمایشگاه کشور انجام شده است. حدود 25درصد موارد جدید از بستری بیمارستانی و حدود 75درصد موارد جدید از افرادی هستند که به صورت سرپایی بوده و علائم خفیف دارند.
جهانپور افزود: 490 مورد از موارد مثبت از موارد بستری است و 1468 مورد از بین مبتلایان سرپایی هستند که نمونه از آنها اخذ شده است. یک چهارم این موارد متعلق به استان خوزستان است، از این رو خوزستان کماکان در وضعیت قرمز و محل توجه ویژه است و دقت و جدیت بیشتری در همکاری مردم این استان با وزارت بهداشت لازم است.
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: هنوز وضعیت عادی نیست اما در اکثر استان‌ها جز خوزستان کاهش تدریجی موارد فوت و ابتلا را داریم. در استان خوزستان و تهران موضوع متفاوت است و خوزستان همچنان وضعیت قرمز و نگران‌کننده‌ای دارد.
 

Page Generated in 0/0047 sec