printlogo


کد خبر: 219539تاریخ: 1399/2/25 00:00
نبرد اقتصادی علیه کشورهای مقاومت محکوم به شکست است

دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت چهارمین سالروز شهادت مصطفی بدرالدین، از فرماندهان حزب‌الله، به بررسی  مسائل منطقه پرداخت. نصرالله در ابتدای سخنرانی خود سالروز شهادت امیرالمؤمنین علی علیه السلام را به مسلمانان و شیعیان جهان تسلیت گفت.
اهم مطالب مطرح شده از سوی سیدحسن نصرالله به شرح زیر است:
- مقاومت طی سال‌های اخیر با چالش‌هایی بزرگ مواجه شده که در جریان این چالش‌ها، شاهد ثبات شهید بدرالدین بودیم.
- مشکل سوریه نزد پروژه آمریکایی- صهیونیستی این است که این کشور خارج از نظام هژمون آمریکا بر منطقه قرار دارد. هدف از این پروژه آمریکایی- صهیونیستی در سوریه دور کردن آن از قضیه فلسطین و جولان اشغالی بوده است.
- نیروهای استکباری تلاش می‌کنند آنچه را نتوانسته‌اند از مجرای نبرد نظامی در سوریه محقق کنند، از طریق ورود به روند سیاسی به دست آورند و این امر تاکنون شکست خورده است.
- شرط‌بندی روی نبرد اقتصادی و روانی علیه کشورهای مقاومت محکوم به شکست است.
- جمهوری اسلامی ایران و تمام همپیمانان سوریه در محور مقاومت وارد نبرد نفوذ در سوریه نمی‌شوند. آنچه ایران در سوریه می‌خواهد این است که سوریه در موقعیت خود، استقلال خود و وحدت خود به دور از هیمنه آمریکا باشد.
- حرف ‌و حدیث‌ها درباره وجود نزاع و درگیری بین ایران و روسیه در سوریه صحت ندارد، چرا که ایران به دنبال جنگ نفوذ قدرت در این کشور نبوده است؛ نه با روسیه و نه با دیگران.
- رژیم اسرائیل در جنگ سوریه روی گروه‌های تکفیری و تروریستی حساب باز کرده بود. با این حال این رژیم و گروه‌های مورد حمایت صهیونیست‌ها در سوریه شکست خوردند و هم‌اکنون متوجه خطرات جدید علیه خود شده‌اند.

Page Generated in 0/0196 sec