printlogo


کد خبر: 219569تاریخ: 1399/2/27 00:00
سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات لیگ برتر در گفت‌وگو با «وطن امروز» درباره تکلیف مسابقات لیگ برتر و جام حذفی:
حذفی هم قطعا برگزار می‌شود

زهره فلاح‌زاده: به نظر می‌رسد پس از تعطیلی ۳ ماهه لیگ برتر، از این هفته تمرینات گروهی تیم‌ها از سر گرفته می‌شود و باشگاه‌ها سرانجام باید از خواب زمستانی بیدار شوند. ستاد مبارزه با کرونا در ورزش قرار است امروز شنبه، طی جلسه‌‌ای اعلام کند باشگاه‌ها می‌توانند تمرینات خود را آغاز کنند و کم‌کم برای شروع مسابقات آماده شوند. 
حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در این رابطه عنوان کرد: ما جلسات متعددی برگزار کردیم و در این جلسات صحبت‌های زیادی مطرح شد و در این ‌باره هم تا حدود زیادی اعضای ستاد متقاعد شدند، زیرا صنوف زیادی درگیر ورزش هستند اما همه چیز باید تصویب رسمی شود و پروتکل‌های تدوین و پیش‌نویس‌های آنها آماده شود. 
وی درباره تکلیف مسابقات لیگ برتر گفت: احتمالا باشگاه‌ها پس از جلسه شنبه (امروز) ستاد مبارزه با کرونا در ورزش می‌توانند تمرینات‌شان را شروع کنند و پس از ۳ هفته تمرین کردن، مسابقات برگزار خواهد شد. 
البته «وطن امروز» پیش‌تر درباره چگونگی برگزاری مسابقات گزارشی تهیه کرده بود که تیم‌ها در صورت شروع مجدد بازی‌ها باید هر ۵ روز با هم به رقابت بپردازند که معاون کل وزارت بهداشت هم در مصاحبه‌ای به آن اشاره کرده است. به گفته حریرچی، مسابقات هر ۵ روز و در یک دوره فشرده ۴۵ روزه برگزار خواهد شد تا پیش از شروع لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر ایران به اتمام برسد. البته این فشردگی هم جای بحث دارد که حتی اگر تیم‌ها از ابتلا به بیماری کرونا در امان باشند، بازی‌های پی‌درپی می‌تواند به بازیکنان آسیب برساند. 
طبق شنیده‌ها با توجه به اینکه شهرهایی نظیر تهران و خوزستان همچنان با شیوع بالای کرونا مواجه هستند و در وضعیت قرمز قرار دارند، امکان دارد مسابقات تیم‌های این شهرها به استان دیگری منتقل شود. 
با توجه به صحبت‌های مسؤولان مربوط، شروع مسابقات لیگ برتر پس از یک دوره تمرینی، از اواخر خرداد‌ماه آغاز می‌شود و این یعنی تیم‌ها باید از حالا خود را برای شروع بازی‌ها آماده کنند، البته باید دید در طول ۳ هفته باشگاه‌ها می‌توانند بدن‌های ناآماده بازیکنان خود را به شرایط مسابقه نزدیک کنند یا خیر. 
آنچه مشخص است اینکه به طور قطع بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار خواهد شد و این یعنی قرار است بازی‌ها هر چند فشرده اما سرد و کسل‌کننده دنبال شود. 
«وطن امروز» برای بررسی شرایط موجود و کسب آخرین اخبار و اطلاعات در این رابطه با سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات لیگ برتر گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.
***
* برای شروع مسابقات لیگ برتر تاریخی پیش‌بینی شده؟
خیر! هنوز تاریخی مشخص نشده است و فعلا تنها به زمان شروع تمرینات فکر می‌کنیم. 
 
* تمرینات از همین هفته شروع می‌شود؟
ان‌شاءالله، ما ابتدا یک فرصت را به تیم‌ها می‌دهیم که تمرینات‌شان را شروع کنند و با آمادگی مناسب به ادامه مسابقات وارد شوند. 
 
* با توجه به شرایط کرونایی کشور، نحوه تمرینات چگونه خواهد بود؟
قطعا ستاد مبارزه با کرونا در ورزش یک سری پروتکل‌های ورزشی به باشگاه‌ها ابلاغ می‌کند و تیم‌ها موظفند از آن پیروی کنند. قبل از شروع تمرینات از بازیکنان تست گرفته می‌شود و تب‌سنجی اعضای تیم هر روز باید انجام شود. اعضا ظرف مشترک نباید داشته باشند و فاصله فیزیکی باید رعایت شود. به طور مثال در بحث برگزاری، تعداد توپ‌جمع‌کن‌ها کم می‌شود و عوامل برگزار‌کننده هم باید از ماسک و دستکش استفاده کنند. روی نیمکت هم بازیکنان یکی در میان می‌نشینند و اگر فضا کم بود، می‌توانند از سکوی تماشاگران استفاده کنند. تصمیم گرفتیم کنفرانس خبری حضوری هم نداشته باشیم و کنفرانس ویدئویی برگزار کنیم. خبرنگاران هم از مسیر‌های مشخصی باید وارد شوند. 
 
* در صورت برگزاری مسابقات، اولین دیدار بازی معوقه فولاد و استقلال خواهد بود؟
صددرصد اولین بازی، دیدار معوقه بین استقلال و فولاد خواهد بود. 
 
* با توجه به اینکه وضعیت استان خوزستان با شیوع بالای کرونا همچنان قرمز است، این بازی در این شهر برگزار می‌شود؟
شاید تا زمان شروع مسابقات وضعیت استان خوزستان قرمز نباشد. ما از الان نمی‌توانیم در این باره صحبت کنیم، چون فعلا بحث ما شروع تمرینات است که اگر به سلامت از آن عبور کنیم، مسابقات را آغاز می‌کنیم اما به هر حال اگر در آن تاریخ شرایط این استان همچنان حاد باشد، در شهر دیگری بازی را برگزار خواهیم کرد. 
 
* تکلیف جام حذفی چه می‌شود؟
ما قطعا جام حذفی را هم برگزار می‌کنیم. چون تعداد تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها کمتر است، کار برای ما راحت‌تر خواهد بود و شهرهای کمتری هم درگیر این مسابقات هستند. سختی کار در حال حاضر برای شروع مسابقات لیگ است که ۱۶ تیم درگیر آن هستند. 
 
* با توجه به اینکه سال‌های گذشته خرمشهر میزبان این رقابت‌ها بوده، اگر وضعیت خوزستان در تاریخی که قرار است فینال جام حذفی برگزار شود، همچنان حاد باشد، ممکن است شهر میزبان تغییر کند؟
چند شهر و استادیوم در لیست میزبانی فینال جام حذفی هستند. مثل استادیوم پارسه شیراز، فولاد آرنای اهواز و امام علی مشهد. هر کدام که شرایط برگزاری بازی فینال را داشته باشند، در آن شهر مسابقه را برگزار خواهیم کرد. 
 
* با توجه به صحبت‌های امیری خراسانی، سرپرست مؤسسه ورزش و تفریحات جزیره کیش که عنوان کرده کیش می‌تواند با توجه به شرایط حاد بسیاری از استان‌ها میزبان مسابقات لیگ برتر باشد، این امکان وجود دارد که در این شهر بازی‌ها برگزار شود؟
با توجه به اینکه شرایط میزبانی و میهمانی تیم‌ها مشخص شده، بسیار بعید است که باشگاه‌ها با این نظر موافق باشند. درواقع اگر قرار باشد در شهر دیگری مسابقات برگزار شود و کیش هم داوطلب باشد، قبول کردن این شهر به عنوان میزبان منوط به انتخاب خود تیم‌هاست. علاوه بر آن استادیوم المپیک کیش باید شرایط برگزاری بازی‌ها را داشته باشد و مورد تأیید مسؤولان قرار بگیرد. ما براحتی نمی‌توانیم شهرهای میزبان را تغییر دهیم. کیش می‌تواند محلی برای برگزاری اردوهای تیم‌ها باشد اما برای بازی‌ها براحتی نمی‌توان تصمیم گرفت. 

Page Generated in 0/0076 sec