printlogo


کد خبر: 219578تاریخ: 1399/2/27 00:00
اخبار

قدردانی رئیس‌جمهور از روحانیت و متولیان مساجد، حسینیه‌ها و هیأت‌ها
رئیس‌جمهور گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی از سوی ملت فهیم، بزرگ و نجیب ایران را در مراسم احیای شب‌های قدر، افتخاری برای کشور و بیانگر همراهی و همگامی مردم و مسؤولان در مبارزه با بیماری کرونا دانست. حجت‌الاسلام حسن روحانی در گفت‌وگو با سعید نمکی گفت: مردم فهیم ایران از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا با همکاری و همراهی مجدانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مسؤولان و کادر درمانی را در مدیریت بیماری یاری رساندند و همکاری آنان در برگزاری مراسم احیا، نقطه عطف این همکاری‌هاست. رئیس‌جمهور با بیان اینکه این میزان همکاری مردم مومن و متدین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مسؤولان بهداشتی کشور را در مراحل بعدی کنترل و مهار بیماری امیدوارتر کرد، اظهار داشت: مردم عزیز و متدین ایران در کنار اعمال مذهبی خود، رعایت دستورالعمل‌ها را یک عمل ضروری دانسته و باید در کنار همکاری ارزشمند آنان، از اقدامات متولیان و برگزارکنندگان مراسم احیا و دقت و حساسیت آنان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی که نگرانی‌ها درباره عدم کنترل شیوع بیماری را تا حد زیادی از بین برد، قدردانی و سپاسگزاری کرد. دکتر روحانی با تاکید بر اینکه «باید از روحانیت معظم و متولیان اماکن مذهبی تقدیر و سپاسگزاری کنیم»، گفت: این رفتار هوشمندانه، دقیق و مسؤولانه مردم، متولیان امر را امیدوار می‌کند بتوانند ان‌شاء‌الله با سفید شدن شهرهای زیارتی، با حفظ شرایط و پروتکل‌های بهداشتی، سریع‌تر در بازگشایی بقاع متبرکه و حرم‌های شریف اقدام کنند.
 ***
«نجفی» بازهم محکوم شد
وکیل شهردار اسبق تهران گفت: موکلم در رأی جدید صادره به 6 سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده است. حمیدرضا گودرزی، وکیل مدافع محمدعلی نجفی در گفت‌وگو با فارس، گفت: در حکم موکلم که بتازگی صادر شده، قتل عمد تشخیص داده شده و در نتیجه نجفی به 6 سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده است. وی افزود: شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران این حکم را صادر کرده است. گودرزی گفت: به حکم دادگاه اعتراض خواهیم کرد، چرا که این رأی بدون توجه به نظریه دیوان عالی کشور صادر شده است. وی افزود: در صورت فرجام‌خواهی، پرونده دوباره به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود.
 ***
لغو ارائه خدمات تعویض پلاک براساس زوج و فرد از امروز
رئیس پلیس راهور از لغو محدودیت زوج و فرد بودن پلاک در زمان ارائه خدمات شماره‌گذاری خبر داد. به گزارش تسنیم، سردار سیدکمال هادیانفر با اعلام خبر لغو محدودیت زوج و فرد بودن پلاک در زمان ارائه خدمات شماره‌گذاری، در این رابطه اظهار کرد: با توجه به کاهش نسبی مراجعان به مراکز تعویض پلاک، اجرای طرح فاصله‌گذاری و مدیریت در ورود خودروها به پارکینگ‌ها با هدف جلوگیری از تجمع در سالن‌های مراکز تعویض پلاک، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود. رئیس پلیس راهور تصریح کرد: در همین راستا محدودیت ارائه خدمات تعویض پلاک بر اساس زوج و فرد بودن پلاک خودروها از روز شنبه تاریخ 27/2/99 لغو شده و ساعت کاری در تهران تا ساعت 17 و در استان‌ها با تشخیص رئیس راهور استان تا زمان کاهش مراجعان به حالت عادی ادامه دارد. 
 ***
عضو ستاد مقابله با کرونا:
بیماری کاوازاکی ربطی به کرونا ندارد
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بیماری کاوازاکی جدید نیست و ربطی به کرونا ندارد. مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: کاوازاکی یک بیماری است که تقریبا در کودکان زیر ۵ سال رخ می‌دهد و یکی از دلایل بیماری‌های قلبی بوده و رگ‌ها و شریان‌های قلب را درگیر می‌کند که با کرونا اشتباه گرفته شده است. وی اظهار داشت: این بیماری از ۵۰ سال گذشته وجود داشته و مردم نگران نباشند؛ کاوازاکی ربطی به کرونا ندارد و فقط علائم آنها مانند تب و گلو درد شبیه هم است اما اگر در ابتدا و مراحل اولیه تشخیص داده شوند، پزشکان می‌توانند آن را درمان کنند و کودکان بدون هیچ مشکلی بهبود یابند. مردانی تصریح کرد: متاسفانه در برخی شبکه‌های اجتماعی شایعه‌ای درباره رابطه کرونا و کاوازاکی شکل گرفته و نگرانی‌های بسیاری را در مردم ایجاد کرده، از این رو از مردم می‌خواهیم که به این شایعات توجه نکنند و فقط از منابع رسمی اخبار موثق را دریافت کنند.
 ***
مخالفت نظام پرستاری با قراردادهای ۸۵روزه با پرستاران
رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی مانند گیلان و مازندران با پرستارانی که در اپیدمی کرونا به داد بیماران رسیدند، تسویه‌حساب کرده یا با آنها قرارداد ۸۵ روزه بسته‌اند، این کار معنا ندارد، سازمان نظام پرستاری با این کار مخالف است و این بدقولی در استخدام پرستاران را پیگیری می‌کند. محمد میرزابیگی در گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی با پرستاران که به مناسبت روز جهانی پرستار برگزار شد، گفت: حدود ۶۰۰ پرستار در بحران کرونا به کمک مراکز درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی رفتند. در نیمه اسفند ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های گیلان بود که فرشتگان نجات که پرستاران بودند، این بیماران را نجات دادند. وی افزود: امروز دانشگاه گیلان حق ندارد بگوید در قبال این پرستاران مسؤولیت ندارد و با آنان قرارداد ۸۵ روزه ببندد یا دانشگاه مازندران حق ندارد به پرستاران بگوید به شما نیاز نداریم، حتما این مساله را پیگیری می‌کنیم و حتی به صورت حقوقی پیگیری می‌کنیم. وی افزود: بحران کرونا تمام نشده است و باز هم بحران‌های تازه‌ای ممکن است در راه باشد، کاری نکنیم که در آینده پرستاران با بدقولی مسؤولان به درخواست کمک پاسخ ندهند. 

Page Generated in 0/0061 sec