printlogo


کد خبر: 219585تاریخ: 1399/2/27 00:00
اخبار

آیت‌الله رئیسی:
 اگر مردم احساس عدالت کنند کمبودها را تحمل می‌کنند
رئیس قوه‌قضائیه گفت: ملکه عدالت ضرورتی برای همه دست‌اندرکاران و آحاد جامعه است و اصلاح ذات‌البین باید در دعاوی مورد توجه قرار گیرد. 
 به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم شب بیست‌و‌یکم ماه مبارک رمضان در امامزاده صالح(ع) با تاکید بر اینکه اجرای عدالت سفارش امام علی‌(ع) بر همگان است، گفت: امروز کارگزاران در نظام اسلامی مسؤولیت اجرای عدالت دارند و نباید تصور شود اجرای عدالت فقط مربوط به قاضی در محکمه است؛ بلکه استاندار و فرماندار هم باید مجریان عادلی باشند و نمایندگان مجلس نیز باید عادلانه قانونگذاری کنند و همه کسانی که در جای جای نظام هستند، توجه کنند اجرای عدالت از محوری‌ترین نکاتی است که علت تاسیس این نظام بوده است.  آیت‌الله رئیسی افزود: مردم اگر احساس عدالت کنند و ببینند در جایی تبعیض و فساد نیست، کمبودها برای آنها قابل تحمل است ولی اگر احساس تبعیض و بی‌توجهی کردند، طبیعتا پذیرفتن برای آنها سخت می‌شود. وی با بیان اینکه فلسفه شهادت امام علی(ع) عدالت علوی بود، گفت: ملکه عدالت امروز برای همه دست‌اندرکاران و آحاد جامعه یک ضرورت است. 
آیت‌الله رئیسی ادامه داد: اگر آنچه پیامبر(ص)، امام علی(ع) و آیات نورانی قرآن از ما خواسته‌اند، نیستیم، به این معناست که به جای عدالت، ظلم به نفس، دیگری، خدا و طبیعت و هستی کرده‌ایم و باید از درگاه خداوند تقاضای توبه کنیم. 
***
پیکر شهید «اصغر پاشاپور» فردا به خاک سپرده می‌شود
 مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم اصغر پاشاپور روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت برگزار و در جوار همرزمش شهید مدافع حرم محمد پورهنگ در قطعه ۴۰ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده خواهد شد. به گزارش فارس، این مراسم رأس ساعت ۱۰ صبح از مقابل منزل شهید آغاز خواهد شد و تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه می‌یابد. سپس پیکر شهید پاشاپور برای خاکسپاری به گلزار شهدای بهشت زهرا(س) منتقل می‌شود. 
شهید اصغر پاشاپور از مدافعان حرم حضرت زینب(س) که از همان ایام ابتدایی آغاز جنگ سوریه همراه سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی به سرزمین شام هجرت کرد، یک ماه پس از شهادت حاج قاسم در سوریه شهید شد. این شهید والامقام از اقوام نزدیک شهید مدافع حرم محمد پورهنگ بود که وی نیز در دفاع از حرم حضرت زینب(س) ۳۱ شهریور سال ۹۵ به شهادت رسید.  
***
معتقدان به تزریق مواد شوینده به بدن مدعی شراکت در برجام شدند
وزیر امور خارجه ایران در توئیتی نوشت: همان کسانی که درباره تزریق مواد شوینده برای پاک کردن بدن از ویروس کرونا خیالبافی می‌کردند، مدعی شراکت در برجام شده‌اند. 
به گزارش فارس، محمدجواد ظریف پنجشنبه شب در توئیتی در پی ادعای مقامات آمریکایی‌ مبنی بر مشارکت در برجام و تلاش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران نوشت: «همان کسانی که درباره تزریق مواد گندزدا (شوینده) برای پاک کردن بدن از ویروس کرونا خیالبافی می‌کردند، ادعا می‌کنند که در یک قطعنامه شورای امنیت که یک توافق را تایید کرده، شریک هستند؛ در حالی که به گفته خودشان مدت‌ها پیش از این، به شراکت خود در آن پایان داده‌اند». وی افزود: «کاش کافکا اینجا بود!»
وزیر امور خارجه ایران همچنین در گفت‌وگویی با خبرنگاران درباره ادعاهای آمریکایی‌ها درباره برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ گفت: ادعاهای ابلهانه توسط مقامات آمریکایی تازگی ندارد. 
رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: از کسانی (دونالد ترامپ) که می‌گویند ماده ضدعفونی بخورید که تمیز شوید و کرونا نگیرید، بعید نیست قطعنامه‌ای که رسما از آن خارج شده‌اند و نوشتند که به حضور و مشارکت خود در آن پایان داده‌اند، بگویند در آن عضو هستند. 
***
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه:
 اینستکس برای ما قانع‌کننده نیست
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: معاملات تجاری از طریق اینستکس در حال حاضر برای ایران قانع‌کننده نیست. 
به گزارش ایسنا، غلامرضا انصاری درباره این موضوع که از طریق اینستکس از یک شرکت آلمانی محصولات دارویی خریداری کردیم و فروردین امسال وارد بازار کشور شد و بانک مرکزی در حال رایزنی برای معامله‌ای جدید است، گفت: این ساز‌و‌کار (اینستکس) اگرچه برای ما قانع‌کننده نیست اما فعالیت‌های محدودی را قبل از عید با آن شروع کرده‌ایم. 
وی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا وسیما، با بیان اینکه بانک مرکزی نیز علاقه‌مند است اینستکس فعال شود، افزود: بر این اساس امیدواریم بعد از مواردی که آن کالاها وارد ایران شد، در آینده نیز بتوانیم از این سازوکار برای خریدهای خودمان از اروپا استفاده کنیم. 
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه درباره اینکه آیا اروپایی‌ها همکاری‌های لازم را در این باره دارند، گفت: هرچند طرف‌های اروپایی همکاری دارند اما نوع و تعداد کالاها محدود است و امیدواریم در آینده این مجموعه خودش در بخش تمام کالاها، امکان تجارت میان 2 کشور را فراهم کند. 

Page Generated in 0/0059 sec