printlogo


کد خبر: 219622تاریخ: 1399/2/28 00:00
تعداد مبتلایان «کووید - 19» در کشور به 118392 و شمار قربانیان به 6937 نفر رسید
خوزستان همچنان قرمز

گروه اجتماعی: آخرین آمار وزارت بهداشت درباره شیوع کرونا نشان می‌دهد روند ابتلا همچنان بالاست اما مرگ ‌و‌ میر ناشی از «کووید-19» بشدت کاهش یافته و برای نخستین بار در سال جاری به زیر 40 مورد رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، از خوزستان خبر می‌رسد 19 شهر این استان همچنان در وضعیت قرمز به سر می‌برند و ادارات و بانک‌ها در این استان همچنان تعطیل است. استاندار خوزستان ‌در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: از 10 هزار تستی که روزانه در کشور انجام می‌شود، 1200 تست آن مربوط به خوزستان است و این رقم بزودی به 1500 تا 1700 تست می‌رسد. در یک ماه اخیر تعداد بیماران 3 برابر رشد داشته اما میزان افراد بستری 60 درصد افزایش داشته ‌که افزایش قابل‌توجهی است و این امر فشار بر کادر درمان و پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها را بیشتر و بیشتر خواهد کرد و آنها را هم خسته ‌و احتمال آلودگی‌شان را بیشتر می‌کند. ‌غلامرضا شریعتی با اعلام اینکه «اکنون ‌شرایط پایداری داریم و تعداد تخت‌های ظرفیت‌سازی‌شده بیش از 1300  تخت است و تعداد تخت‌های اشباع‌شده 720 تخت است»، گفت: تعداد تخت‌های ویژه نیز بیش از 200 تخت تدارک دیده شده که هم‌اکنون 150 تخت آن اشغال است و حدود 46 بیمار ‌به دستگاه کمک‌تنفسی متصل هستند.
وی با تذکر اینکه رشد بیماران ویژه در خوزستان آرام است و شتاب ندارد ولی با وجود این، شرایط فعلی هشدار‌دهنده است، خاطرنشان کرد: ‌‌اگر جدیت به ‌خرج ندهیم و مراقبت نکنیم و ‌به همدیگر تذکر ندهیم، با طغیان بیماری و کمبود تخت‌های ویژه و دستگاه‌های کمک‌تنفسی روبه‌رو خواهیم شد و ممکن است تلفات بیشتری داشته باشیم اما هر روز شرایط را رصد و تلاش می‌کنیم منحنی بیماری شتاب افسارگسیخته نگیرد و تا جای ممکن مسطح تداوم داشته باشد تا شرایط از دست ما خارج نشود.
 
* آمار کشوری
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار کرونا در کشور گفت: از ظهر جمعه تا ظهر شنبه  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی یکهزار و ۷۵۷ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند. از بین مبتلایان جدید، ۳۲۵ مورد بستری شدند و ۱۴۳۲ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. وی ادامه داد: با این حساب، مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۱۱۸ هزار و ۳۹۲ نفر رسید. جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۵ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۹۳۷ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: امروز بعد از ۷۰ روز، تعداد موارد فوتی روزانه به کمتر از ۴۰ مورد رسید. خوشبختانه تاکنون ۹۳ هزار و ۱۴۷ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۷۱۶ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۶۷۲ هزار و ۶۷۹ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: کلیدی‌ترین نکته در مهار کرونا، رهگیری تماس‌های نزدیک محسوب می‌شود که در اکثر استان‌های کشور فعال شده است. در ۷۰ روز گذشته، کمترین آمار فوت ناشی از ابتلا به «کووید-۱۹» را امروز داشتیم. جهانپور افزود: به هیچ وجه در وضعیت عادی نیستیم. هیچ جای جهان و ایران وضعیت عادی در مواجهه با این ویروس ندارد و شاید بزودی هم نتوانیم وضعیت عادی اعلام کنیم. در اکثر شهرهای استان خوزستان وضعیت در شرایط فوق‌العاده است.
 

Page Generated in 0/0070 sec