printlogo


کد خبر: 219623تاریخ: 1399/2/28 00:00
اخبار

کرونا در افراد معتاد با نشانه‌های شدیدتری همراه است
بر اساس تحقیقات علمی انجام‌شده، ابتلا به بیماری کرونا در افراد مصرف‌کننده موادمخدر با نشانه‌های شدیدتری همراه است. به گزارش فارس، معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر با توجه به شایعات موجود در سطح جامعه مبنی بر تأثیر مصرف موادمخدر در پیشگیری از ابتلا به «کووید-19» و گسترش این باور غلط که افراد مصرف‌کننده موادمخدر به بیماری کرونا مبتلا نمی‌شوند، آخرین یافته‌های علمی موجود و مرتبط با موضوع در سطح جهان را منتشر کرد. در این مقالات آمده است: ضروری است مردم جامعه نسبت به این موضوع هوشیار و آگاه باشند که بر اساس تحقیقات علمی انجام گرفته، مشخص شده است که ابتلا به بیماری کرونا می‌تواند در برخی از جمعیت‌ها نظیر افرادی که موادمخدر مصرف می‌کنند با علائم و نشانه‌های شدیدتری همراه باشد. از آنجایی که این بیماری به ریه‌ها حمله می‌کند، لذا کرونا ویروسی که عامل ایجاد «کووید-19» می‌شود برای کسانی که سیگاری هستند یا ماری‌جوانا و سایر موادمخدر را به ‌صورت تدخینی مصرف می‌کنند تهدید جدی است.  
***
بازگشایی نصفه و نیمه مدارس
امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم به دلیل نهایی بودن و شرکت در کنکور و دانش‌آموزان پایه نهم به دلیل وجود هدایت تحصیلی، حضوری است. معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش در برنامه زنگ هفت شبکه آموزش اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد از ساعت ۸ شنبه 27 اردیبهشت (دیروز) مدارس کشور بازگشایی ‌شود اما به این مفهوم است که معلمان، مدیران و کارکنان مدارس در مدرسه حاضر می‌شوند و دانش‌آموزان برای رفع اشکال در مدرسه حضور می‌یابند. علیرضا کمرئی درباره برگزاری امتحانات پایان سال دانش‌آموزان گفت: امتحانات در پایه دوازدهم به صورت نهایی و حضوری است که از ۱۷ خرداد آغاز می‌شود و تا ۱۶ تیر نیز ادامه دارد. این دانش‌آموزان همچنین تا دهم خرداد می‌توانند از امکانات مدارس بهره‌مند شوند و رفع اشکال کنند. وی اضافه کرد: در پایه نهم نیز با توجه به اینکه دانش‌آموزان هدایت تحصیلی دارند، امتحانات‌شان به صورت حضوری خواهد بود. کمرئی تصریح کرد: امتحانات پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم به صورت غیرحضوری است و بر اساس سوابق معلم از آموزش دانش‌آموز و ارزشیابی در طول سال، انجام می‌شود و مرجع آن نیز معلم همان کلاس است. 
***
پلمب ۴ سفره‌خانه متخلف در پایتخت 
جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از پلمب ۴ سفره‌خانه متخلف خبر داد. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: مأموران کلانتری‌های تهران در بررسی‌های دقیق و نظارت بر اصناف اطلاع پیدا کردند ۴ باب سفره‌خانه و قهوه‌خانه در شرق تهران به صورت پنهان و چراغ خاموش مشغول کار خود هستند و این در حالی است که با توجه به پروتکل صادر شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت این اصناف خارج از قوانین و پروتکل صادر شده است. وی افزود: بررسی‌های دقیق صحت این اخبار را به همراه داشت و مشخص شد روزانه ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر در این مغازه‌ها حضور دارند که هماهنگی‌های لازم برای پلمب این مغازه‌ها صادر شد و عصر روز جمعه بیست‌و‌ششم اردیبهشت‌ماه در عملیات‌های همزمان و هماهنگ ۴ باب مغازه پلمب شد و نفرات دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.
***
550 کیلومتر مسیر دوچرخه در پایتخت احداث می‌شود
550 کیلومتر مسیر دوچرخه در پایتخت احداث می‌شود. مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل‌و‌نقل پاک شهرداری تهران از احداث 550 کیلومتر مسیر دوچرخه در پایتخت تا سال ۱۴۰۱ خبر داد. یعقوب آزاده‌دل در گفت‌‌وگو با فارس، درباره توسعه مسیرهای دوچرخه در پایتخت اظهارداشت: بر اساس برنامه‌ای که سال 97 در شهرداری تهران تصویب شد، در هر منطقه پایتخت باید تا سال 1401 سالانه 5 کیلومتر به مسیر دوچرخه افزوده شود. وی بیان داشت: این برنامه 5 ساله تا حدودی با پیشرفت همراه بوده ولی انتظارات مورد نیاز هنوز حاصل نشده است، چرا که سهم هر منطقه سالانه ساخت 5 کیلومتر مسیر دوچرخه است که در این زمینه عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد. 
***
خطر بالای وقوع زلزله در بیشتر نقاط ایران
«کل جغرافیای ایران در منطقه فعال زمین‌ساختی قرار گرفته و زلزله‌خیز است». به گفته متخصص زلزله‌شناسی ۸۳ درصد کشورمان در معرض خطر بالای وقوع زلزله قرار دارد. پروفسور بهرام عکاشه درباره مخاطرات زلزله برای ایران گفت:‌ کشور ما در منطقه فعال زمین‌ساختی قرار گرفته و زلزله‌خیز است. این موضوع را هم باید بپذیریم، چرا که اساسا این موضوع دست ما نیست و ساختمان زمین به این شکل است. وی ادامه داد: ‌از دیدگاه مطالعات تاریخی و زلزله‌نگاری جدید نیز ما در گذشته شاهد زلزله‌های قوی در کشورمان بوده‌ایم به‌طوری ‌که ۸۳ درصد ایران در معرض خطر زیاد و خیلی زیاد زلزله قرار دارد و ۹۹ درصد شهرها نیز در معرض خطر زلزله هستند. 

Page Generated in 0/0062 sec