نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما از مخاطبان رسانه ملی در 19 روز ابتدایی ماه مبارک رمضان منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما در 19 روز پس از شروع ماه مبارک رمضان نشان میدهد 86درصد مردم بیننده برنامههای سیما بودهاند و تا اینجا «زیرخاکی» شبکه «یک» توانسته خود را به باشگاه مجموعههای تلویزیونی دارای بیش از 50 درصد بیننده برساند. بر اساس این نظرسنجی، شبکه «یک» در بخش سریالها، ویژهبرنامههای افطار و ویژهبرنامههای سحر، جایگاه اول و شبکه «3» در بخشهای ترتیلخوانی، سخنرانی مذهبی، مناجاتخوانی و ویژهبرنامههای شب قدر، رتبه اول را در جذب مخاطب از آن خود کردهاند. بنا بر این گزارش، در این نظرسنجی که در سراسر کشور انجام شده، تا اولین شب قدر، سریال زیرخاکی با 3/51 درصد، پربینندهترین سریال سیما بوده و رضایت 4/78 درصد از بینندگان را در حد «زیاد» جلب کرده است. «بچه مهندس3» شبکه «2» با جذب 7/41 درصد مخاطب و کسب رضایت در حد «زیاد» 8/84 درصدی و «سرباز» شبکه 3 با 4/29 درصد مخاطب و کسب رضایت در حد «زیاد» 6/37 درصدی در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند. همچنین بر اساس این نظرسنجی، 3/31 درصد پاسخگویان بیننده ویژهبرنامههای افطار شبکههای سیما بودهاند.