printlogo


کد خبر: 219912تاریخ: 1399/3/6 00:00
«صدیقه کیانفر» درگذشت
وداع با مادر همه بچه‌های من

«صدیقه کیانفر» بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون بر اثر ایست قلبی درگذشت.
به گزارش «وطن امروز»، «صدیقه کیانفر» صبح روز گذشته (دوشنبه) بر اثر ایست قلبی در 88‌سالگی درگذشت.
این بازیگر سال ۱۳۱۱ در آبادان متولد شد. فعالیت در رادیو را از سال ۱۳۳۶ با گویندگی و اجرای نمایش در رادیو نفت آبادان تجربه کرد.
وی در طول عمر هنری خود در آثار سینمایی متعددی از جمله «هامون»، «آپارتمان شماره ۱۳»، «مأموریت آقای شادی»، «همسر» و «من زمین را دوست دارم» ایفای نقش کرده بود.
«بچه‌های کوچه دوستی» هنگامه مفید، «همه بچه‌های من» مرضیه برومند، «بی‌گناهان» احمد امینی، «میوه ممنوعه» حسن فتحی و «رسم عاشقی» سعید سلطانی نیز از جمله مجموعه‌های تلویزیونی هستند که صدیقه کیانفر در آنها به ایفای نقش پرداخت.
همچنین حضور در نمایش‌های «دریاچه پنهان» مسعود دلخواه و «هایلایت» سوسن پرور از جمله تجربیات تئاتری زنده‌یاد کیانفر بود.
مراسم تشییع این هنرمند فقید هم با تاثیر از شرایط کرونایی کشور با محدودیت‌هایی مواجه خواهد بود به طوری که طبق اعلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، همانند روال سابق مراسم‌های اینچنینی، هیچ بزرگداشتی در مقابل خانه سینما یا تالار وحدت برگزار نخواهد شد. مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت مرحوم صدیقه کیانفر، درباره جزئیات مراسم تشییع پیکر این هنرمند اینچنین توضیح داد: طبق گفت‌وگو و ملاقاتی که با تنها فرزند زنده‌یاد کیانفر داشتم بنا بر این شد که مراسم تشییع پیکر این هنرمند فقید ساعت ۱۰:۳۰ روز چهارشنبه هفتم خردادماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) انجام شود و حضور عموم مردم در این مراسم آزاد است و محدودیتی وجود ندارد.
وی ادامه داد: تمام کارهای مربوط به دفن این هنرمند ارزنده کشورمان به عهده مؤسسه هنرمندان پیشکسوت بوده و ما به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌ای را در خانه هنرمندان ایران یا تالار وحدت برگزار نکرده و تمام موارد مربوط به مراسم خاکسپاری را در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) انجام می‌دهیم.

Page Generated in 0/0053 sec