printlogo


کد خبر: 220252تاریخ: 1399/3/17 00:00
اخبار کوتاه

احتمال بازگشایی مراکز فرهنگی ـ هنری تا آخر خرداد
طبق جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، احتمال بازگشایی مراکز فرهنگی ـ هنری تا انتهای خرداد ماه به شرط ثبات شرایط، قوت گرفته است. به گزارش «وطن‌امروز»، کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا نیز در این باره گفت: استنباط من این است که با توجه به ثبات نسبی کرونا در روزهای اخیر و روند کاهشی در هفته‌های اخیر درباره میزان بستری و شرایط بحرانی افراد و موارد مرگ و میر، فکر نمی‌کنم در روزهای آتی تصمیم‌گیری برای بازگشایی مراکز فرهنگی - هنری به تأخیر بیفتد. وی در این باره افزود: اگر اتفاق جدیدی در روزهای آتی بیفتد، شاید شرایط تغییر کند اما اگر همین‌گونه پیش برود فکر می‌کنم ظرف هفته آتی در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود و احتمالا تا پایان خرداد ماه اگر اتفاق غیر مترقبه‌ای رخ ندهد ما شاهد بازگشایی این مراکز خواهیم بود.
 
 
روایتی انقلابی با «تشریف»
نویسنده رمان تشریف درباره این اثر گفت: رمان «تشریف» برای گروه سنی بزرگسال از سوی انتشارات شهرستان ادب منتشر می‌شود. عزتی‌پاک درباره تازه‌ترین اثر خود که قرار است از سوی انتشارات شهرستان ادب روانه بازار کتاب شود به فارس گفت: این کتاب با نام «تشریف» برای گروه سنی بزرگسال احتمالاً تا یک‌ماه آینده از سوی انتشارات شهرستان ادب منتشر خواهد شد. وی در ادامه با بیان اینکه حدود ۴ سال روی این رمان کار کردم، توضیح داد: داستان «تشریف» در اواخر آذر ۱۳۵۷ روایت می‌شود و در این رمان به مفاهیمی که انقلاب با آن قرین و عجین شده است پرداخته می‌شود، البته به امام و ماجراهای آن دوران نیز می‌پردازد. عزتی‌پاک در پایان این اثر و داستان واقع شده در آن را طی 3 روز بیان کرد و گفت: در واقع ماجرای رمان تشریف در 3 روز رقم می‌خورد و به نوعی از سال ۱۳۳۲ تا ۱۳۵۷ را در بر می‌گیرد. گفتنی است، عزتی‌پاک متولد ۱۳۵۳ در کبودرآهنگ کوهین همدان است. وی سال ۱۳۸۴، نخستین کتاب خود را با عنوان «می‌مانم پشت در» از سوی انتشارات هزاره ققنوس منتشر کرد. عزتی‌پاک موسس «مدرسه رمان» است و مدیریت «دفتر داستان شهرستان ادب» را بر عهده دارد.
 
 
«ردیف نوازی» با اجرای علیزاده بین‌المللی شد
مجموعه «ردیف‌نوازی» ردیف‌های میرزا عبدالله به روایت نورعلی برومند با نوازندگی تار حسین علیزاده در قالب 7 آلبوم در فروشگاه‌های دیجیتالی معتبر جهان عرضه شد. به گزارش «وطن امروز»، انتشار این مجموعه در حالی است که اولین دوره انتشار آن توسط مؤسسه فرهنگی - هنری «ماهور» به مدیریت محمد موسوی سال ۱۳۷۱ صورت گرفته بود و اکنون با تغییراتی در دسترس شنوندگان قرار گرفته است. در توضیح این مجموعه آمده بود: «ردیف کامل میرزا عبدالله به روایت نورعلی برومند با اجرای تار حسین علیزاده که اجرای آن با سه‌تار نیز قبلاً به صورت 5 سی‌دی جداگانه منتشر شده بود، به معرفی میرزا عبدالله، نورعلی برومند و حسین علیزاده می‌پردازد. بخش دیگر آلبوم به قلم حسین علیزاده، مفاهیم ردیف، دستگاه، گوشه، نقش گوشه‌ها و برخی اصطلاحات مربوط به ردیف را توضیح می‌دهد و ۳۰ گوشه مشترک در دستگاه‌ها و آوازهای ردیف میرزا عبدالله را، با ارائه نت نوشت آنها، معرفی می‌کند».
 
 
تمدید مهلت دریافت آثار جشنواره «یک دقیقه قرنطینه» 
دبیر جشنواره فیلم موبایلی «یک دقیقه قرنطینه» از تمدید مهلت دریافت آثار ارسالی داوطلبان شرکت‌کننده در این رویداد تا آخر خرداد سال جاری خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، غلامحسین شاه‌علی، دبیر جشنواره درباره موضوعات فستیوال گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند فیلم‌های موبایلی خود با موضوعات «قرنطینه، زندگی، عشق و دین»، «قرنطینه، خانواده، کودکان، کمک به فقرا و کمک به دیگران»، «قرنطینه، روان، خشونت خانگی، تجربه تنهایی و خودپیدایی»، «قرنطینه، بیماری‌های خاص و سالمندان» و «بخش ویژه؛ بی قرنطینه‌ها (کسانی که به دلیل شغل خود مجبور به حضور در محل کار هستند)» به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. وی درباره جوایز جشنواره هم توضیح داد: جوایز جشنواره در بخش‌های حرفه‌ای، آماتور و بین‌الملل از مبلغ ۲۰ میلیون ریال تا ۵ میلیون ریال و ۴۰۰ تا ۵۰ دلار در بخش بین‌الملل متغیر است. شاه‌علی درباره شیوه ارسال آثار و امکان شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره هم اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در چند بخش شرکت کرده و آثار خود را به نشانی http://miladtower.tehran.ir ارسال کنند.
 

Page Generated in 0/0057 sec