printlogo


کد خبر: 220494تاریخ: 1399/3/22 00:00
بدهی کولاکوویچ هنوز تسویه نشده است
خوشبینی فدراسیون

بدهی سرمربی سابق تیم ‌ملی والیبال ایران هنوز پرداخت نشده است. به دلیل شیوع ویروس کرونا و به تعویق افتادن المپیک، به احتمال زیاد تیم ‌ملی والیبال ایران در سال 99 فعالیت جدی نخواهد داشت و به همین دلیل فدراسیون به همکاری خود با ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم‌ ملی خاتمه داد. دستمزد ماهانه ایگور کولاکوویچ 15 هزار یورو بود و فدراسیون ایران از دی‌ماه سال گذشته هیچ پرداختی ای به وی نداشت. اواخر دی‌ماه کولاکوویچ توانست همراه با تیم ملی ایران جواز حضور در المپیک را کسب کند که طبق قرارداد 5 هزار یورو هم به عنوان پاداش برای وی درنظر گرفته شده بود. به این ترتیب فدراسیون باید مبلغی حدود 65 هزار یورو (بیش از 10 میلیارد ریال) به این مربی مونته‌نگرویی پرداخت کند. طبق توافق طرفین، فدراسیون تا آخر ماه مه ‌(11 خرداد‌ماه) برای پرداخت بدهی سرمربی سابق خود زمان داشت که این امر محقق نشد. 
 
* فدراسیـون‌نشینـان خوش‌بین!
چندی پیش میلاد تقوی، سرپرست دبیری فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: منابع مالی برای پرداخت بدهی کولاکوویچ فراهم شده و دنبال راه‌‌حلی هستیم تا پول را به دست وی برسانیم. ممکن است راهکار خاصی پیدا نکنیم و مجبور باشیم همچون گذشته به صورت نقدی بدهی خود را بپردازیم که برای این کار ایگور یا نماینده‌اش باید به ایران بیایند. در این بین ریاست فدراسیون اخیرا در اظهارنظری مدعی شد که «همانطور که قول داده بودیم این موضوع حل شد و باید آن مشکل را منتفی دانست» اما واقعیت این است که هنوز پولی به دست ایگور کولاکوویچ نرسیده است. در شرایطی که همه دنبال پیدا کردن یک راه‌حل منطقی برای تسویه‌حساب هستند، مسؤولان فدراسیون کار را تمام شده می‌دانند. 
 
* تجدید خاطره فوتبالی یا ایستادن در مسیر منطقی؟
اهالی ورزش خاطرات خوبی از اینگونه اظهارنظرها ندارند، چرا که آنها را به یاد شفر، برانکو، ویلموتس و چندین مورد فوتبالی دیگر می‌اندازد که این رشته را با چالش‌های جدی روبه‌رو کرد. کولاکوویچ چندی پیش در مصاحبه‌ای با رسانه‌های خارجی ابراز امیدواری کرده بود نیاز نباشد برای گرفتن طلبش از فدراسیون ایران، راهی تهران شود اما به نظر می‌رسد در نهایت شاهد همین اتفاق خواهیم بود. 
او که بتازگی هدایت تیم والیبال زاویرچه لهستان را برعهده گرفته، هنوز نتوانسته طلب خود از فدراسیون ایران را تسویه کند. اهالی والیبال توقع دارند که مسؤولان به جای اظهارنظر و انجام مصاحبه‌های متعدد به فکر راهکاری منطقی برای پرداخت این بدهی باشند تا باری از روی شانه‌های والیبال برداشته شود. 

Page Generated in 0/0061 sec