printlogo


کد خبر: 220530تاریخ: 1399/3/22 00:00
اعتراض رئیس سازمان امور مالیاتی به تخلفات سردفتران

رئیس سازمان امور مالیاتی در نامه‌ای به رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تعریف سازوکار رسیدگی به شکایات مردمی از دفاتر اسناد رسمی خبر داد. امیدعلی پارسا گفت: برخی سردفتران برای انجام مالیات نقل و انتقال املاک از قانون سر باز می‌زنند و برخلاف تعرفه‌های موجود طلب وجه از مردم می‌کنند. در این نامه آمده است: همان‌طور که استحضار دارند... بعد از طراحی و توسعه سامانه‌های الکترونیکی لازم و انجام مراحل آزمون و ارزیابی زیرساخت‌های مرتبط، از تاریخ 20/۲/1396 در مراکز استان‌ها و از تاریخ 27/02/1399 در تمام شهرهای کشور، عملیات برون‌سپاری مالیات بر نقل و انتقال املاک به دفاتر اسناد رسمی آغاز شده است. 
در بررسی بازخوردهای اعلامی و شواهد موجود و با وجود استقبال مناسب مردم از این اقدام موفق مشترک، برخی دفاتر اسناد رسمی در برخی استان‌ها از ارائه خدمات الکترونیکی مرتبط به بهانه‌های مختلف سر باز زده و مراجعین را به سازمان امور مالیاتی ارجاع می‌دهند و بعضا بابت انجام این نوع سرویس، بر خلاف مقررات و تعرفه‌های موجود، مطالبه وجه نقد می‌نمایند که تداوم این وضعیت چالش‌هایی را در اجرای این پروژه به همراه خواهد داشت و انعکاس بازخوردهای مورد اشاره می‌تواند اهداف مورد انتظار و بویژه رتبه کشور در نماگر ثبت مالکیت از شاخص سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی را نیز متأثر نماید. 
با عنایت به مطالب فوق خواهشمند است دستور فرمایید ضمن اطلاع‌رسانی عمومی، ساز و کار دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی از تخلفات احتمالی دفاتر اسناد رسمی پیش‌بینی و مساعدت لازم معمول نمایند. 

Page Generated in 0/0059 sec