printlogo


کد خبر: 220606تاریخ: 1399/3/25 00:00
دور دنیا

تماس‌ مخفیانه کاخ سفید با مقامات تشکیلات خودگردان
با ادامه تقلای رژیم صهیونیستی و آمریکا برای اجرای معامله قرن، روزنامه القدس به نقل از منابع آگاه از تماس‌های مخفیانه کاخ سفید با شماری از شخصیت‌های نزدیک به تشکیلات خودگردان فلسطین پس از اعلام قطع روابط با آمریکا خبر داد. این منابع تاکید کرده‌اند تماس‌ها و گفت‌وگوهای پشت‌پرده کنونی را «آوی برکوویتز» نماینده ویژه دونالد ترامپ در روند صلح و معامله قرن پیش می‌برد. برکوویتز جانشین جیسون گرینبلات شد که پاییز گذشته از سمت خود استعفا کرد. 
برکوویتز امیدوار است بتواند از طریق ارتباط با شخصیت‌های نزدیک به تشکیلات خودگردان، یک کانال ارتباطی مستقیم را با این تشکیلات به‌منظور ایجاد راه‌حلی در رابطه با طرح الحاق کرانه باختری ایجاد کند. 
 
* 224 جزیره منفصل به نام فلسطین
در همین حال مصطفی البرغوثی، دبیرکل جبهه ابتکار ملی فلسطین اعلام کرد طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی بیشتر کرانه باختری به معنای تحکیم تجزیه فلسطین به 224 جزیره جدا از هم است. البرغوثی گفت: کابینه اسرائیل برای اجرای پروژه الحاق برنامه‌ریزی می‌کند، زیرا می‌داند که به دلیل مشغولیت جهان به موضوع کرونا چنین فرصتی را در اختیار دارد، علاوه بر اینکه می‌داند اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در دور بعدی انتخابات آمریکا رأی نیاورد این فرصت را از دست می‌دهد. 
***
تارومار داعش در حومه ادلب
ارتش سوریه در ادامه فتوحات اخیر، با اعتماد به نفس بیشتری در حال مبارزه با بقایای داعش در این کشور است.  
در همین ارتباط دیروز توپخانه‌های ارتش سوریه مواضع گروه‌های تروریستی در حومه جنوبی ادلب را زیر آتش گرفتند. به گزارش المیادین،  سلسله عملیات‌های ضدتروریستی ارتش سوریه در نقاط مختلف این کشور ادامه دارد. 
مقامات امنیتی سوری اعلام کردند تروریست‌های مستقر در حومه جنوبی ادلب به دنبال انجام عملیات‌هایی علیه نیروهای مقاومت بودند. طبق اعلام مقامات امنیتی سوری، نیروهای مقاومت پس از رصد تحرکات تروریست‌ها، مواضع آنها را در حومه ادلب هدف قرار دادند. 
در همین حال برخی اخبار از ورود یک کاروان نظامی جدید ترکیه متشکل از ۶۰ زره‌پوش به ادلب از طریق گذرگاه مرزی کفرلوسین حکایت دارد.  
با ادامه ورود کاروان‌های ترکیه، تعداد خودروهای زرهی که از زمان آغاز آتش‌بس جدید وارد خاک سوریه شده علاوه بر هزاران سرباز به 4045 واحد زرهی رسیده است. بر این اساس، تعداد کامیون‌ها و وسایل نقلیه نظامی که در بازه زمانی دوم فوریه  ۲۰۲۰ تا امروز به منطقه کاهش تنش رسیده، بیش از 7380  محموله و تجهیزات نظامی و تعداد سربازان ترک مستقر در ادلب و حلب ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر است. 
***
خوش‌رقصی فیسبوک برای ترامپ
شبکه اجتماعی فیسبوک یکی از کارکنان خود را به خاطر اعتراض به پیام‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اخراج کرد. این کارمند شرکت فیسبوک به خاطر انتقاد از تصمیم مدیرعامل این شبکه اجتماعی برای حذف نکردن پست‌های ترامپ، از سمت خود اخراج شده است. 
***
کشف گور جمعی قربانیان حمله آمریکا در پاناما
مقام‌های پاناما از کشف گور جمعی مربوط به قربانیان حمله ۱۹۸۹ آمریکا برای براندازی دیکتاتوری این کشور خبر دادند. 
***
خرید و فروش تروریست‌ها با پول ترکیه
تشکیلات موسوم به دولت نجات وابسته به جبهه النصره، از آغاز معاملات با لیر ترکیه در مناطق تحت اشغال خود در استان ادلب سوریه به بهانه کاهش ارزش لیر سوریه خبر داد. 
***
چشم طمع صدامک به جیب مردم عربستان
سعد الفقیه یکی از مخالفان نظام سعودی با بیان اینکه ولیعهد این کشور اموال عربستان را به سرقت می‌برد و آنها را در خارج هدر می‌دهد، تاکید کرد: بن‌سلمان شهروندان را از اموال، فرصت‌های شغلی و... محروم و آنها را وادار می‌کند تا کسری بودجه را تأمین کنند. او ادامه داد: بن‌سلمان به شمار فقرا، بیکاران و مالیاتی که مردم به خاطر آن رنج می‌برند، همچنین نبود خدمات و مسکن توجه نمی‌کند. تا وقتی که از جانب مردم اقدامات کافی اعم از برگزاری تظاهرات و کمپین‌های سایبری برای تهدید بن‌سلمان و ترساندن او انجام نشود، ولیعهد سعودی به ملت اعتنا نکرده و مبالغ هنگفتی در خارج هزینه و مردم را رها می‌کند. اگر می‌توانستیم اموال زیادی را که طی دهه‌های گذشته به سرقت بردند، جمع کنیم؛ برای ۶۰ سال آینده بودجه کافی داشتیم. 
***
تلاش پمپئو برای دیدار با مقام‌های چینی
وزیر خارجه آمریکا در حال برنامه‌ریزی سفری به هاوایی برای دیدار با مقامات دولت چین است. اگرچه ترامپ ارزش سیاسی را در انتقاد از پکن می‌بیند اما بهبود روابط اقتصادی با چین را در ماه‌های پیش از انتخابات ۲۰۲۰ در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است. برنامه‌ سفر پمپئو که هنوز نهایی نشده توسط 2 منبع آگاه که خواستند نام‌شان فاش نشود به دست پایگاه پولتیکو رسیده است. این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا و سفارت چین هنوز در این رابطه اظهار‌نظری نکرده‌اند. 

Page Generated in 0/0055 sec