printlogo


کد خبر: 220628تاریخ: 1399/3/25 00:00
تعداد مبتلایان «کووید-۱۹» در کشور به 184955 و شمار قربانیان به 8730 نفر رسید
افزایش دوباره بستری‌های کرونایی در تهران

گروه اجتماعی: بررسی آخرین آمار کرونا در کشور نشان می‌دهد به غیر از خوزستان، استان‌های هرمزگان، خراسان رضوی و بوشهر نیز وضعیت قرمز دارند و باید محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی در آنها رعایت شود. 
سیما‌سادات‌ لاری، سخنگوی وزارت بهداشت در این باره گفت: استان‌های هرمزگان، خوزستان، خراسان رضوی و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند. از مردم می‌خواهیم مراقب سلامت افراد دارای بیماری زمینه‌ای قلبی، تنفسی، فشار خون و سالمندان باشند، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند، در خانه‌هایی که سالمند یا بیمار دارند حتی در خانه نیز از ماسک استفاده کنند و از ملاقات حضوری با سالمندان پرهیز شود. 
 وی درباره آخرین آمار کرونا گفت: تاکنون ۱۸۴ هزار و ۹۵۵ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۷۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۷۳۰ نفر رسید. 
‌لاری درباره آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در 24 ساعت منتهی به ظهر روز شنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۴ خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ۲ هزار و ۴۱۰ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی شدند. از بین مبتلایان جدید، ۷۱۴ نفر موارد بستری و ۱۶۹۶ نفر موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به «کووید-19» در کشور به ۱۸۴ هزار و ۹۵۵ نفر رسید. 
وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ بیمار دیگر مبتلا به «کووید-19» در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۸ هزار و ۷۳۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. 
‌لاری بیان کرد: بر اساس این گزارش‌ها تاکنون ۱۴۶ هزار و ۷۴۸ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند. ۲۷۵۵ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش‌های ‌آی‌سی‌یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند. 
وی گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۴۰۰ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است.
 
* افزایش بستری‌های کرونا در پایتخت
با توجه به تجمعات فراوان و حجم بالای کسب‌وکارها در تهران متأسفانه در طول یک ماه اخیر شاهد تقلیل فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم که نگران‌کننده است. فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ضمن تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح استان تهران گفت: عمده نگرانی‌ها به دلیل تقلیل فاصله‌گذاری اجتماعی طی یک ماه گذشته در تهران است. علیرضا زالی دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در سطح استان تهران گفت: بر اساس آخرین آمار، تعداد بیماران جدید که در بخش‌های عادی بستری شدند، ظرف 24 ساعت گذشته (شبانه‌روز جمعه) 186 نفر و تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز 70 نفر بوده است که در مقایسه با 24 ساعت قبلی (شبانه‌روز پنجشنبه) تفاوت جدی نداشته‌ایم. وی افزود: در رابطه با آمار فوت و مراجعه نیز نسبت به 24 ساعت گذشته تفاوت جدی مشاهده نشده، البته این ثبات می‌تواند شکننده باشد؛ لذا باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم. از مجموع بیمارانی که ظرف 24 ساعت گذشته مراجعه کردند 5 درصد بستری شدند که تا پیش از این، این رقم 5/3 درصد بوده که جای تأمل دارد. اما با توجه به اینکه این آمار تنها برای 24 ساعت گذشته بوده، باید روزهای آینده را نیز در نظر بگیریم. وی ادامه داد: در حال حاضر تخت‌های بیمارستانی در سطح استان تهران وضعیت خوبی دارند، البته کسری مستمری به عنوان معضل مزمن از گذشته در حوزه زیرساخت‌های درمانی در تناسب با جمعیت در استان تهران وجود داشته است که در زمان‌های بحران این موضوع بیشتر جلوه می‌کند. با این حال در حال حاضر پاسخگوی مراجعان هستیم. وی تاکید کرد: با توجه به استمرار بیماری، فرسودگی تجهیزات و کمبودها در حوزه‌ بستری‌ها همچنین تشویشی که برای کادر درمان جهت فرسودگی به طبع استمرار بیماری خواهیم داشت، باید چاره‌اندیشی شود. البته توسعه بخش‌های مراقبت‌های ویژه و تامین تجهیزات پیشرفته در دستور کار قرار گرفته است.
 

Page Generated in 0/0062 sec