printlogo


کد خبر: 220629تاریخ: 1399/3/25 00:00
اخبار

سوار کردن 4 مسافر در تاکسی‌ها غیرقانونی است
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از آغاز مرحله جدید نظارت بر اجرای طرح فاصله‌گذای اجتماعی در تاکسی‌های پایتخت از دیروز خبر داد و گفت: درحال حاضر رانندگان نباید بیشتر از 3 مسافر در تاکسی سوار کنند. علیرضا قنادان در گفت‌وگو با فارس، درباره اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌های پایتخت اظهار داشت: از شنبه مرحله جدید نظارت بر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌های تهران آغاز شده و عوامل نظارت تاکسیرانی در سطح شهر و پایانه‌ها علاوه بر اینکه به موضوع فاصله‌گذاری در تاکسی‌ها توجه دارند، استفاده از ماسک توسط رانندگان تاکسی را نیز ارزیابی می‌کنند. وی تأکید کرد: سوار کردن 4 مسافر توسط رانندگان تاکسی به هیچ وجه قانونی نیست و رانندگان تنها مجاز هستند حداکثر 3 مسافر سوار کنند. وی افزود: چنانچه مسافران با تخلفات رانندگان تاکسی در این زمینه مواجه شدند می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن 1888، سازمان تاکسیرانی را در جریان تخلف تاکسیران قرار دهند تا با متخلفان احتمالی برخورد کنیم.
***
زورگیری از ۱۴۳ مسافر در جاده شهرقدس - شهریار
فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از انهدام یک باند که در پوشش مسافربر اقدام به زورگیری از ۱۴۳ نفر کرده بودند، خبر داد. سردار محسن خانچرلی در این ‌باره گفت: مدتی قبل در پی دریافت تعدادی شکایت مبنی بر زورگیری و سرقت موبایل و کارت‌های بانکی از سوی سرنشینان 2 خودرو در محور شهرقدس- شهریار تحقیقات ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی غرب استان تهران قرار گرفت. وی افزود: در پایش‌های اطلاعاتی و بررسی اظهارات شاکیان، مشخص شد متهمان سوار بر 2 خودروی سواری، اقدام به مسافرکشی کرده و پس از طی مسافتی با تهدید سلاح سرد تلفن همراه، پول و کارت‌های بانکی مال‌باختگان را سرقت کرده و به سرعت از محل متواری شده‌اند. فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با بیان اینکه ماموران پس از چند روز کار اطلاعاتی و گشت‌زنی‌های هدفمند موفق به شناسایی زورگیران شدند، افزود: کارآگاهان پلیس پس از هماهنگی قضایی و در عملیاتی غافلگیرانه هر 5 سارق را دستگیر کردند.  
***
حریق گسترده در بازار گل امام رضا(ع) جاده خاوران
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق گسترده در بازار گل امام رضا(ع) خبر داد. سیدجلال ملکی در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعت ۵:٣٧ دقیقه شنبه خبر وقوع حریق در جاده خاوران، بازار گل امام رضا(ع) به سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشانی تهران داده شد که بلافاصله 3 ایستگاه به همراه تانکر‌های آب به محل اعزام شدند. وی با بیان اینکه این محدوده خارج از حوزه استحفاظی شهرداری تهران است اما آتش‌نشانان به سرعت در محل حاضر شدند، گفت: بعد از مدتی حریق اطفا شد. وی افزود: متراژ این غرفه‌ها متفاوت بود اما در نهایت پس از اطفای حریق مشخص شد ٣٢ غرفه دچار حریق شده‌اند. وی در پایان گفت: از گسترش بیشتر آتش‌سوزی جلوگیری شد اما غرفه‌های دچار حریق شده خسارت زیادی دیدند. 
***
هتل‌ کپسولی در تهران رونمایی شد
نمونه اولیه هتل‌های کپسولی، با حضور وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در تهران رونمایی شد. 
نمونه اولیه هتل‌های کپسولی دیروز با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رونمایی شد و این هتل‌ها برای اولین‌بار در ایران استفاده خواهد شد. این مدل از هتل‌های کپسولی به همت کانون جهان‌گردی و اتومبیلرانی به کشور وارد شده و قرار است تحت نظارت این کانون در استان‌های مختلف کشور به‌عنوان شکل جدیدی از مراکز اقامتی مورد استفاده قرار گیرد. علی‌اصغر مونسان در حاشیه بازدید از این نمونه هتل گفت: این یک خبر و اتفاق خوب است. استفاده از این مدل از محل‌های اقامتی، می‌تواند به‌ عنوان شکل جدیدی از اقامتگاه‌ها در حوزه گردشگری استفاده شود.  
***
حناچی جسارت دفاع از حقوق شهر را ندارد
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پیروز حناچی جسارت دفاع از حقوق شهر را نداشته است، گفت: نباید منتظر کمک دولت جهت تأمین اعتبارات برای حمل‌ونقل عمومی باشیم. محمد علیخانی در گفت‌وگو با فارس، درباره موضوع تأمین اتوبوس برای پایتخت اظهار داشت: در این زمینه به دولت امیدی نیست، چرا که در گذشته بهانه‌هایی برای تأمین اتوبوس در تهران از جمله وجود محدودیت‌های مالی اعلام می‌شد و امروز که مشکلات مالی دولت بیشتر شده نباید منتظر کمک آنها جهت تأمین اعتبارات مربوط به حمل‌ونقل باشیم.  وی افزود: متأسفانه دولت در مسائل اینچنینی به جای حل مسأله صورت‌مسأله را پاک می‌کند؛ لغو طرح ترافیک و تعطیلی قانون از جمله مواردی بود که دولت جهت پاک کردن مشکل کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ارائه می‌داد. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران ادامه داد: دولت باید جهت تأمین اتوبوس و واگن اقدام می‌کرد نه اینکه رویکردش تعطیلی قانون برای رفع این مشکل باشد. علیخانی با اشاره به اینکه حضور حناچی در هیأت‌دولت می‌توانست جهت تأمین اعتبارات برای خرید اتوبوس و واگن مترو حائز اهمیت باشد، گفت: شهردار تهران باید جسارت می‌داشت و حرفش را می‌زد و محکم از حقوق شهر دفاع می‌کرد ولی در هیأت‌دولت چنین اتفاقی توسط حناچی به وقوع نپیوست و به نظرم جسارت لازم را در این زمینه نداشته است. 

Page Generated in 0/0055 sec