printlogo


کد خبر: 220634تاریخ: 1399/3/25 00:00
اخبار

مصادره 250 هزار میلیارد تومان سهام عدالت مردم توسط دولت
عضو هیأت‌رئیسه مجلس از مصادره 250 هزار میلیارد تومان سهام عدالت مردم به نفع دولت خبر داد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با فارس، درباره سهام عدالت جاماندگان گفت: طرح دو‌فوریتی از سوی نمایندگان مجلس برای اعطای سهام عدالت به جاماندگان و نیز 2 میلیون نفری که کارت سهام عدالت دارند اما به عنوان سهامدار عدالت در سامانه سازمان خصوصی‌سازی شناخته نمی‌شوند به هیأت‌رئیسه مجلس تقدیم شد. حاجی‌دلیگانی همچنین گفت: متأسفانه دولت از شرایط سوءاستفاده کرد و نیمی از ارزش سهام عدالت را که قبلا به نام مردم شده بود، به بهانه‌های مختلف به نام خود برگرداند و در این زمینه عددی بالغ بر 250 هزار میلیارد تومان از سهام عدالت مردم را به نام خود مصادره کرد و سهام یک میلیون تومانی مردم را در نهایت 532 هزار تومان به مردم بازگرداند. نماینده شاهین‌شهر، میمه و برخوار درباره اینکه اکنون 2 میلیون دارنده کارت پرس شده سهام عدالت وجود دارند که سامانه خصوصی‌سازی آنها را به عنوان سهامدار نمی‌شناسد، گفت: این مسأله به خاطر اختلافی بوده که بین شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت و سازمان خصوصی‌سازی ایجاد شده و حدود یک و نیم میلیون نفر در کشور این مشکل را دارند، در حالی که حق با مردم است که کارت پرس شده سهام عدالت را در اختیار دارند یا آن موقع به دفاتر خدمات الکترونیک و شرکت‌های تعاونی سهام عدالت مراجعه کرده و اسم آنها در آنجا ثبت شده است اما اکنون سهامدار عدالت شناخته نمی‌شوند.
***
هوشمندسازی فرآیندها در نظام مالیاتی با هدف کاهش مراجعات
معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی از برنامه‌های نظام مالیاتی برای هوشمندسازی فرآیندها و توسعه دولت الکترونیک خبر داد. هادی خانی با اشاره به اولویت‌گذاری «کاهش مراجعات مردمی» در این سازمان گفت: یکی از دلایل مراجعات مردمی به سازمان مالیاتی، صدور گواهی ماده ۱۸۷ق. م. م مرتبط با نقل و انتقال املاک بود که با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و از اردیبهشت‌ماه سال جاری، صدور این گواهی به صورت برخط و الکترونیک به دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور واگذار شد. معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه با اجرای این اقدامات بالغ بر ۸۰۰ هزار مراجعه حضوری مردم به سازمان امور مالیاتی حذف خواهد شد، گفت: همچنین آزادسازی قریب به ۱۰ درصد منابع انسانی سازمان در جهت انجام سایر ماموریت‌های سازمانی، از دیگر آثار مثبت ارائه این خدمات به صورت الکترونیکی است.
***
شمار رسته‌های شغلی مشمول استفاده از تسهیلات حمایتی افزایش یافت
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به تمام بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کرد: واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادرگوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای سبزی و صیفی‌جات صادراتی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی (وزارت جهـاد کشاورزی) به عنوان رسته چهاردهم به فهرست رسته‌های کسب‌و‌کارهای آسیب‌دیده از بیماری کرونا اضافه می‌شود. به گزارش ایرنا، این تصمیم با تصویب «کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا» و ابلاغ معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اجرایی شده است. رسته‌های شغلی آسیب‌دیده از کرونا بر اساس ضوابط تعیین شده قادر به ارائه درخواست استفاده از تسهیلات بانکی برای مقابله با پیامدهای بیماری کرونا هستند.
***
حداکثر افزایش قیمت مجاز برای لوازم خانگی 25 درصد است
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در ستاد تنظیم بازار، حداکثر افزایش قیمت مجاز برای تلویزیون ۲۰ درصد و برای سایر لوازم خانگی ۲۵ درصد تعیین شد. محمدرضا تابش همچنین اظهار داشت: بر اساس این مصوبه ثبت قیمت لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴ الزامی است و هر ذی‌نفعی فارغ از اینکه کالای لوازم خانگی آن تولید داخل و... و فارغ از نوع برند، مکلف است قیمت عرضه را در سامانه ۱۲۴ ثبت کند. وی با اشاره به سامانه گارانتی بیان داشت: این سامانه 2 هفته آینده رونمایی خواهد شد که نقش قابل توجهی در کنترل بازار کالاهای مصرفی و بادوام خواهد داشت.
***
سهمیه ارز 4200 تومانی وزارتخانه‌ها مشخص شد
سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: ۲۵ قلم کالای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شد که سال جاری سهمیه ارزی وزارتخانه‌ها برای استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی مشخص شده و توسط سامانه جامع تجارت مورد نظارت قرار می‌گیرد. محمدرضا کلامی دیروز در نشست خبری که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: کار‌گروه تنظیم بازار از ۱۴ دستگاه تشکیل شده و پایش و رصد مستمر کالاهای مورد نیاز از سوی کار‌گروه‌های تخصصی انجام می‌شود. وی همچنین گفت: از نظر تامین ذخایر استراتژیک وضعیت بسیار مناسب است و از ارز صادراتی برای تامین نیازهای ارزی کشور بهره گرفته می‌شود. کلامی افزود: ارز کالاهایی مانند برنج، چای، کره و گوشت از گروه یک به گروه 2 کالایی منتقل شده، لذا بر اساس نوسانات نرخ ارز نیمایی ممکن است نوسانات در نرخ آنها ایجاد شود اما وزارت صمت بازار را به دقت رصد می‌کند و اجازه گرانفروشی را نخواهد داد.

Page Generated in 0/0051 sec