printlogo


کد خبر: 220637تاریخ: 1399/3/25 00:00
اخبار

تکذیب حضور عناصر «پ‌ک‌ک» در داخل خاک ایران
فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه بازدید از پایگاه‌های عملیاتی شمال‌غرب کشور، در واکنش به ادعای یک مقام ترکیه مبنی بر حضور عناصر «پ‌ک‌ک» در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: این ادعا را غیرمسؤولانه و بی‌اساس دانسته و آن را تکذیب می‌کنیم. به گزارش سپاه‌نیوز، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور با تاکید بر اینکه حضور عناصر تروریستی در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران از خطوط قرمز ما است، تصریح کرد: در عین حال این موضوع برای ما قابل درک است که عملیات‌های اخیر گروهک‌ها در داخل خاک ترکیه موجب ایجاد فشار روی مسؤولان ترکیه شده و آنها را مجبور به طرح چنین ادعایی کرده است. 
***
اعلام جزئیات تشییع پیکر مطهر شهید جواد الله‌کرم
‌مراسم تشییع پیکر مطهر فرمانده شهید، جواد الله‌کرم چهارشنبه ۲۸ خردادماه ۱۳۹۹ همزمان با روز شهادت امام جعفر صادق(ع) و اقامه عزای آن حضرت برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، این مراسم ساعت ۹ صبح جنب دانشگاه هوایی شهید ستاری واقع در مهرآباد جنوبی برپا خواهد شد. پیکر مطهر این شهید مدافع حرم بعد از تشییع برای انجام مراسم خاکسپاری به قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) منتقل خواهد شد. رعایت نکات بهداشتی و به همراه داشتن ماسک در مراسم تشییع و خاکسپاری الزامی است. شهید مدافع حرم «جواد الله‌کرم» متولد دوم تیرماه سال ۱۳۶۰ و اهل محله مهرآباد تهران بود. وی از مستشاران زبده نظامی و فرماندهان مقاومت بود که برای دفاع از حرم عمه سادات داوطلبانه به سوریه اعزام شد. او 3 ‌بار در سال‌های ۹۳ و ۹۴ در جریان جنگ سوریه مجروح شد و در جریان حمله نیروهای تکفیری به خان‌طومان در ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ در جنوب غرب حلب و در زمان آتش‌بس به شهادت رسید. پیکر وی از آن زمان در منطقه ماند و در زمره شهدای جاویدالاثر قرار گرفت. پیکر شهید مدافع حرم «جواد الله‌کرم» پس از 4 سال مفقودی، طی عملیات تفحص پیکر شهدای مدافع حرم در منطقه خان‌طومان کشف و شناسایی شد. 
***
جزئیات جدید از دستگیری جاسوس نظامی
سخنگوی قوه‌قضائیه درباره جزئیات پرونده جاسوس نظامی، سیدمحمود موسوی‌مجد، گفت: این پرونده مربوط به سال 98-97 است و متهمان دیگر پرونده را حضور ذهن ندارم. وی افزود: حکم این شخص صادر شده و قطعیت پیدا کرده است. دستگیری موسوی‌مجد ربطی به حادثه تروریستی شهادت سردار سلیمانی ندارد. سخنگوی قوه‌قضائیه بیان داشت: جاسوس، در سنوات قبل به لحاظ ارتباطی که با این مجموعه داشته، اطلاعاتی را در حوزه دفاعی و نظامی ما بویژه در ارتباط با وزارت دفاع و نیروی قدس سپاه و تردد‌ها و اقامت‌های شهید حاج‌قاسم سلیمانی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ به سرویس سیا و موساد داده است. وی افزود: ارتباط این جاسوس به لحاظ اینکه مقیم سوریه بوده و خانواده‌اش مقیم سوریه هستند، در همان کشور با نیرو‌های مستشاری ایران بوده و اطلاعاتی را از حوزه فعالیت آنها و وزارت دفاع جمع‌آوری می‌کرده و به دشمن می‌داده است.
***
ادعاهای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علیه ایران
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگویی، فعالیت‌های ایران در عراق را شرارت‌آمیز خواند. وی رفتار منطقه‌ای ایران را علت سیاست فشار حداکثری واشنگتن علیه ایران خواند.  به گزارش ایسنا، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه اسکای‌نیوز عربی گفت: گفت‌وگوی راهبردی آمریکا با عراق اولین گام واشنگتن برای استمرار تلاش خود در راستای ثبات عراق است. وی در بخشی از گفت‌وگوی خود مدعی شد داعش تنها چالش عراق به شمار نمی‌رود و آنچه آن را فعالیت‌های شرارت‌آمیز ایران ‌خواند را نیز  یک چالش دیگر برای این کشور دانست. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد فشار حداکثری واشنگتن علیه ایران تنها به دلیل سلاح هسته‌ای نیست، بلکه به دلیل رفتار آن در منطقه نیز هست. اورتگاس با بیان این ادعا که هدف اصلی ایران در حمایت‌هایش از شبه‌نظامیان در عراق این است که مذهب را تقویت و در میان ملت عراق شکاف ایجاد کند، گفت: از همسایگان عراق و تمام کشورهای منطقه می‌خواهیم بدون دخالت در امور عراق همانند یک کشور همسایه مسؤول با این کشور تعامل و از نخست‌وزیر جدید عراق و کابینه‌اش حمایت کنند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی ایران را متهم به فعالیت‌های شرارت‌آمیز در عراق می‌کند که پارلمان عراق سال گذشته قانون لزوم خروج آمریکا از عراق را به تصویب رساند. این اقدام پارلمان عراق در پی نقض حاکمیت عراق از سوی ترامپ و انجام عملیات تروریستی علیه سردار سلیمانی و جانشین حشدالشعبی در فرودگاه بغداد انجام شد.
***
وعده جدید جهانگیری در سال هشتم دولت
رشد اجاره‌بهای مسکن را مهار می‌کنیم
اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه دولت نمی‌تواند نسبت به زندگی طبقات ضعیف و متوسط جامعه بی‌تفاوت باشد، گفت: ممکن است علم اقتصاد، اتخاذ این گونه تصمیمات را نفی کند اما انسانیت حکم می‌کند که به طبقات ضعیف و متوسط جامعه توجه داشته باشیم. معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به روند رو به رشد قیمت اجاره مسکن،‌ خاطرنشان کرد: بخش زیادی از جامعه اجاره‌نشین هستند و هزینه اجاره مسکن در سبد هزینه خانوار اهمیت فراوانی دارد. دولت قطعا برای مهار رشد اجاره‌بهای مسکن تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد که البته ممکن است با اصول اقتصاد سازگار نباشد اما دولت نمی‌تواند این موضوع را نادیده بگیرد و به اقشار ضعیف جامعه بگوید که ناچار هستید خانه‌ای کوچک‌تر انتخاب یا به حاشیه شهر مهاجرت کنید. لازم به ذکر است اسحاق جهانگیری در مناظرات انتخابات ریاست‌‌جمهوری وعده رفع فقر مطلق را در صورت ادامه یافتن دولت موسوم به تدبیر و امید داده بود.

Page Generated in 0/0037 sec