printlogo


کد خبر: 220639تاریخ: 1399/3/25 00:00
سازمان اطلاعات سپاه سخنان منتشر شده در فضای مجازی با عنوان اعترافات طبری را تکذیب کرد
جاعلانه‌ای برای فساد!

گروه سیاسی: اظهارات منتسب به اکبر طبری که در روزهای گذشته به عنوان اعترافات اکبر طبری در فضای مجازی منتشر شد توسط یک منبع آگاه در سازمان اطلاعات سپاه تکذیب شد. 
به گزارش «وطن امروز»، بعد از برگزاری علنی دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و اطلاع‌رسانی رسمی و عمومی از کیفرخواست و دفاعیات وی، خبری جعلی با عنوان اعترافات طبری در بند 2 الف سپاه پاسداران در فضای مجازی منتشر شد؛ شایعه‌ای که در آن از زبان طبری اتهاماتی به چهره‌های سابق و فعلی بدنه مدیریتی کشور زده شده بود. 
همین امر موجب شد سازمان اطلاعات سپاه خبر دست به دست شده در فضای مجازی به نقل از طبری را تکذیب کند. این تکذیبیه را یک مقام آگاه در سازمان اطلاعات سپاه در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد. 
این مقام آگاه در این ‌باره اظهار داشت: همزمان با برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری، معاون اجرایی سابق قوه‌قضائیه، اخباری تحت عنوان اعترافات علیه مسؤولان سابق یا فعلی دستگاه قضا در حال انتشار است که ضمن تکذیب مواردی از این دست تاکید می‌شود پخش اینگونه شایعات قطعا با هدف انحراف و اخلال در رسیدگی به اصل اتهامات اکبر طبری صورت گرفته و قصد عاملان به حاشیه راندن دادگاه است. 
وی در پایان متذکر شد: به منتشرکنندگان این شایعات و افرادی که موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم می‌آورند هشدار داده می‌شود که در صورت ادامه قطعا برخورد لازم با آنها صورت خواهد گرفت. 
در متن خبر جعلی منتشر شده از اکبر طبری، اتهاماتی به مهرداد بذرپاش نسبت داده شده بود که وی با انتشار اطلاعیه‌ای به این اتهامات واکنش نشان داد. 
متن این اطلاعیه بدین شرح است: 
مدتی است متنی جعلی به صورت پرحجم در فضای مجازی دست به دست می‌شود که طی آن، مدعی شده‌اند معاون دفتر رئیس سابق قوه‌قضائیه و متهم امروز فساد اقتصادی، ادعایی درباره اینجانب و پرونده‌سازی خیالی و اقدام علیه دولت سابق به دستور یک چهره سیاسی مطرح کرده است. 
به‌رغم مجهول‌الهویه بودن نویسنده این دروغ‌سازی، به جهت پرسش‌های مکرر برخی دوستان دلسوز، نکاتی را یادآور می‌شوم:
الف) اصل این ادعا کذب محض است. نه پرونده‌ای در کار بوده، نه اصولا چنین رویه‌ای با شخصیت‌های مختلف دارم و نه علیه دولتی که در آن خدمت می‌کردم، تاکنون اقدامی کرده‌ام. 
ب) موضع انتقادی بنده در قبال برخی رفتارهای رئیس سابق مجلس، هم در دوره‌ای که در هیأت‌رئیسه مجلس بودم، و هم پس از آن، در دسترس همگان است. 
پ) رویکرد اخیر و متفاوت قوه‌قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی و دانه‌درشت‌ها قابل تقدیر است و امیدواریم این روند، با عمق‌بخشی بیشتر به رسیدگی‌ها و مقاومت در برابر فشارها، بدون توجه به خط‌کشی‌های سیاسی با قدرت ادامه یابد. 
ت) حضور در دولتی که خدمات زیادی به کشور انجام داده و همگان به آن اذعان دارند، برای بنده باعث افتخار بوده است و آن را به عنوان یک افتخار در سوابق خود می‌دانم و هرگز حتی یک روز نسبت به آن ابراز ندامت نداشته‌ام و بارها در مواضعم اعلام کرده‌ام بسیاری از اقدامات آن دولت همچون پرکاری، اگر با رفع نواقص و تقویت نقاط مثبت، ادامه یابد، بسیاری از مشکلات امروز هموطنان رفع خواهد شد. 
قطعا موج تخریب‌ها و دروغ‌پردازی‌ها بیش از گذشته شدت خواهد گرفت که به صبر و تقوای بیشتر نیاز داریم. 
 
* امروز، سومین جلسه محاکمه اکبر طبری
سومین جلسه علنی رسیدگی به اتهامات اکبر طبری، مدیرکل سابق امور مالی و معاون اجرایی سابق رئیس پیشین دستگاه قضا امروز برگزار می‌شود. در 2 جلسه گذشته کیفرخواست صادره برای متهم قرائت و طبری دقایقی به دفاع از خود پرداخت. در جلسه گذشته، قاضی بابایی گفت: دادگاه به عنوان قانون تنها مرجع رسیدگی و دادرسی کامل درباره اتهام متهمان است و تصمیم به رأی دادگاه پس از استماع و دفاع متهمان و بررسی دلایل خواهد بود، لذا دیگران از هرگونه پیش‌داوری خودداری کنند. قاضی بابایی افزود: برگزاری جلسات دادگاه و موضوعات مطروحه نباید دستمایه تسویه‌حساب اشخاص و گروه‌ها باشد و جریانات هم از تولید اخبار کذب و متهم کردن دیگران به نام متهمان این پرونده اجتناب کنند. متهم طبری هم در جلسه گذشته به دفاع از خود پرداخت و گفت: ۲۰ سال خدمت صادقانه به قوه‌قضائیه داشته‌ام. وی ادامه داد: روشن است این پرونده‌سازی‌ها و افترا زدن‌ها که اکثر آنها رسیدگی و مختومه شده، مربوط به ۱۰ سال یا ۱۵ سال گذشته است. تا این لحظه هیچ‌ کدام از اتهامات را قبول ندارم و آقایانی که به عنوان متهم از آنها نام برده شده، موارد اتهامی اغلب‌شان ارتباطی به من ندارد. طبری افزود: مشایخ با آقای نجفی می‌آمدند و مرا می‌دیدند؛ جلسه‌ای نبود و ما مانند 3 برادر بودیم. اگر من ۸۰۰ میلیارد هم بخواهم این برادرانم می‌دهند و اگر کل لواسان و کارخانه‌اش را بخواهم به نام من می‌کنند. این رفاقت است. اگر شما از این دوستان ندارید به من ارتباطی ندارد. اگر آنها نیز از من بخواهند من نیز برای آنها انجام می‌دهم. 

Page Generated in 0/0043 sec