printlogo


کد خبر: 220813تاریخ: 1399/4/1 00:00
اخبار

همچون سردار سلیمانی در کنار مقاومت فلسطین خواهیم ماند
سردار اسماعیل قاآنی در پیامی به مراسم یادبود رمضان عبدالله تاکید کرد: اطمینان می‌دهیم همچون سردار بزرگوار شهید سلیمانی در کنار شما (مقاومت فلسطین) و همه نیروهای مجاهد باقی مانده و همواره در مسیر تقویت محور مقاومت گام برداریم. به گزارش تسنیم، پیام سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه در پی درگذشت دکتر رمضان عبدالله، دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین، عصر روز گذشته در مراسمی که برای یادبود وی برگزار شد، قرائت شد. سردار قاآنی در این پیام خطاب به زیاد النخاله، دبیر‌کل جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: اطمینان می‌دهیم همچون سردار بزرگوار شهید سلیمانی در کنار شما و همه نیروهای مجاهد باقی مانده و همواره در مسیر تقویت محور مقاومت گام برداریم. فرمانده نیروی قدس سپاه در بخش دیگری از این پیام اظهار داشت: از همه همرزمان ایشان(رمضان عبدالله) و نیروهای عزیز مقاومت جهاد اسلامی فلسطین می‌خواهم راه ایشان را تا رسیدن به هدف نهایی که آزادی فلسطین و قدس شریف است ادامه دهند.
***
ششمین نفتکش ایرانی بزودی به ونزوئلا می‌رسد
نیویورک‌تایمز طی گزارشی نوشت: یک نفتکش ایرانی در حال نزدیک شدن به آب‌های ونزوئلاست و گمانه‌زنی‌ها از حمل قطعات تعمیر پالایشگاه توسط این نفتکش حکایت دارد. به گزارش تسنیم، در این گزارش آمده است: انتظار می‌رود بزودی یک کشتی ایرانی در سواحل ونزوئلا لنگر بیندازد. ایران اخیراً 5 نفتکش حامل بنزین به ونزوئلا فرستاده بود تا به کمبود بنزین در این کشور آمریکای جنوبی پایان دهد. نزدیک شدن نفتکش گلسان به آب‌های ونزوئلا از افزایش رابطه بین این دو کشور در نقض تحریم‌های آمریکا علیه هر دو کشور حکایت دارد. محموله نفتکش گلسان هنوز مشخص نیست اما راس دالن، رئیس شرکت سرمایه‌گذاری کاراکاس کاپیتال مارکتس در میامی می‌گوید این کشتی حامل قطعاتی برای ادامه تعمیر پالایشگاه‌های ونزوئلاست. به گفته دالن، نفتکش گلسان روز جمعه در نزدیکی آب‌های کارائیب دیده شده است و احتمالاً روز یکشنبه یا دوشنبه به یکی از بنادر ونزوئلا می‌رسد.  
***
سخنگوی وزارت امور خارجه: اروپایی‌ها غیرقابل اعتمادند!
سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران، گفت: مبنا و چارچوب همکاری ما مشخص است از این رو، این قطعنامه برای ما غیرقابل قبول است. نکته‌ای که بیش از همه حائز اهمیت بوده، رفتار دوگانه و عجیب کشورهای اروپایی، بویژه 3 کشور آلمان، انگلیس و فرانسه است. موسوی ادامه داد: این سه کشور اروپایی که خود نیز عضوی از برجام هستند و با توجه به اینکه شرایط را می‌دانند و گذشته این پرونده نیز در دستان آنهاست، متأسفانه وارد بازی‌ای شده‌اند که به ‌نظر بنده یک بازی غیرسازنده و خطرناک است. وی تاکید کرد: ما فکر می‌کنیم اروپایی‌ها گرفتار دامی شده‌اند که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها زیر پای آنها پهن کردند و مجدداً به ملت ما نشان دادند کشورهای ناتوانی هستند و در عین حال روز به روز نیز غیر قابل ‌اعتماد بودن خود را به ملت ما نشان می‌دهند. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما به کشورهای اروپایی و آژانس هشدار داده‌ایم روند در پیش گرفته شده، صدور این قطعنامه علیه پرونده صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و تقاضای مطرح شده غیرقابل قبول است و حتماً عواقبی خواهد داشت که متوجه کسانی خواهد بود که این قطعنامه را بنیان‌ گذاشتند. 
***
زاکانی تشریح کرد
تحول در نظام قانون‌گذاری و بودجه‌ریزی؛ اولویت مجلس یازدهم
علیرضا زاکانی، نماینده مجلس یازدهم در جلسه‌ای با حضور اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به وضعیت نامناسب اجتماعی ناشی از ناکارآمدی دولت در اداره امور جامعه، گفت: ریشه بخش عمده ناکارآمدی‌های فعلی در داخل کشور بوده و مسائل خارجی در آن نقشی ندارد. زاکانی با تاکید بر اینکه مجلس تنها نهادی است که می‌تواند تغییرات را ایجاد و در مقام عمل اسباب بهبود وضعیت مردم را فراهم کند، گفت: در سال اول، ماموریت مجلس این است که امید را در دل مردم زنده کند و حتی با وجود همین دولت غیرهمسو و ناکارآمد، زمینه اصلاح را فراهم کند. طی 2 سال و نیم نخست فعالیت خود نیز باید اقدامات اساسی برای بازگشت اعتماد مردم به نظام را با رویکرد اجرای اصول قانون اساسی در حوزه تحقق عدالت و آزادی در دستور کار قرار دهد. در دوره 3 سال و نیمه مجلس نیز که از ابتدا تا اواخر عمر مجلس ادامه دارد، تحول در نظام قانون‌گذاری را باید به عنوان یک اولویت دنبال کند. به اعتقاد وی، موضوع تحول در نظام بودجه‌ریزی کشور نیز یکی از ماموریت‌های اولویت‌دار مجلس یازدهم است که باید هم در حوزه تامین اعتبار و هم در حوزه نظارت بر هزینه‌کرد، به این موضوع ورود کند. 
***
نخست وزیر عراق به ایران، آمریکا و عربستان سفر می‌کند
یک رسانه عربی اعلام کرد نخست‌وزیر جدید عراق ماه آینده میلادی به آمریکا، ایران و عربستان سفر می‌کند. به گزارش ایسنا، روزنامه العربی‌الجدید به نقل از منابع عراقی اعلام کرد مصطفی‌ الکاظمی در آینده نزدیک سفرهای خارجی خود را آغاز خواهد کرد. این منابع تاکید کردند اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، انتظار می‌رود سفرهای مصطفی الکاظمی نیمه دوم ماه آتی انجام شود. منابع عراقی گفته‌اند این سفرها کشورهای آمریکا، ایران و عربستان را شامل می‌شود و اهداف متعددی به دنبال دارد. به گفته منابع عراقی با توجه به مسائل سیاسی، امنیتی و اقتصادی این کشور، سفر نخست‌وزیر جدید عراق به واشنگتن، تهران و ریاض هرکدام با هدف خاصی است اما عملا الکاظمی به دنبال حمایت‌های مالی و سیاسی است.

Page Generated in 0/0061 sec