printlogo


کد خبر: 220815تاریخ: 1399/4/1 00:00
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به پیگیری پرونده هواپیمای اوکراینی:
تاکنون 6 بازداشتی داشته‌ایم

گروه سیاسی: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی تاکنون ۶ بازداشتی داشته است که ۳ نفر از آنها با قید وثیقه آزاد شده‌اند. 
به گزارش «وطن امروز» به نقل از صدا‌و‌سیما، حجت‌الاسلام بهرامی درباره فلسفه تشکیل سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: نیرو‌های مسلح مسؤول ایجاد و حفظ امنیت در جامعه هستند و بر اساس روایات، کسی که امنیت نداشته باشد، آسایش هم ندارد. رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: رسیدگی به جرائم نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و جرائم امنیتی و جرائم مربوط به وظایف کارکنان وزارت اطلاعات بر عهده سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است. 
بهرامی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضع رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: از روز شنبه بعد از حادثه که رئیس قوه‌قضائیه به ما مأموریت رسیدگی به این پرونده را داد، بلافاصله ورود کردیم و بازپرس ویژه تعیین و از محل حادثه بازرسی شد. وی افزود: اگر چه چند روزی از وقوع حادثه گذشته بود اما به محض اینکه به ما مأموریت داده شد، در صحنه حاضر شدیم و قطعات هواپیما را حفظ و جمع‌آوری کردیم و برای آنها شناسنامه تعیین و عکسبرداری شد. 
بهرامی با بین اینکه از همان روز نخست گروه‌های کارشناسی تشکیل شد و جواب بیشتر این گروه‌ها واصل شده است، افزود: گزارش 2 گروه باقی‌ مانده است که به محض اینکه واصل شود، پرونده وارد مراحل جدیدی می‌شود. وی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ نفر از خانواده اولیای‌ دم به سازمان قضایی نیروهای مسلح مراجعه و طرح دعوا کرده‌اند، به رسیدگی بدون اغماض به این پرونده اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران هم از همان ابتدا از ما خواست رسیدگی قاطع کنیم و مدعی رسیدگی به این پرونده است و فرمانده کل سپاه هم در نامه‌نگاری با ما درباره غرامات و خسارات تاکید کرده است. رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: تاکنون این پرونده ۶ بازداشتی داشته است که ۳ نفر با قید وثیقه آزاد شدند و ۳ نفر در بازداشت هستند و اگر در حین رسیدگی به این پرونده به قصور و تقصیر متهمان دیگری هم برخوردیم، آنها را هم احضار خواهیم کرد. بهرامی به تاکیدات رهبر انقلاب درباره این پرونده اشاره کرد و گفت: ایشان از ما خواستند به جرائم یا قصور و تقصیر احتمالی در این پرونده رسیدگی کنیم و درباره پیشگیری هم تاکید کردند به گونه‌ای عمل شود تا دیگر شاهد وقوع چنین اتفاقاتی نباشیم.

Page Generated in 0/0069 sec