printlogo


کد خبر: 220876تاریخ: 1399/4/3 00:00
خشم ترامپ از آبروریزی در تالسا و امکان تغییرات در تیم کارزار انتخاباتی‌ رئیس‌جمهور آمریکا
تبعات صندلی‌های خالی

آبروریزی تالسا ترامپ را به حدی خشمگین کرده است که در محافل غیررسمی اخباری از اخراج «برد پارسکیل» مسؤول کمپین انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا مطرح شده است. ترامپ روز یکشنبه به‌خاطر عملی نشدن وعده حضور صدها هزار نفر در تجمع انتخاباتی شهر «تالسا» در شوک فرو رفت و تصاویری که بعد از سخنرانی وی نیز منتشر شد، چهره ناامید او را به تصویر کشید. به نوشته روزنامه گاردین، تظاهرات معترضان ضدنژادپرستی در تالسا و همچنین عدم استقبال طرفداران ترامپ از تجمع انتخاباتی او در این شهر آمریکا سبب شد کارزار او، سخنرانی ویژه ترامپ و «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا برای حاضران در بیرون محوطه محل برگزاری تجمع را لغو کند. این مراسم در نهایت به سالنی با ظرفیت ۱۹ هزار نفر منتقل شد. به‌ گفته اداره آتش‌نشانی تالسا ۶ هزار نفر و به گفته کمپین ترامپ ۱۲ هزار نفر در این تجمع شرکت کردند. هرچند پارسکیل علت حضور اندک هواداران ترامپ در این تجمع را «هشدار رسانه‌های اخبار جعلی به مردم درباره ویروس کرونا و حضور معترضان ضدنژادپرستی» توصیف کرده است اما رئیس‌جمهور آمریکا اول از همه پارسکیل را مسؤول این شکست می‌داند. شبکه «ان‌بی‌سی» با اشاره به خشم ترامپ از حضور اندک هوادارانش گفت: «او حتی پیش از ترک واشنگتن‌دی‌سی هم عصبانی بود، زیرا دستیارانش ابتلای ۶ عضو کمپین در تالسا به ویروس کرونا را علنی کرده بودند». همچنین به گفته شبکه «سی‌ان‌ان»، «ایوانکا» دختر ترامپ و «جرد کوشنر» داماد او نیز بشدت از پارسکیل خشمگین هستند. 
 
* حمله شدیداللحن ترامپ به بایدن پس از شکست در تالسا
حضور اندک طرفداران ترامپ در تالسا جدا از اینکه باعث خشم ترامپ و به تمسخر گرفته ‌شدن وی از سوی رسانه‌ها شده است، صحنه جدیدی از رویارویی ترامپ با رقیب دموکراتش را به وجود آورده است. رئیس‌جمهوری آمریکا پس از آبروریزی تالسا در حمله لفظی شدیدی به جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها از وفاداری او به رأی‌دهندگان سیاه‌پوست و صلاحیت روانی‌اش برای ورود به کاخ سفید انتقاد کرد. به گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن‌تایمز، ترامپ، بایدن را به حمایت از جدایی‌طلبان متهم کرد و گفت: آمریکا نباید به حرف‌های بایدن درباره عدالت نژادی گوش کند. او کسی است که از جدایی نژاد سفید و سیاه حمایت کرده است و میلیون‌ها شغل سیاه‌پوستان و دیگر مشاغل را به خارج منتقل کرد. عدالت اجتماعی با کنار رفتن بایدن از حیات عمومی آغاز می‌شود. در این بین حامیان 2 جناح نیز با طرح ادعاهای مختلف دور جدیدی از تنش‌ها در عرصه انتخاباتی را رقم زد‌ه‌اند. پس از تجمع تالسا، حامیان کارزار بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را متهم کرده‌اند خواستار کندی روند آزمایشات ویروس کرونا شده است. دموکرات‌ها می‌گویند این مسأله نشان از رهبری آشفته و منطبق با منافع شخصی ترامپ دارد. در سوی مقابل متحدان ترامپ دموکرات‌ها و رسانه‌های خبری را به اتخاذ استانداردهای دوگانه در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی متهم می‌کنند، چرا که آنها از یک طرف گردهمایی‌های ترامپ را عامل شیوع کرونا معرفی می‌کنند و از طرف دیگر برگزاری تظاهرات موسوم به «جان سیاه‌پوستان با ارزش است» را تایید می‌کنند. بایدن در ۸۰ روز گذشته کنفرانس مطبوعاتی برگزار نکرده و فقط برخی مصاحبه‌های تلویزیونی داشته است. ترامپ می‌گوید دیگران مدیریت کارزارهای انتخاباتی بایدن را برعهده دارند. وی در این زمینه گفت: به جملات زیبا، طولانی و روان او دقت کنید. خودش آنها را نمی‌سازد و حتی نمی‌داند چنین سخنانی مطرح شده است. منتقدان ترامپ حضور کمتر از انتظار مردم در گردهمایی تبلیغاتی روز شنبه او را نشانه کمرنگ شدن اشتیاق در بین حامیانش ارزیابی می‌کنند.
 
* سندرز: دلیل عدم اقبال به ترامپ افزایش فهم مردم است
در حالی که کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با حمله به رسانه‌ها و حزب دموکرات در حال توجیه استقبال سرد حامیانش از تجمع انتخاباتی شهر تالساست، از نظر یک چهره شناخته شده کنگره دلیل این استقبال سرد فهم مردم این کشور درباره دروغگویی و شیادی ترامپ است. حضور کم‌تعداد حامیان رئیس‌جمهور آمریکا در تجمع انتخاباتی او در شهر تالسای ایالت اکلاهما همچنان خبرساز است. «برنی سندرز» نماینده ایالت ورمونت در مجلس سنای ایالات متحده درباره این موضوع اظهارنظر کرد. سندرز در توئیتی نوشت: «ترامپ شب بدی در تالسا داشت. تعداد بسیار کمی (در تجمع انتخاباتی او) شرکت کردند. حتی حامیان او هم می‌دانند «کووید-۱۹» (ویروس کرونا) واقعی و خطرناک است و نباید در یک تجمع در مکانی بسته پخش شود». عضو ارشد کنگره آمریکا افزود: «مهم‌تر اینکه، شاید مردم دارند می‌فهمند که او (ترامپ) یک دروغگوی بالفطره و شیاد است. بیایید به مبارزه‌مان ادامه دهیم».

Page Generated in 0/0056 sec