printlogo


کد خبر: 220900تاریخ: 1399/4/3 00:00
شناسایی ۲۵۷۳ مورد جدید ابتلا به بیماری «کووید- 19»
رشد روزافزون جان‌باختگان کرونایی در کشور

آمار جان‌باختگان بیماری کرونا در هفته جاری افزایشی شده است. به گزارش «وطن امروز»، سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۵۷۳ بیمار «کووید- 19» طی ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه ‌2 تیرماه در کشور خبر داد. سیماسادات‌ لاری گفت: طی شبانه‌روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵۷۳ بیمار جدید مبتلا به «کووید- 19» در کشور شناسایی شدند که ۱۳۱۹ مورد بستری شدند. وی گفت: به این ترتیب مجموع بیماران «کووید- 19» در کشور به ۲۰۷ هزار و ۵۲۵ نفر رسید. ‌لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۹ بیمار «کووید- 19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹۷۴۲ نفر رسید. وی افزود: خوشبختانه تاکنون ۱۶۶ هزار و ۴۲۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ‌لاری گفت: ۲۸۹۸ نفر از بیماران مبتلا به «کووید- 19» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تاکنون یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۴۲۰ آزمایش تشخیص «کووید- 19» در کشور انجام شده است. وی درباره استان‌های با وضعیت قرمز گفت: استان‌های خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز قرار دارند و در استان‌های فارس و کرمان شاهد افزایش موارد ابتلا به «کووید- 19» هستیم. ‌لاری تاکید کرد: در طول شبانه‌روز گذشته ۸ استان کشور هیچ مورد فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نداشته‌اند و در 4 استان فقط یک مورد فوت مبتلا به «کووید- 19» ثبت شده است. وی تاکید کرد: مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه می‌کنیم، چرا که بر اساس یافته‌های جدید علمی استفاده از ماسک تاثیر مهمی بر کاهش ابتلا به «کووید- 19» دارد. 
 
* روند افزایشی «کووید-۱۹» در تهران با شیب ملایم
شیوع کرونا در تهران طی 2 هفته اخیر با شیب ملایم رو به افزایش بوده است. دکتر علیرضا زالی در حاشیه نشست ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: قرار شده است شیوه‌نامه‌های مصادیق بستری در بیمارستان‌ها مورد بازنگری قرار گیرد، زیرا شاهد بودیم تعدادی از بیماران شرایط ترخیص زودتر و ماندن در منزل را دارند یا به دلایلی مانند اضطراب خانواده می‌توان ادامه درمان‌شان را حتی بدون خدمات بستری بیمارستانی انجام داد. بر همین اساس با رعایت شیوه‌نامه‌هایی بخشی از پذیرش بیمارستانی را کاهش می‌دهیم، زیرا برخی از این بیماران که علائم خفیف دارند، می‌توانند خدمات درمانی در منازل دریافت کنند که در این صورت احتمال آلوده شدن در محیط بیمارستانی هم کاهش می‌یابد. فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: با حضور معاون بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی مقرر شد به تعداد مراکز مراقبت سلامت ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته در سطح تهران افزوده شود و با مراجعه افراد با علائم خفیف‌تر به این مراکز بهداشتی بار بیمارستانی را به حداقل برسانیم. زالی ادامه داد: بارها اعلام کرده‌ایم که سطح رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند در شهر تهران به ۱۱ درصد تقلیل پیدا کرده است، بنابراین باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی بیشتر توجه کنیم. طبیعتا مردم هم در مواردی که ضرورتی ندارد، در یک محیط اجتماعی حضور پیدا نکنند، زیرا هنوز شرایط در تهران برای برگزاری بسیاری از تجمعات از ایمنی کافی برخوردار نیست. وی افزود: این بیماری در ۸۰ درصد افراد بی‌علامت است اما می‌توانند ویروس را منتقل کنند، بنابراین توصیه ما به شهروندان تهرانی این است که همچنان از تجمعات غیرضروری اجتناب کنند، زیرا این بیماری هنوز در تهران به عنوان یک بیماری خطرناک تلقی می‌شود و درمان و واکسن قطعی ندارد. 
زالی درباره وضعیت ساعت کار کارمندان ادارات نیز گفت: در این حوزه استان تهران هم مانند سایر استان‌ها از مصوبات ستاد ملی کرونا تبعیت می‌کند. در تهران با استاندار تهران، ۱۶ گروه پرخطر را شناسایی کردیم و بخشنامه‌ای هم ابلاغ شده تا کماکان آن گروه‌های شانزده‌گانه پرخطر که می‌توانند منجر به افزایش بار بستری یا مرگ‌و‌میر در استان تهران شوند، کماکان تسهیلاتی در حوزه دورکاری یا مرخصی استعلاجی دریافت کنند که در این زمینه بحث سن و بیماری‌های زمینه‌ای مطرح است. 
وی ادامه داد: در تلاشیم با دستگاه‌های اجرایی استان به جمع‌بندی برسیم که با کمک گروه‌های پزشکی معتمد استان نظارت بیشتری در زمینه کاهش حضور فیزیکی گروه‌های آسیب‌پذیر داشته باشیم. 
قرار است تا انتهای هفته آینده بررسی دقیقی از وضعیت ادارات استان داشته باشیم و گزارشی را به ستاد ملی ارائه کنیم. زالی درباره وضعیت بیماری «کووید-۱۹» در تهران گفت: در تهران طی 2 هفته اخیر بیماری «کووید-۱۹» با شیب ملایمی رو به افزایش است.

Page Generated in 0/0062 sec