printlogo


کد خبر: 220901تاریخ: 1399/4/3 00:00
اخبار

بازداشت مؤسس جمعیت  امام علی(ع) 
روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر که «شارمین میمندی‌نژاد» مؤسس جمعیت امام علی(ع) بازداشت شده است؛ بازداشتی که بنا بر آنچه در اخبار آمده به دلیل «شبکه‌سازی برای نفوذ در سطوح مختلف افکارعمومی در پوشش اقدامات عام‌المنفعه» بوده است. در خبرها آمده است عوامل مرتبط با او با سوء‌استفاده از عناوین مقدس در سایه اجرای برنامه‌های شبه فرهنگی - اجتماعی به ترویج فرهنگ التقاطی پرداخته‌اند.
***
ارجاع کودکان کار اتباع بیگانه به وزارت امور خارجه
مدیرکل بهزیستی استان تهران از ارجاع کودکان اتباع بیگانه به وزارت امور خارجه برای بازگرداندن آنها به کشورشان خبر داد. امین شاهرخی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به طرح ساماندهی و حمایت از کودکان کار و خیابانی اظهار کرد: این طرح در 3 فاز شناسایی، آگاه‌سازی و ساماندهی انجام خواهد شد؛ در واقع 2 فاز شناسایی و آگاه‌سازی آغاز شده است. وی تصریح کرد: فرآیند طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ‌شده انجام می‌شود. همچنین در این طرح سازمان بهزیستی عجله‌ای ندارد، چرا که بنا داریم بر اساس روش‌های علمی و مدون طرح را انجام دهیم. شاهرخی همچنین به ارجاع کودکان اتباع بیگانه به وزارت امور خارجه برای بازگرداندن آنها به کشورشان اشاره کرد و افزود: بخش قابل توجهی از کودکان کار و خیابانی از کشورهای همسایه هستند که بر همین اساس و طبق هماهنگی‌های انجام شده این افراد به وزارت امور خارجه ارجاع داده خواهند شد. وی افزود: طرح جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابانی از یک ماه آینده کلید خواهد خورد. 
***
استاندار تهران اعلام کرد
احتمال بازگشت محدودیت‌ها به پایتخت
استاندار تهران گفت: میزان شیوع و انتقال بیماری کرونا اگر از یک حدی عبور کند، مجبور خواهیم شد برخی محدودیت‌ها را دوباره اعمال کنیم. «انوشیروان محسنی‌بندپی» در گفت‌و‌گو با ایلنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پروتکل‌های بهداشتی در اصناف رعایت می‌شود؟ گفت: اتحادیه‌ها خودشان نسبت به بازگشایی‌ها درخواست کردند و ما با درخواست آنها موافقت کردیم و از آنها این تعهد اخلاقی را گرفتیم که خودشان بر رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی نظارت داشته باشند. او ادامه داد: اوایل بازگشایی اصناف رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوب بود اما الان پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود و از این مسأله راضی نیستیم. اوایل فروشنده‌ها به مسأله بهداشت و رعایت آن کنترل و مدیریت داشتند و بر ورود مشتری‌ها به مغازه‌ها نظارت بیشتری بود و با رعایت فاصله‌گذاری انجام می‌شد ‌اما اکنون این موارد رعایت نمی‌شود و عواقب آن شامل حال خود اصناف و مراجعه‌کنندگان خواهد شد و ضررهایی خواهند دید. بندپی همچنین درباره رعایت پروتکل‌ها توسط مردم و اعمال قوانین سختگیرانه‌تر برای کسانی که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: وقتی میزان بیماری و شیوع انتقال بیماری از یک حدی عبور کند، قطعا اعمال دوباره یکسری محدودیت‌ها را که آقای رئیس‌جمهور هم اعلام کردند، خواهیم داشت. بر همین اساس درخواست ما از همه اقشار، دستگاه‌ها و واحدها و اتحادیه‌ها این است که این همکاری را داشته باشند تا به آن مرحله نرسیم.
***
9 درصد ورودی‌های مترو در معرض خطر وقوع سیلاب
مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: 9 درصد از ورودی‌های مترو در معرض خطر وقوع سیلاب قرار دارد. به گزارش فارس، علی امام درباره اتمام مطالعات تحلیل ریسک سیلاب و احتمال ورود آن به ایستگاه‌ها و کارگاه‌های مترو اظهار داشت: سال گذشته تمام ایستگاه‌ها و کارگاه‌های متروی تهران بررسی شد و در این مطالعه نقاط احتمالی که امکان بروز مشکل در آنها وجود دارد در6 دسته بر اساس اولویت، اصلاح و رده‌بندی شد. امام عنوان کرد: در این مطالعه در مجموع، 275 نقطه از ایستگاه‌ها و کارگاه‌های مترو مورد بررسی قرار گرفته است که بر اساس نتایج به دست آمده حدود 9 درصد از ورودی‌ها در معرض خطر وقوع سیلاب و 73 درصد نیز فاقد این مشکل است. 
***
بازدید رایگان دختران از برج میلاد
روابط عمومی برج میلاد اعلام کرد: بازدید دختران از برج، امروز همزمان با ولادت حضرت معصومه رایگان است. 
به گزارش فارس، روابط عمومی برج میلاد اعلام کرد: همزمان با فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، در برج میلاد امکانی فراهم شده است تا دختران بتوانند از این مجموعه فرهنگی و گردشگری بصورت رایگان بازدید کنند. بازدید رایگان دختران همزمان با روز دختر به دلیل رعایت نکات بهداشتی با ظرفیت محدود از ساعت ۱۰ تا ۱۴ خواهد بود. بر این اساس همه بازدیدکنندگان باید پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک بر صورت و همچنین فاصله اجتماعی به هنگام بازدید را رعایت کنند. 

Page Generated in 0/0052 sec