printlogo


کد خبر: 220908تاریخ: 1399/4/3 00:00
اخبار

آیت‌الله رئیسی: قوه‌قضائیه در مبارزه با فساد لاپوشانی نخواهد کرد
رئیس قوه‌قضائیه تأکید کرد: امروز نقطه‌ قوت قوه‌قضائیه جمهوری اسلامی این است که اگر فردی در گوشه‎ای از این دستگاه عریض و طویل مرتکب تخلف شد، قاطعانه با او برخورد می‎شود. 
به گزارش «وطن امروز»، رئیس قوه‌قضائیه در دیدار جمعی از قضات اظهار داشت: نظرسنجی‎های رسمی و غیررسمی بیانگر تغییر نگرش عمومی به دستگاه قضا و افزایش امید مردم به گره‎گشایی و بهبود عملکرد نظام قضایی است. هر چند میزان رضایت مردم از قوه‌قضائیه در این دوره به دلیل زحمات ویژه همکاران با سال‌های گذشته قابل قیاس نیست اما افزایش همین میزان رضایتمندی در گرو کار و تلاش ما است. آیت‌الله رئیسی خاطر‌نشان کرد: دستگاه قضایی در روند مبارزه با فساد مماشات و لاپوشانی نخواهد کرد و مردم در جریان نتیجه اقدامات قوه‌قضائیه در این زمینه قرار خواهند گرفت. وی تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم افکارعمومی نسبت به جمهوری اسلامی و نظام قضایی آن مخدوش شود و تصور کنند فساد همه‎ جا را گرفته است. آیت‎الله رئیسی افزود: امروز نقطه قوت قوه‌قضائیه جمهوری اسلامی این است که اگر فردی در گوشه‎ای از این دستگاه عظیم و عریض و طویل مرتکب تخلف شد، قاطعانه با او برخورد می‎شود و در واقع فساد و تخلف رویه نیست، بلکه استثناست.
***
مجاهدت‌های خالصانه سردار فضلی چراغ راه نسل جوان کشور است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با تبریک انتصاب جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه، بیش از 4 دهه مجاهدت‌های خالصانه سردار فضلی را مشعل پرفروغی دانست که راهنمای نسل جوان مشتاق عزت و سربلندی ایران اسلامی است. سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در پیامی انتصاب سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی به سمت جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه را تبریک گفت. در بخشی از این پیام آمده است: بی‌شک نقش‌آفرینی‌های سترگ آن جانباز سرافراز و چهره ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی بیش از 4 دهه مجاهدت‌های خالصانه و بی‌منت در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) مشعل پرفروغی است که راهنمای نسل جوان مشتاق عزت، عظمت و سربلندی میهن اسلامی خواهد بود. 
***
هیچ طرحی برای فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی در مجلس مطرح نیست
عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه بعضا گفته می‌شود مجلس دنبال این است که کسب‌و‌کارهای موجود را در فضای مجازی از بین ببرد و فیلتر کند، اصلا چنین طرحی نیست و نمایندگان نیز چنین طرحی به هیأت‌رئیسه مجلس ارائه نکرده‌اند. 
احمد امیرآبادی‌فراهانی در گفت‌وگو با تسنیم ادامه داد: مجلس از هر گونه کسب‌و‌کاری که در فضای مجازی ایجاد شده و باعث رونق تولید و درآمد مردم و اشتغال‌زایی شود، حتما حمایت می‌کند اما قاطبه نمایندگان در مقابل اشاعه فحشا و به خطر افتادن کیان خانواده و اخلاق در خانواده و نیز به خطر افتادن زندگی مردم کوتاه نمی‌آیند و از مسؤولان دولتی نیز می‌خواهد در این زمینه برنامه داشته و آن را به مجلس ارائه دهند. وی افزود: آنچه آقای قالیباف نیز خطاب به وزیر ارتباطات مطرح کرد، این بود که اولویت مجلس اقتصاد و فرهنگ است که از وی نیز خواست در بحث اقتصاد دیجیتال و اقتصاد الکترونیک برنامه‌ریزی داشته باشد. 
***
آمادگی وزارت کشور برای برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات
سیداسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: همه رأی‌دهندگان مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابیه‌ای که در مرحله اول انتخابات رأی داده‌اند شرکت خواهند کرد و کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه رأی نداده باشند، می‌توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند. دبیر ستاد انتخابات درباره الکترونیکی شدن انتخابات اظهار داشت: دوم اسفندماه سال گذشته، همه شعب اخذ رأی را به دستگاه‌های احراز هویت الکترونیک تجهیز کردیم که دستاوردهای مهمی همچون استعلام آنلاین، پیشگیری از رأی‌‌های تکراری، شناسنامه‌های جعلی، افراد فوت شده و... داشت. وی تصریح کرد: برای مرحله دوم انتخابات در شهریورماه نیز تمام دستگاه‌های احراز هویت و صندوق‌های رأی الکترونیکی را تأمین کرده‌ایم و در صورت موافقت شورای نگهبان آمادگی داریم انتخابات را تمام الکترونیک برگزار کنیم. ضمناً طبیعی است در صورت استمرار شرایط موجود درباره شیوع بیماری کرونا، برگزاری انتخابات مرحله دوم، تابع تصمیم نهایی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا خواهد بود. 
***
اذعان رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به توانمندی‌های ایران
رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد با وجود فاصله فیزیکی ایران با مرزهای فلسطین اشغالی، ایران می‌تواند تهدیدی برای این رژیم باشد. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه صهیونیستی ‌آی‌24 نیوز، آوی کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ایران برنامه هسته‌ای خود را گسترش داده و به خطرناک‌ترین کشور خاورمیانه تبدیل شده است. وی در یک سخنرانی تاکید کرد ایران پیشرفت گسترده‌ای در برنامه‌ هسته‌ای خود داشته است اما در حال حاضر خطراتی که ما را تهدید می‌کند تنها توان هسته‌ای نیست. کوخاوی گفت: ایران سلاح متعارف نیز دارد و از دشمنان ما و در رأس آنها حزب‌الله لبنان حمایت مالی می‌کند و از جنبش حماس و جهاد نیز حمایت می‌کند و به طور گسترده و در ابعاد و میادین مختلف پشت عملیات‌های ضداسرائیل می‌ایستد. با وجود فاصله ایران با مرزهای اسرائیل، ایران می‌تواند تهدیدی برای ما باشد. 

Page Generated in 0/0057 sec