printlogo


کد خبر: 220928تاریخ: 1399/4/4 00:00
اخبار

حکم نایب‌رئیس بانوان وزنه‌برداری صادر شد
حکم نایب‌رئیس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری صادر شد. پس از استعفای بهار بهرامی از سمت نایب‌رئیسی بانوان فدراسیون وزنه‌برداری، مریم منظمی به عنوان گزینه این پست از سوی فدراسیون به وزارت ورزش معرفی شد. اکنون نیز حکم منظمی صادر شده و از این پس به عنوان نایب‌رئیس بانوان وزنه‌برداری فعالیت خواهد کرد. منظمی سمت نایب‌رئیسی بانوان فدراسیون کشتی را نیز در کارنامه کاری خود دارد. در زمان ریاست علی مرادی، منظمی سومین نایب‌رئیس بانوان فدراسیون وزنه برداری محسوب می‌شود. 
***
۵ نامزد  ریاست فدراسیون شطرنج تأیید صلاحیت شدند
از ۹ نفری که برای ریاست فدراسیون شطرنج متقاضی شدند، 5 نفر تایید صلاحیت مدیریتی شدند و 4 نفر دیگر یک هفته برای تکمیل مدارک فرصت دارند، در غیر این صورت رد صلاحیت می‌شوند. محسن سمیع‌زاده، سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افراد تایید صلاحیت شده برای پست ریاست فدراسیون شطرنج گفت: سابقه مدیریتی 5 نفر از کاندیداهای ریاست فدراسیون شطرنج به نام‌های شادی پریدر، رضا شیرین‌آبادی‌فراهانی، احمد گواری، محمدابراهیم مداحی و حسین مطیعی مورد تایید قرار گرفته است. او افزود: مدارک این 5 نفر در کمیسیون تطبیق مورد تایید قرار گرفت. همچنین به دیگران ابلاغ شد به مدت یک هفته فرصت دارند مدارک احراز مدیریتی خود را به دبیرخانه ارائه دهند و اگر هر شخصی از اعضا اعتراضی دارد می‌تواند اعتراض خود را به صورت کتبی تحویل دهد تا بررسی مجدد شود. بیست و یکم خرداد‌ماه سال جاری مهلت نهایی ثبت‌نام انتخابات شطرنج به پایان رسید که در پایان ۹ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج متقاضی شدند. متقاضیان می‌توانستند به مدت ۱۰ روز کاری ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. با این وجود هفته‌های اول ثبت‌نام با استقبال سرد همراه بود تا اینکه شادی پریدر تصمیم گرفت به عنوان اولین نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج ثبت‌نام کند. شاهرخ نورونی، ایمان امیدوارتهرانی، محمدرضا خورشیدی و یاشار ناصری 4 نفری بودند که صلاحیت مدیریتی آنها برای حضور در انتخابات فدراسیون شطرنج رد شده و یک هفته فرصت اعتراض دارند. 
***
بنر به پرواز درآمده در آسمان ورزشگاه برنلی جنجال‌ساز شد
یک اتفاق عجیب در ورزشگاه محل برگزاری بازی تیم‌های فوتبال منچسترسیتی و برنلی، موجب واکنش‌های منفی بسیاری شد. در شرایطی که ابراز همدردی با جرج فلوید، شهروند سیاه‌پوست کشته شده توسط پلیس آمریکا در فوتبال اروپا و دنیا موج می‌زند، محتوای یک بنر به نمایش درآمده در آسمان ورزشگاه محل برگزاری بازی تیم‌های منچسترسیتی و برنلی در هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ برتر انگلیس جنجال‌ساز شد. در جریان نیمه اول، از یک هواپیمای به پرواز درآمده، بنری با شعار «زندگی سفیدپوستان اهمیت دارد» به نمایش درآمد که در واقع کنایه‌ای به نوشته روی پیراهن تمام بازیکنان لیگ برتر انگلیس با مضمون «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» در حمایت از جرج فلوید تلقی می‌شود. در پایان عبارت هم نام باشگاه برنلی ثبت شده بود. پس از این اتفاق، باشگاه برنلی ضمن عذرخواهی از تمام مردم و باشگاه منچسترسیتی اعلام کرد خاطیان را شناسایی و به صورت مادام‌العمر از کار در باشگاه اخراج خواهد کرد. 
***
اتحادیه جهانی کشتی: رشته فرنگی از المپیک ۲۰۲۴ حذف نمی‌شود
اتحادیه جهانی کشتی (UWW) اطمینان داد کشتی فرنگی از المپیک ۲۰۲۴ حذف نخواهد شد. سرپرست موقت فدراسیون کشتی جمهوری آذربایجان و عضو کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی (UWW) 2 روز قبل از حدف احتمالی کشتی فرنگی در المپیک 2024 در پاریس خبر داد اما اکنون اتحادیه جهانی کشتی گفته‌های وی را تکذیب کرده و اطمینان داده است کشتی فرنگی در المپیک 2024 حضور خواهد داشت. 
سرویس رسانه‌ای UWW در این باره به خبرگزاری تاس روسیه اعلام کرد: از آنجا که المپیک جوانان محلی برای آزمایش بسیاری از رشته‌های ورزشی پیش از شروع المپیک است، کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی 6 ماه قبل تصمیم گرفت سبک جدیدی از این ورزش را در المپیک 2022 جوانان به معرض نمایش و امتحان بگذارد. در این راستا کشتی ساحلی جایگزین کشتی فرنگی شد. در المپیک 2026 نیز سبک جدید کشتی و کشتی فرنگی حضور خواهند داشت، هر چند هنوز این موضوع مورد تایید قرار نگرفته است. اتحادیه جهانی کشتی همچنین تأکید کرد ظهور سبک‌های جدید هیچ ارتباطی با برنامه‌های بلندمدت این نهاد و حذف سبک‌های قدیمی ندارد. تصمیم اخیر ما نشان‌دهنده همکاری فعال ما با فدراسیون‌های جهانی و کمیته بین‌المللی به منظور آزمایش سبک‌های جدید کشتی است. گفته‌های اخیر عضو آذربایجانی اتحادیه جهانی کشتی به اشتباه تفسیر شده است. 

Page Generated in 0/0062 sec