printlogo


کد خبر: 220929تاریخ: 1399/4/4 00:00
تالار مشاهیر ورزش همزمان با روز جهانی «المپیک» افتتاح شد
قدردانی از مفاخر

همزمان با روز جهانی المپیک، تالار مشاهیر ورزش کشور در محل کمیته ملی المپیک افتتاح شد. افتتاح تالار مشاهیر ورزش کشور ویژه برنامه ورزش ایران برای گرامیداشت سالروز جهانی «المپیک» بود که روز سه‌شنبه و همزمان با این روز انجام شد. در این مراسم همچنین از مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس پیشین کمیته ملی المپیک تقدیر شد. مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش، رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پاراالمپیک و دیگر مدیران وزارتخانه و این دو کمیته، همراه با رؤسای فدراسیون‌ها و برخی چهره‌های ورزشی از شرکت‌کنندگان در مراسم بودند. علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم از مسؤولان غیر‌ورزشی حاضر در این مراسم بود. با افتتاح تالار مشاهیر ورزش کشور که در محل کمیته ملی المپیک انجام شد، از تندیس های علی میرزایی (وزنه‌برداری)، محمود ملاقاسمی، محمد‌مهدی یعقوبی، امامعلی حبیبی و محمد‌ابراهیم سیف‌پور‌ (کشتی آزاد) و سیامند رحمان (پارا‌‌وزنه‌برداری) رونمایی شد.
 
* سلطانـی‌فر: عمده افتخارات المپیکی ایران بعد از انقلاب به دست آمد
وزیر ورزش و جوانان  در این مراسم با اشاره به افتخارات ورزشکاران ایران در عرصه بین‌المللی گفت: عمده افتخارات المپیکی ایران بعد از انقلاب به دست آمد. مسعود سلطانی‌فر در مراسم افتتاح تالار مشاهیر ورزش جهان از تلاش همه‌جانبه انجام شده برای افتتاح موزه ملی ورزش و این تالار تشکر و قدردانی کرد. وی با اشاره به حضور هاشمی‌طبا در مراسم گفت: وی سال‌ها ایده و انگیزه داشت که این اتفاق بیفتد، در مراحل کار انگیزه داد و طرح ایده داشت، خسروی‌وفا هم ما را همراهی کرد. اقدامی که برای رونمایی از تندیس قهرمانی داریم و گام اول آن امروز برداشته می‌شود، ارزشمند است و باعث می‌شود موضوع قهرمانان در اذهان باقی‌ بماند و نسل به نسل منتقل شود. وی با اشاره به ١٦ دوره حضور ورزش ایران در ادوار مختلف بازی‌های المپیک تصریح کرد: بخش عمده افتخارات المپیکی ایران بعد از انقلاب به دست آمد، ورزش کشور از ادوار مختلف المپیک ١٦ مدال طلا به دست آورد که ١٥ طلا بعد از انقلاب بوده است. وزیر ورزش با تاکید بر اینکه طرح اولیه مکان جدید موزه ملی ورزش تهیه شده است، خاطرنشان کرد: بنا داریم امسال با تامین منابع، عملیات اجرایی را آغاز کنیم. بنایی فاخر به عنوان موزه داریم که آن را مستقل از فضای اداری تأسیس خواهیم کرد. 
 
* بهنام محمودی: تالار مشاهیر باعث ثبت شدن افتخارات ورزشکاران در تاریخ می‌شود
همچنین کاپیتان پیشین تیم ‌ملی والیبال درباره این اقدام گفت: تالار مشاهیر باعث ثبت شدن افتخارات ورزشکاران در تاریخ می‌شود. بهنام محمودی که در محل افتتاح تالار مشاهیر ورزش حضور داشت، گفت: این اقدام باعث می‌شود نسل جدید بدانند چه کسانی برای ورزش کشور زحمت کشیدند، نتیجه این اقدامات در تاریخ ثبت و ماندگار می‌شود. وی با ابراز امیدواری از ادامه این رویه در بخش‌های دیگر خاطرنشان کرد: درست این است که همیشه از آدم‌های خوب تقدیر شده و عملکرد آنها به تصویر کشیده شود. وی درباره شرایط والیبال با تاکید بر اینکه با برگشت داورزنی که تجربه زیادی دارد توقع از والیبال زیاد است، گفت: همه می‌خواهند والیبال رشد خود را داشته باشد اما در این مدت استپ داشت. وی با اشاره به اصلاح آیین‌نامه و مسابقات لیگ خاطرنشان کرد: اقدام اصلی برای انتخاب سرمربی بود که با همفکری کارشناسان انجام شد. در نهایت هم به این نتیجه رسیدیم که چون رویداد زیاد است و هم لیگ از شهریور شروع می‌شود، فعلا صبر کنیم و با گزینه‌های مختلف صحبت و بهترین نتیجه را رقم بزنیم‌. بهنام محمودی با تاکید بر اینکه درباره سرمربی هنوز تصمیم گرفته نشده است، گفت: یکسری ایده داده شده که در حال بررسی است. مربیان داخلی توانایی دارند ولی باید بررسی شود، چون در سال المپیک هستیم و نمی‌توانیم ریسک کنیم.

Page Generated in 0/0068 sec