printlogo


کد خبر: 220954تاریخ: 1399/4/4 00:00
اخبار

اطمینان قالیباف به مردم برای حل مشکلات معیشتی
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد مردم اطمینان خاطر داشته باشند نظارت در حوزه اقتصاد و حل مسائل معیشتی مردم در اولویت مجلس یازدهم قرار دارد. به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش رئیس کمیسیون اقتصادی در رابطه با افزایش قیمت ارز و مسائل اقتصادی کشور بیان کرد: مردم مطمئن باشند اولویت مجلس یازدهم حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی است. اولویت ما نظارت است و این نظارت از حوزه اقتصادی شروع می‌شود. وی در ادامه اظهار کرد: نظارت مجلس یازدهم در حوزه اقتصادی ملموس و شفاف بوده و قطعا تعامل لازم را در کنار نظارت جدی با وزرای دولت و سازمان‌های مسؤول خواهیم داشت. مردم مطمئن باشند به طور دقیق گزارش‌های نوبتی به آنها داده می‌شود و مجلس شورای اسلامی در عمل، به وضعیت اقشار ضعیف و مستضعف جامعه خواهد پرداخت. رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات اساسی که امروز گرفتار آن هستیم، بحث اصلاح ساختار بودجه است. سالیان سال است بودجه با این ساختار بسته شده و در نهایت با کسری بودجه مواجه شده و از روش‌هایی این کسری جبران شده که مشکل‌آفرین بوده و اکنون این حجم از نقدینگی را رقم زده است. اصلاح ساختار بودجه دستور اول مجلس یازدهم است. 
***
انتقاد روسیه از بیانیه تروئیکای اروپا درباره برجام
سخنگوی وزارت خارجه روسیه از بیانیه اخیر 3 کشور آلمان، فرانسه و انگلیس درباره برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرد. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری اردوپوینت، «ماریا زاخارووا» درباره بیانیه اخیر 3 کشور فرانسه، آلمان و انگلیس درباره برجام اظهار کرد: برخی بندهای این بیانیه تنها سوالاتی درباره اهداف آتی این شرکای برجام در این مسیر ایجاد می‌کند. زاخارووا در ادامه گفت: دلیل اصلی تمام مشکلات و شکست‌ها در اجرای توافق هسته‌ای با ایران، اقدامات خرابکارانه آمریکا بوده و هست که به طور یک‌جانبه از برجام خارج شد و تا امروز به تخطی سیستماتیک از مندرجات قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ادامه داده است. ظاهرا این در اروپا هم احساس می‌شود، چرا که ضرورت دانستند تاسف و نگرانی‌شان در این باره را ابراز کنند. سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت: اطمینان‌بخشی‌های شرکای‌مان در انگلیس، آلمان و فرانسه در تعهد به برجام و در راه دستیابی به راهکاری برای کاهش تاثیر منفی آمریکا بر ایران با اقدامات‌شان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای افزایش تنش پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و همچنین فکر کردن به فعال کردن مکانیسم حل اختلاف که در بند ۳۶ برجام قید شده است، سازگاری ندارد. 
***
آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شد
مرتضی آقاتهرانی به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم انتخاب شد. به گزارش ایسنا، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اولین جلسه خود را در دوره یازدهم برگزار و مرتضی آقاتهرانی، نماینده تهران را به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب کرد. بیژن نوباوه و غلامرضا منتظری به عنوان نواب اول و دوم، حسین جلالی و زهره‌سادات ‌لاجوردی به عنوان دبیران و مجید نصیرایی به عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب شدند. 
***
اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق تأیید شد
کمیسیون تحقیق مجلس روز گذشته اعلام کرد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس یازدهم در این کمیسیون تأیید شد. 
به گزارش «وطن امروز»، اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون که برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون تحقیق ارجاع شده بود، در جلسه روز گذشته این کمیسیون تأیید شد. بر اساس فرآیند قانونی تأیید اعتبارنامه‌ها، گزارش کمیسیون تحقیق مجلس به صحن علنی ارجاع داده شده و بعد از قرائت، به رأی نمایندگان گذاشته خواهد شد و به این ترتیب نظر نمایندگان سرنوشت این اعتبارنامه جنجالی را مشخص خواهد کرد. 
روابط عمومی شورای نگهبان نیز روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد بررسی اعتبارنامه، حق قانونی نمایندگان است و شورای نگهبان درباره رد یا تأیید اعتبارنامه هر یک از نمایندگان نفیاً یا اثباتاً نظری ندارد و تصمیم‌گیری در این‌ باره با مجلس محترم است. در این اطلاعیه تاکید شد: هر تصمیمی که نمایندگان مجلس در این زمینه اتخاذ نمایند، از جهت حقوقی معتبر است و برای شورای نگهبان نیز محترم است. 
***
مرگ غلامرضا منصوری با خشونت همراه بوده است
رسانه‌های رومانی گزارش داده‌اند نتایج اولیه کالبدشکافی جسد غلامرضا منصوری، قاضی ایران نشان می‌دهد مرگ او با «خشونت» همراه بوده است. به گزارش میزان، این رسانه‌ها به نقل از دفتر دادستانی بخارست گزارش داده‌اند روی جسد او اثر «جراحات ناشی از ضربه» دیده شده است که نمی‌تواند در حالت طبیعی ایجاد شود. بنا بر این گزارش‌ها دادستانی بخارست گفته است مرگ منصوری در شرایطی رخ داده که با «شتاب‌زدگی» همراه بوده است.

Page Generated in 0/0050 sec